مهارتهای رهبری چیست؟ [+ How To Get Them]

رهبران تأثیرگذار ستون هر سازمانی هستند.

آنها به کارکنان انگیزه می دهند ، به آنها کمک می کنند در مهارت های خود احساس قدرت کنند و به نوبه خود تیم های قدرتمندی ایجاد می کنند که به طور مداوم اهداف تجاری را برآورده می کند و به موفقیت کلی کسب و کار کمک می کند.

بر عهده گرفتن نقش رهبری غالباً هدف نهایی بسیاری از افراد تجاری است. اگر امیدوار هستید که روزی به آنجا برسید و می خواهید بدانید که چگونه می توانید موفق شوید ، یا امیدوار هستید مهارت های خود را ارتقا دهید ، این پست مهارت های رهبری را توضیح می دهد ، نحوه توسعه آنها را توضیح می دهد و نحوه نمایش را یاد می گیرد. مهارت های شما در رزومه برای برجسته شدن در بین رقبای خود.

to برای بارگیری درس های رهبری از بنیانگذار HubSpot ، دارمش شاه ، اینجا را کلیک کنید [Free Guide]به

مهارت های رهبری برای یک کسب و کار ضروری هستند زیرا باعث موفقیت می شوند. رهبران قوی اطمینان حاصل می کنند که کارکنان مجهز به ابزار و منابع برای موفقیت هستند ، تیم ها را برای ایجاد فرهنگ یکپارچگی متحد می کنند و مسئولیت ها و پیروزی ها را به همه ذینفعان درگیر واگذار و ابلاغ می کنند.

به عنوان یک فرد ، مهارت های رهبری مهم هستند زیرا در همه جنبه های شغلی به شما کمک می کنند. شما می دانید چگونه مسئولیت های شغلی خود را به عهده بگیرید ، ارتباط م effectivelyثر برقرار کنید و برای رسیدن به یک هدف مشترک با دیگران کار کنید. اگر دارای مهارت های رهبری هستید اما هنوز در نقش رهبری قرار نگرفته اید ، نشان دادن این مهارت ها به کارفرمایان نشان می دهد که می توانید یک رهبر قوی باشید ، که شما را از سایر متقاضیان متمایز می کند.

نمونه هایی از مهارت های رهبری

اگرچه یک لیست جامع نیست ، مهارت های زیر نمونه هایی از توانایی هایی است که رهبران مثر دارند.

  • ارتباطات: یک رهبر باید به طور م effectivelyثر و واضح با ذینفعان ، کارکنان و همه تیم های درگیر ارتباط برقرار کند. مهارتهای اضافی که از ارتباطات م supportثر پشتیبانی می کنند عبارتند از: گوش دادن فعال ، وضوح ، قاطعیت و اقناع.
  • تفکر استراتژیک: رهبران باید متفکران استراتژیکی باشند که بتوانند اهداف کسب و کار را درک کرده و فرآیندها را به طور خاص برای دستیابی به آنها توسعه دهند.
  • مدیریت مردم: همانطور که رهبران افراد را رهبری می کنند ، باید گروه ها را مدیریت کرده و به آنها در موفقیت کمک کنند. مهارتهای مدیریتی افراد می تواند شامل ارتباطات ، گوش دادن فعال ، کار مشترک ، ایجاد تیم ، همدلی ، بازخورد و تفویض مسئولیت باشد.
  • انگیزه: رهبران هنگام رسیدن به اهداف و انجام وظایف شغلی باید خود انگیزه داشته باشند. شما همچنین باید به تیم های خود انگیزه دهید و به آنها کمک کنید احساس قدرت کنند و بتوانند به اهداف تجاری دست یابند. تعهد مهارتی است که به شدت با انگیزه ارتباط دارد.
  • انعطاف پذیری: همه چیز می تواند به سرعت برای یک کسب و کار تغییر کند و رهبران باید انعطاف پذیر بوده و بتوانند با تغییرات در بازار ، گردش کارکنان و یا هر گونه مشکلی روبرو شوند. توانایی تفکر استراتژیک مهارتی است که با انعطاف پذیری ارتباط دارد.
  • قابلیت اطمینان: مردم به رهبران نگاه می کنند ، بنابراین آنها باید قابل اعتماد باشند. تیم های شما می خواهند بدانند و اعتماد کنند که شما ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار آنها قرار می دهید و افراد بالادستی می خواهند به شما اطمینان دهند که به اهدافی که برای شما تعیین شده است ، خواهید رسید. مهارتهای اضافی مربوط به قابلیت اطمینان عبارتند از قابلیت اطمینان ، صداقت ، به موقع بودن و توانایی ابتکار عمل.
  • توانایی راهنمایی و تدریس: یکی از مهمترین کارهایی که یک رهبر باید انجام دهد ، راهنمایی و آموزش کارکنان و کمک به آنها برای توسعه مهارت های حرفه ای است. مهارتهای مرتبط شامل مفید بودن ، تقویت مثبت ، درک تفاوت کارکنان و ارائه بازخورد سازنده است.
  • قاطعیت: رهبران باید بتوانند با اطمینان و قاطعیت در مورد مسائل مهم تجاری تصمیمات آگاهانه بگیرند. مهارتهای اضافی که از قاطعیت پشتیبانی می کنند عبارتند از انگیزه ، حل مسئله ، تفکر استراتژیک و ارتباط.
  • توانایی ارائه و دریافت بازخورد: مردم برای راهنمایی به رهبران نگاه می کنند ، بنابراین بسیار مهم است که بتوانید برای پیشرفت کارکنان به آنها بازخورد دهید و بتوانید از دیگران بازخورد بگیرید.

مهمترین مهارتهای رهبری

اگرچه مهارتهای مختلف می تواند فردی را به یک رهبر موفق تبدیل کند ، اما برخی از آنها از دیگران انتقادی تر هستند. در زیر به دو مورد از آنها می پردازیم.

1. ارتباطات

Barometer اعتماد Edelman 2021 دریافت که کارکنان ارتباط خوب را به عنوان یک مهارت مهم برای رهبران رتبه بندی می کنند. به این ترتیب ، ارتباط یک مهارت حیاتی در رهبری است.

این مهارت به همه جنبه های عملکرد شغلی شما مربوط می شود ، زیرا شما باید بتوانید انتظارات خود را به کارکنان منتقل کنید ، وظایف شغلی را واگذار کرده و بازخورد ارائه دهید. شما همچنین باید عملکرد خود را با ذینفعان و افراد بالاتر ارتباط برقرار کنید تا آنها موفقیت فرایندهای شما را درک کنند.

رهبری که قادر به برقراری ارتباط م effectivelyثر نیست ، احتمالاً خود را پیشرو تیم هایی می داند که از انتظارات گیج شده اند ، از عملکرد خود بی خبرند و از وظایف روزمره خود مطمئن نیستند. علاوه بر این ، افراد بالادستی در درک اینکه چرا شما فرآیندهای خود را پیاده سازی می کنید و عملکرد تیم ها در جهت رسیدن به اهداف چگونه مشکل خواهد بود.

2. توانایی راهنمایی و آموزش

یکی از م keyلفه های کلیدی رهبری ، توانایی رهبری است.

این به معنی راهنمایی تیم ها ، توانمندسازی آنها و کمک به افراد برای توسعه مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در مشاغل خود است. دارمش شاه ، بنیانگذار و CTO HubSpot ، می گوید که رهبری لزوماً توسط عنوان شغلی دیکته نمی شود ، بلکه نحوه تمرکز افراد بر ارتقاء و توانمندسازی اطرافیان است.

مهمترین نقل قول مهارت رهبری از دارمش شاه که خوانده می شود "رهبران واقعی دارای اعتماد به نفس آرام و تمرکز بر بالا بردن اطرافیان خود هستند"

منبع تصویر

رهبري كه مربي خوبي است ، با كاركنان خود فضاي اعتماد و همكاري ايجاد مي كند. این می تواند باعث شود افراد در هنگام نیاز به راهنمایی با شما س questionsال یا راهنمایی بیشتری داشته باشند.

برخی از مهارتهای اضافی که به شدت با مربی و معلم خوب ارتباط دارند عبارتند از: مفید بودن ، توانایی مشاهده دیدگاه ها و سطح متفاوت با کارکنان ، صبر ، ارتباط واضح و توانایی ارائه دستورالعمل ها و ارائه بازخورد قابل اجرا.

چگونه مهارت های رهبری را توسعه دهیم

یکی از بهترین راه ها برای توسعه مهارت های رهبری ، تجربه است ، چه در محل کار ، چه در فعالیت های خارجی و چه حتی در موقعیت رهبری. بیایید راههای توسعه این مهارتها را بررسی کنیم:

  • از منابع مانند کتاب ، پادکست و محتوای رهبران فکری و کسانی که دارای سابقه رهبری و دانش زیادی برای اشتراک گذاری هستند استفاده کنید.
  • در دوره ها ، کارگاه ها و فرصت های آموزشی شرکت کنید که در آن رهبران باتجربه مهارت های رهبری را آموزش می دهند و تخصص خود را به اشتراک می گذارند.
  • رهبران دیگری را که احساس می کنید از آنها الهام گرفته اید ، دنبال کنید ، شیوه های آنها را مطالعه کنید و برخی از استراتژی های آنها را در زندگی روزمره خود اجرا کنید.
  • به دنبال فرصت های رهبری در همه زمینه های زندگی خود باشید. به عنوان مثال ، اگر بخشی از یک گروه اجتماعی هستید ، در صورت بروز فرصت ، نقش رهبری را در نظر بگیرید ، یا گروهی ایجاد کنید و از طریق ایجاد آن از ابتدا تجربه رهبری را به دست آورید.
  • تشخیص دهید که این یک فرایند مستمر است و رهبران دائما در حال یادگیری و توسعه مهارت های خود هستند. بنابراین ، برای یادگیری مداوم باز باشید و به دنبال فرصت هایی باشید که به شما امکان می دهد مهارت های خود را تقویت کنید.

چگونه مهارت های رهبری را تقویت کنیم

این که آیا شما یک رهبر با تجربه هستید یا در اولین نقش رهبری خود شروع می کنید ، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. بیایید برخی از راههایی را که می توانید بر اساس مهارت های رهبری خود تقویت کنید ادامه دهیم.

راهنما داشته باشید.

داشتن مربی به شما امکان می دهد از کسی که تجربه رهبری بیشتری نسبت به شما دارد یاد بگیرید. برخی از مشاغل دارای برنامه های راهنمایی هستند که می توانید در محل کار از رهبر خود سایه بگیرید و شیوه های آنها را مشاهده کنید و نکات و ترفندهای آنها را در زندگی روزمره خود وارد کنید. یک مربی همچنین می تواند عملکرد شما را مشاهده کرده و بازخورد قابل توجهی در مورد نحوه بهبود ارائه دهد.

ابتکار عمل را در دست بگیرید.

اگر به طور فعال به دنبال فرصت هایی برای تمرین آنها نباشید ، بهبود مهارت های شما دشوار خواهد بود. بنابراین ، در موقعیت فعلی خود ابتکار عمل را به خرج دهید و مسئولیت های بیشتری بخواهید ، یا با در دسترس قرار گرفتن نقش رهبری قدم بگذارید.

به عنوان مثال ، اگر محل کار شما یک گروه کارمند جدید ایجاد می کند ، پیشنهاد دهید که نقش رهبری را بر عهده بگیرید. ممکن است کمی از محدوده راحتی خود خارج شوید ، اما این تجربه عملی ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند مهارت های خود را کامل کنید. علاوه بر این ، افرادی که با آنها کار می کنید به احتمال زیاد مایل به ارائه بازخورد در مورد رهبری شما هستند و به شما فرصت های رشد بیشتری می دهند.

بر حوزه های مهارت خاصی تمرکز کنید.

اگر حوزه های خاصی از رهبری وجود دارد که احساس می کنید نیاز به بهبود دارند ، روی آنها تمرکز کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید مسئولیت بیشتری را در زمینه های خاص درخواست کنید ، بنابراین با این مهارت ها در زندگی واقعی تمرین می کنید.

داشتن یک مربی می تواند در این زمینه مفید باشد ، زیرا آنها می توانند در محل کار شما را تحت سایه قرار دهند و بر شما نظارت کنند تا زمینه های خاصی را که ممکن است شما را دچار مشکل کند ، شناسایی کنید. به عنوان مثال ، اگر از کارمندان شنیده اید که گاهی اوقات در مورد دستورالعمل ها اشتباه می گیرند ، ممکن است با ارتباط مشکل داشته باشید. یک مربی می تواند در گفتگو با یکی از اعضای تیم به منظور درک سبک گفتگوی شما بنشیند و با شما همکاری کند تا برنامه ای برای بهبود برنامه ایجاد کند.

هنگامی که برای توسعه و بهبود مهارت های رهبری خود کار کرده اید ، چگونه در جستجوی فرصت های شغلی این امر را به اشتراک می گذارید؟ رزومه شمابه

مهارت های رهبری در رزومه

دانستن اینکه چگونه می توانید از مهارت های رهبری خود در رزومه استفاده کنید ، می تواند چالش برانگیز باشد. در حالی که مطمئناً می توانید مهارتهای خود را که شما را به یک رهبر خوب تبدیل می کند ذکر کنید ، اما استخدام کنندگان و مدیران استخدامی اغلب مایل به دیدن نتیجه ای هستند که توانایی های شما را اثبات و پشتیبانی می کند.

مهمترین نکته ای که هنگام ذکر مهارت های رهبری در رزومه باید به آن توجه داشته باشید این است که اطمینان حاصل کنید که مهارت های مربوط به شرح شغلی را که برای آن درخواست می کنید در نظر گرفته اید ، بنابراین برای خوانندگان به طور واضح مشخص است که چگونه در این کار موفق خواهید شد.

در اینجا چند روش برای نشان دادن مهارت های رهبری خود در رزومه آمده است:

1. مهارت های خود را لیست کنید.

ساده ترین کار این است که به سادگی فهرستی از مهارت های رهبری را که بر اساس شرح شغل مربوط به نقش است ، درج کنید. تصویر زیر نمونه ای از یک لیست ساده از مهارت های مربوط به شغل در رزومه است.

نمونه ای از لیست مهارت های رهبری در رزومه

منبع تصویر

2. مهارت های رهبری خود را در عمل نشان دهید.

راه دیگر برای نشان دادن مهارت های رهبری در رزومه این است که نشان دهید چگونه از آنها برای دستیابی به نتایج در موقعیت قبلی خود استفاده کرده اید. این می تواند مانند استفاده از داده ها و معیارهای قابل اندازه گیری باشد که نشان می دهد چگونه موفقیت را ایجاد کرده اید ، و تصویر زیر نمونه ای عالی از این امر است.

نمونه ای از مهارت های رهبری در اقدام در رزومه بازاریابی

منبع تصویر

3. فهرست جوایز و دستاوردها.

راه دیگر برای نشان دادن توانایی های رهبری شما شامل فهرستی از دستاوردها ، جوایز یا افتخارات است که به عنوان یک رهبر قوی دریافت کرده اید. در اینجا دو مثال از آنچه در رزومه می تواند به نظر برسد آورده شده است:

  • دریافت کننده سه بار از [Your company name] جایزه رهبری.
  • نامزد دریافت جایزه مدیر بزرگ.

همه می توانند رهبر باشند

هیچ مشخصاتی در مورد اینکه چه کسی می تواند و چه کسی نمی تواند رهبر شود وجود ندارد – برای همه ممکن است. اگر از نکات موجود در این لیست برای توسعه توانایی های رهبری خود استفاده کنید و به طور فعال به دنبال فرصت های رشد باشید ، در موقعیتی قرار خواهید گرفت که از دیگران الهام بگیرید و به کسب و کارها کمک کنید تا موفق شوند.

دعوت جدید برای اقدام

mega888 apk