Plus چیست و چگونه کسب و کار شما باید از آن استفاده کند

یک کسب و کار مقیاس پذیر باید داده ها را در منابع متعدد (مانند پایگاه های داده ، فایل ها ، فیدهای داده زنده) ذخیره کند. حتی تیم های فردی در یک بخش – مانند بازاریابی محتوا ، استراتژی نام تجاری و SEO – به احتمال زیاد از چندین منبع داده به طور همزمان استفاده می کنند.

این مهم است که مطمئن شوید راهی برای مشاهده ، تجسم و تجزیه و تحلیل همه این داده ها به طور همزمان دارید. این به شما تصویر کاملی از سلامت همه چیز مربوط به کسب و کار شما ، از پروژه های کوچک تا پیش بینی تیم ها تا موفقیت کلی کسب و کار را می دهد.

اکنون بارگیری کنید: 2021 State of RevOps [Free Report]

بلع داده ها فرایندی است که می تواند همه داده های شما را به طور مثر در یک جا جمع آوری کند.

بلع داده ها

در سطح بالا ، بلع داده ها داده های شما را برای تجزیه و تحلیل آماده می کند. در این پست وبلاگ ، ما تعریف بلع داده ها را با جزئیات بیشتری پوشش می دهیم ، اهمیت آن را شرح می دهیم ، چارچوب جذب داده را مرور می کنیم و چند ابزار را مشخص می کنیم که این روند را برای تیم شما ساده می کند. بیایید شیرجه بزنیم

بلع داده ها چیست؟

بلع داده ها داده های شما را برای تجزیه و تحلیل آماده می کند. این فرآیند انتقال داده ها از منابع مختلف به یک مکان واحد است – اغلب به مقصدی مانند پایگاه داده ، سیستم پردازش داده ها یا انبار داده – که در آن می توان ذخیره ، دسترسی ، سازماندهی و تجزیه و تحلیل کرد.

این فرایند به مشاغل این امکان را می دهد تا دید جامعی از داده های خود داشته باشند تا بتوانند بینش ها و یافته های حاصله را در استراتژی های خود مورد استفاده قرار دهند.

چرا دریافت داده مهم است؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا مصرف داده ها بسیار مهم است و چرا تیم بازاریابی شما – و به طور کلی کسب و کار – باید از آن استفاده کند.

همانطور که گفته شد ، بلع داده ها یک نمای واحد از همه داده های شما را ارائه می دهد. بدون امکان دسترسی ، بازبینی و تجزیه و تحلیل همزمان همه داده های خود – به جای نیاز به بررسی چندین منبع داده که داده های شما را در قالب های مختلف تجسم می کند – شما تصویری واضح یا دقیق از آنچه خوب انجام می شود و چه چیزی نیاز به بهبود دارد

ابزارهای بلع داده وجود دارد تا با خودکارسازی فرایند یکپارچه سازی همه داده های شما از منابع مختلف ، این فرایند را حتی ساده تر کند. به این ترتیب ، هر کسی در تیم شما می تواند به داده ها در قالب و از طریق ابزاری که در سازمان شما جهانی است دسترسی داشته و به اشتراک بگذارد.

چارچوب ورود داده ها

چارچوب دریافت داده ها نحوه اتفاق افتادن داده ها است – نحوه انتقال داده ها از منابع متعدد در واقع به یک انبار داده/ پایگاه داده/ مخزن واحد است. به عبارت دیگر ، یک چارچوب جذب داده به شما امکان می دهد داده های منابع مختلف را ادغام ، سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنید.

مگر اینکه یک متخصص چارچوب خود را برای شما ایجاد کند ، برای تحقق این فرآیند به نرم افزار جذب داده ها نیاز دارید. سپس ، نحوه ورود ابزار به داده های شما بر اساس عواملی مانند معماری و مدل داده های شما خواهد بود.

دو چارچوب اصلی برای بلعیدن داده ها وجود دارد: بلعیدن داده های دسته ای و بلعیدن جریان داده ها.

قبل از تعریف دسته ای در مقابل تزریق داده جریان ، بگذارید لحظه ای تفاوت بین بلع داده ها و ادغام داده ها را رمزگشایی کنیم.

بلع داده ها در مقابل ادغام داده ها

یکپارچه سازی داده ها ، جذب داده ها را یک گام فراتر می برد – یکپارچه سازی داده ها به جای اینکه فقط پس از انتقال داده ها به محل جدید/ مخزن جدید متوقف شود ، تضمین می کند که همه داده ها ، صرف نظر از نوع آن و منبع آن ، با یکدیگر سازگار هستند. و همچنین مخزنی که به آن منتقل شد. به این ترتیب ، می توانید به راحتی و با دقت آن را تجزیه و تحلیل کنید.

1. بلع داده های دسته ای

چارچوب دریافت داده های دسته ای با سازماندهی داده ها و انتقال آنها به مکان مورد نظر (اعم از مخزن ، پلت فرم ، ابزار و غیره) در گروه ها – یا دسته ای – به صورت دوره ای عمل می کند.

این یک چارچوب م effectiveثر است مگر اینکه مقدار زیادی داده داشته باشید (یا با داده های بزرگ سر و کار دارید) – زیرا در این موارد ، این فرایند نسبتاً کند است. منتظر بمانید تا دسته ای از داده ها منتقل شوند و دسترسی بی درنگ به آن داده ها ندارید. با این حال ، این گزینه مقرون به صرفه است زیرا به منابع کمی احتیاج دارد.

2. جریان خوردن داده ها

یک چارچوب جذب داده جریان داده ها را به طور مداوم و در لحظه ایجاد آن/ سیستم شناسایی می کند. اگر داده های زیادی دارید که به آنها نیاز دارید در زمان واقعی دسترسی داشته باشید ، یک چارچوب مفید است ، اما به دلیل قابلیت هایی که پردازش دسته ای ندارد ، گرانتر است.

ابزارهای جذب داده

ابزارهای جذب داده همه داده های شما را – بدون توجه به منبع یا قالب – برای شما ادغام می کند و آنها را در یک مکان واحد قرار می دهد.

بسته به نرم افزاری که انتخاب می کنید ، ممکن است فقط آن عملکرد را انجام دهد ، یا ممکن است به سایر جنبه های فرایند مدیریت داده ، مانند ادغام داده ها – که مستلزم تبدیل همه داده ها به یک فرمت واحد است ، کمک کند.

1. آپاچی گابلین

ابزار بلعیدن اطلاعات apache goblinApache Gobblin یک چارچوب یکپارچه سازی داده های توزیع شده است و برای مشاغلی که با داده های بزرگ کار می کنند ایده آل است. این بخش از فرآیند یکپارچه سازی داده ها ، از جمله بلع داده ها ، سازماندهی و مدیریت چرخه زندگی را ساده می کند. Apache Gobblin می تواند چارچوب داده های دسته ای و جاری را مدیریت کند.

2. Google Cloud Data Fusion

نمونه نرم افزار جذب و ادغام داده های ادغام Google cloud

Google Cloud Data Fusion یک سرویس ادغام داده ابری کاملاً مدیریت شده است. می توانید داده های خود را از منابع متعددی وارد کرده و ادغام کرده و سپس آنها را با منابع داده اضافی تبدیل و ترکیب کنید. این امکان وجود دارد زیرا این ابزار دارای بسیاری از تغییرات منبع باز و اتصالات است که با سیستم ها و قالب های مختلف داده کار می کند.

3. Equalum

ابزار جذب و یکپارچه سازی داده های Equalum

Equalum یک ابزار بلعیدن داده در زمان واقعی و درجه یک سازمان است که داده های دسته ای و جاری را ادغام می کند. این ابزار داده ها را برای شما جمع آوری ، دستکاری ، تغییر و همگام سازی می کند. UI کشیدن و رها کردن Equalum ساده است و نیازی به کد ندارد ، بنابراین می توانید لوله های داده خود را به سرعت ایجاد کنید.

شروع به استفاده از بلع داده ها کنید

بلع داده ها یک جنبه حیاتی در مدیریت داده ها است – این اطمینان می دهد که همه داده های شما دقیق ، یکپارچه و سازماندهی شده اند تا بتوانید به راحتی آن را در مقیاس بزرگ تجزیه و تحلیل کرده و یک دید کلی از سلامت کسب و کار خود داشته باشید.

دعوت به اقدام جدید