نبرد برای توجه مشاغل کوچک

“شرکت شما یک لحظه ویروسی تا تعطیلی احتمالی فاصله دارد.”

بله درست خواندید

تصور کنید شرکت شما به اندازه کافی خوش شانس است که برای چند دقیقه در یک برنامه تلویزیونی ملی با میلیون ها بیننده ظاهر شود. به سختی می توانید هیجان خود را مهار کنید. همه نگاهها به شما دوخته شده است. بازگشتی وجود ندارد

هیجان شما به زودی به وحشت تبدیل می شود ، با این حال ، وقتی متوجه می شوید که شرکت شما آماده این نوع توجه نیست. ناگهان افزایش ترافیک وب سایت شرکت شما باعث خرابی آن می شود. اعضای تیم از استرس عملکرد تحت فشار کنار می روند. فروشندگان تهدید می کنند که شما را به دلیل تاخیر در پرداخت شکایت می کنند. مشتریان عصبانی هستند زیرا سفارشات آنها یا نادرست است یا به موقع ارائه نشده است.

آنچه سالها طول کشید تا بسازید ، عملاً یک شبه نابود شده است.

چگونه یک سازمان موفق می تواند آنقدر خوب باشد که بتواند یک نقطه مطلوب در یک برنامه تلویزیونی را به سرعت تسلیم کند؟ پاسخ در بازاریابی در مقابل عملیات نهفته است.

اکنون بارگیری کنید: 2021 State of RevOps [Free Report]

تغییر پارادایم از مشتریان ناکافی به تعداد زیاد

هنگامی که یک سازمان به طور رسمی درهای خود را برای تجارت باز می کند ، تمرکز اصلی فعالیتهای مرتبط با بازاریابی است. و منطقی است. به هر حال ، اگر کسی از محصول یا خدمات شما اطلاع نداشته باشد ، مدت زیادی در تجارت نخواهید بود. این فعالیت ها می تواند شامل استراتژی های فروش ، روابط عمومی و کمپین های رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتالی باشد که پیشرفت را از ابتدای راه اندازی تا مرحله رشد کسب و کار ایجاد می کند.

در نهایت ، اگر محصول یا خدمات فوق العاده ای دارید که مشتریان می خواهند ، بازده سرمایه گذاری آن فعالیت های بازاریابی را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله ، با پیشرفت یک سازمان از مرحله رشد به مراحل ظهور و توسعه تجارت ، نیاز به عملیات بسیار مهم است.

دلیل آن این است که این گذار معمولاً با دوره هایی از رشد سریع غیرقابل کنترل همراه است-تقاضای مشتری بیشتر از آن چیزی است که شرکت شما می تواند ارائه دهد. در این مرحله است که فعالیتهای مرتبط با عملیات مانند ایجاد تیم های مناسب ، مستندسازی و استانداردسازی فرآیندها و ارتقاء تجهیزات و فناوری های دیجیتال در اولویت بالاتر قرار می گیرد.

اگر عملیات برای مقیاس بندی حیاتی است ، چرا شرکت های بیشتری روی آن تمرکز نمی کنند؟

پاسخ بستگی دارد. وقتی صحبت از عملیات می شود ، رهبران مشاغل کوچک در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرند:

  • غافل: آنها یا از عملیات اطلاع ندارند یا هرگز در معرض آن قرار نگرفته اند.
  • بی علاقه: آنها معتقدند که عملیات “سکسی” نیست.
  • کشف نشده: هنگامی که آنها سعی می کنند اطلاعاتی را برای مقیاس بندی سازمان های خود جستجو کنند ، متوجه می شوند که سهم شیر برای شرکت های بزرگ یا شرکت های تولیدی اختصاص دارد.

بیایید هر یک از این موارد را باز کنیم.

1. بی خبر

جای تعجب نیست که بسیاری از بنیانگذاران و رهبران (با درایت کسب و کار و مهارت فنی) ، تا حد زیادی از عملیات بی اطلاع هستند – این چیست و چگونه در مشاغل خود کاربرد دارد.

با توجه به اینکه مشتریان و پول نقد نجات دهنده هر سازمانی هستند ، توجه خاصی به فعالیتهای رو به رو مشتری که رضایت آنها را تضمین می کند ، توجه می شود. این یک لنگر است که در مقابل آن می توان عملیات را تعریف کرد.

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد ، بازاریابی فعالیتهای بسیار قابل مشاهده ای است که مشتریان تمایل دارند مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنند. این شامل نوعی قول یا تضمین به مشتریانی است که محصول یا خدمات شما را خریداری می کنند.

بازاریابی در مقابل عملیاتبرعکس ، عملیات مانند پسرعموی پنهان بازاریابی است. این نشان دهنده فعالیتهایی است که اطمینان می دهد سفارشات مشتری در زمان مقرر ، در بودجه و در محدوده مشخص انجام می شود.

به عنوان ضربان قلب یک سازمان ، عملیات روزمره لزوماً توسط مشتریان شما دیده نمی شود ، اما مطمئناً نتیجه آن را تجربه می کنند.

تیم های عملیاتی پشت صحنه کار می کنند تا مطمئن شوند که یک شرکت می تواند به وعده های داده شده عمل کند.

یک مشتری ناامید و مسئول عملیات یکبار به من گفت ، پس از گفتگو با مدیر فروش ، “آنها رویای را می فروشند در حالی که ما با کابوس سر و کار داریم!” این یک برداشت طنزآمیز از شکاف تاریخی بین تیم های بازاریابی و عملیات است.

به همین دلیل است که جنبش عملیات درآمد بسیار مهم است – این سیلوها را برای تشویق شفافیت در حالی که در جهت اهداف مشترک رضایت و سودآوری مشتری کار می کند ، خراب می کند.

نقل قول آلیشیا باتلر پیررس درباره عملیات

2. بی علاقه

موسسین و مدیران عامل به دلیل داشتن چشم اندازهای بزرگ و استراتژیک معروف هستند. فکر این که درگیر جزئیات شوید لزوما قدرت یا علاقه آنها نیست. این بخشی از دلیل این امر است که چرا عملیات می تواند به طرح های قابل مشاهده تر ارائه شده توسط بخش بازاریابی ، عقب نشینی کند.

اما مقصر دیگری نیز وجود دارد – برنامه ریزان رویدادهای مشاغل کوچک. در هر سمینار ، وبینار یا کنفرانسی برای مشاغل کوچک شرکت کنید ، و شانس شما برای مشاهده یک موضوع عملیات در آن بسیار کم است. این حذف برای رهبران مشاغل کوچک شکاف دانش ایجاد می کند و باعث بی علاقگی می شود.

از طریق گفتگوهای شخصی و نظرسنجی های غیررسمی ، متوجه شده ام که درصد بالایی از این برنامه ریزان رویداد فکر می کنند ، “عملیات خسته کننده است.” من همچنین از بسیاری از آنها خواسته ام به من بگویند که “هیچ کس علاقه ای ندارد.” و شاید از همه مهمتر اینکه ، نفس کشیدن، “عملیات فقط سکسی نیست.” این نوع تفکر خطرناک است و به کسانی که به دنبال منابع برای ارتقاء به سطح بعدی هستند ، آسیب نمی رساند.

این آمار را از اداره مشاغل کوچک ایالات متحده در نظر بگیرید:

من اغلب استدلال می کنم که اگر کسب و کارهای بیشتری درک درستی از عملیات داشته باشند ، می توانند از مشاغل مستقل فارغ التحصیل شوند. این به معنی ایجاد شغل است که تأثیر مثبت خالص بر جوامع و اقتصادهای محلی دارد.

من همچنین معتقدم اگر مشاغل مستحکمی داشته باشند مشاغل بیشتری می توانند از شکست اجتناب کنند. بله ، دلایل متعددی برای شکست یک تجارت وجود دارد. اما دلایل شکست آنها در پنج سال اول در مقابل سالهای پنج تا ده می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

مشاغلی هستند که نه به دلیل کمبود مشتری یا نقدینگی ضعیف ، بلکه به دلیل داشتن مشتریان زیاد شکست می خورند.

3. کشف نشده

هنگامی که رهبران مشاغل کوچک به طور فعال به دنبال منابع برای مقیاس بندی هستند ، اغلب متوجه می شوند که این منابع با توجه به آنها نوشته یا تدوین نشده اند. به علاوه ، اگر آنها به اندازه کافی خوش شانس باشند که برای مشاغل کوچک منابع پیدا کنند ، معمولاً برای کسانی است که کالاهای ملموس می فروشند.

مشاغل مبتنی بر خدمات کجا می توانند بدون شکست شکست بخواهند در مورد مقیاس بندی راهنمایی کنند؟

یادگیری چارچوب هایی مانند Lean و Six Sigma می تواند برای نیازهای مشاغل کوچک ترسناک و گاهی اوقات بیش از حد “شرکتی” باشد. خوشبختانه ، یک گروه رو به رشد در داخل جامعه عملیات وجود دارد که به طور فعال در تلاش هستند تا این اطلاعات را برای مشاغل کوچک در دسترس قرار دهند.

درباره عملیات برای مشاغل کوچک در RevOps & Operations Community HubSpot بیشتر بدانید

دکتر جفری کی لیکر یکی از آنهاست و او مراقب بود که در چاپ دوم کتاب تحسین برانگیز خود مشارکت بیشتری داشته باشد ، راه تویوتابه

برای کسب اطلاعات بیشتر به مصاحبه من با دکتر لیکر گوش دهید:

نادیده گرفتن عملیات در معرض خطر خودتان: قصه های احتیاطی

شاید کایل جپسون ، استاد فروش داخلی ورودی در HubSpot ، این را بهتر بگوید: “شکست های عملیاتی چشمگیر و قابل مشاهده است. موفقیت عملیاتی نامرئی است.”

راست می گوید. هیچ نمونه ای از شرکت هایی که به ضرر خود تصمیم به نادیده گرفتن دقت و دقت لازم برای عملیات پایدار را نادیده گرفتند و همچنان بر ظاهر ظاهری که بازاریابی بزرگ برای آنها به ارمغان آورد ، متمرکز نیستند ، کم نیستند.

نقل قول آلیشیا باتلر پیر در مورد اهمیت عملیات

یکی از نمونه ها Ample Hills Creamery است. این بستنی فروشی محلی در نیویورک که زمانی به عنوان “دوست داشتنی ترین” بروکلین شناخته می شد ، توجه مدیرعامل دیزنی را به خود جلب کرد. به زودی ، آنها با دیزنی ورلد قرارداد بستند تا دو سال بعد آن را از دست بدهند ، زیرا با وجود برخورداری از جریان مداوم مشتریان ، پول را از دست داده بودند.

گرگ اوکانل ، یکی از سرمایه گذاران آنها ، خاطرنشان کرد: “این یک افسانه بود. آنها به نوعی در دنیای رویایی زندگی می کردند زیرا بازاریابی آنها بسیار عالی بود.” شکست آنها منجر به ورشکستگی شد ، اما سایر شکست های شدیدتر منجر به زندان رهبران شد.

الیزابت هولمز (Theranos) ، آدام نویمان (WeWork) ، بیلی مک فارلند (جشنواره Fyre) و Trevor Milton (نیکولا) نمونه های قابل مشاهده ای از رهبرانی هستند که علیرغم دریافت هشدارها ، همچنان سرمایه گذاران و مشتریان را گمراه و فریب می دهند تا خود را نیز بیابند. حبس یا با اتهامات جدی روبرو است.

دفتر پشتیبان هر شرکت فوق العاده موفقی را بررسی کنید و عملیات های آهنین را بیابید: تیم های محکمی که از فرایندها و فناوری های استاندارد ، ساده و کارآمد پشتیبانی می کنند. عملیات با نوآوری جفت می شود و هر دو در ساختار شرکت هایی که سودآور و پایدار هستند ، ایجاد می شود.

دستیابی به این تعادل با بازاریابی بسیار مهم است. این همان چیزی است که من و آندریا دی اسمیت ، متخصص بازاریابی در یک قسمت از پادکست Business Infrastructure صحبت کردیم:

تجارت پیچیده است. این امر مستلزم تعادل مداوم نه تنها بازاریابی و عملیات ، بلکه تمام جنبه های کسب و کار است. سیلو نکنید و یک گروه را فدای گروه دیگر نکنید. جلب جریان مداوم مشتریان بی نتیجه است مگر اینکه بتوانید رضایت مشتری را نیز تضمین کنید.

به جستجوی تغییر روایت در مورد فعالیت های پشت دفتر بپیوندید. عملیات هوشمندانه ، پیچیده و هوشمند است. و این بسیار سکسی است!

دعوت به اقدام جدید