سرپرست استارتاپ های Google LATAM چگونه به مارک های تجاری برای جهانی شدن تجارت خود کمک می کند [+Tips for Marketers]

نایک مک دونالد. Airbnb.

این سه برند چه ویژگی مشترکی با هم دارند؟

هر سه حضور جهانی گسترده ای داشته اند. به همین دلیل است که در مورد Whopper در اسپانیا می شنوید یا نایک جردن را در خیابان های اندونزی می بینید.

خوشبختانه بازاریابی جهانی دیگر فقط برای شرکتهای بزرگ نیست – امروزه فناوری هنگام توسعه یک نام تجاری بین المللی به طور قابل توجهی “هزینه هر ورودی” را کاهش داده است.

با بستن شکاف اطلاعاتی بین کشورها توسط رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو ، من مایلم شرط ببندم که برخی از مصرف کنندگان بین المللی قبلاً در وب سایت کسب و کار شما تصادف کرده اند.

اما این س remainsال همچنان باقی است: چگونه می توانید به درستی به مخاطبان بین المللی بازاریابی کرده و بفروشید؟ و چگونه می توانید از تناسب بازار محصول با جوامع خارج از جامعه خود مطمئن شوید؟

برای بررسی این که چگونه استارتاپ ها و مشاغل کوچک می توانند تلاش های بازاریابی خود را برای مخاطبان سراسر جهان افزایش دهند ، با آندره بارنس ، رئیس Google برای استارتاپ های LATAM ملاقات کردم.

به خواندن ادامه دهید تا نکات بارنس را در مورد نحوه فروش موثر استارتاپ ها به مخاطبان بین المللی بیاموزید.

بیایید شیرجه بزنیم

برای کمک به مقیاس شرکت خود به منابع رایگان دسترسی پیدا کنید

4 نکته برای جهانی شدن استراتژی بازاریابی شما

1. با درک کاربر جهانی خود شروع کنید.

هنگام توسعه یک نام تجاری جهانی ، می خواهید با شناسایی مهمترین عامل شروع کنید: به چه کسی آیا بازاریابی می کنید؟

کاربران (کاربران) شما ممکن است از نظر ترجیحات یا شیوه زندگی از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشند ، اما چالش های آنها-و اینکه محصول شما چگونه می تواند این چالش ها را برطرف کند-در سطح جهانی ثابت خواهد ماند.

به عبارت دیگر ، چگونه محصول شما می تواند به یک کاربر در ایالات متحده کمک کند ، احتمالاً نحوه محصول شما می تواند به یک کاربر در اروپا یا آسیا کمک کند.

همانطور که بارنس اشاره می کند ، “آنچه همیشه اولین راه حل خوب است این است که بدانید کاربر شما کیست و کاربر شما کیست. هر کجا، میدونی؟”

بارنس می افزاید: “من فکر می کنم که استارتاپ ها شروع به ساختن یک محصول با در نظر گرفتن یک کاربر خاص می کنند-و استارتاپ ها بر اساس این ایده خدمت می کنند که نیازهای مسابقه را ارائه می دهد یا به چالش های خاصی که هنوز به فروش نرسیده است عمل می کنند. و من فکر می کنم زیبایی تکنولوژی این است که شما در این مرحله می توانید به کل جهان خدمت کنید. “

andre نقل قول در مورد چگونگی جهانی کردن تلاش های بازاریابی خود

در این مرحله ، استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل بسیار م isثر برای اطمینان از درک شخصیت هدف جهانی شما کلیدی است.

علاوه بر این ، می خواهید از داده ها برای تعیین اینکه کدام منطقه (ها) بیشتر به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند استفاده کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند چند کشور را انتخاب کنید که می خواهید برای آنها استراتژی بازاریابی هدفمند و محلی ایجاد کنید.

2. مشخص کنید که کدام داستان ها برای مخاطبان مختلف در سراسر جهان جذابیت دارد.

در حالی که محصول شما ممکن است نیازهای یکسانی را در سراسر جهان برآورده کند ، داستانهایی که برای برجسته کردن مزایای اصلی محصول خود می گویید به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود.

همانطور که بارنس می گوید ، “هنگامی که فرضیه ای در مورد اینکه کاربر شما چیست و چرا محصول شما را جستجو می کنند ، ایجاد کنید ، می خواهید یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید که به صورت محلی مرتبط باشد ، زیرا بدترین تجربه زمانی است که شما” در تلاش برای حل نیاز محلی خود و چیزی که در کشور خود با آن روبرو هستید – اما محصولی که بدنبال آن هستید به طور کامل برای تجربه ای متفاوت ساخته شده است. “

اینجاست که ایجاد اعتبار در مناطق محلی بسیار مهم است.

بارنس می افزاید: اعتبار ، جزء مهمی است که اغلب در مقیاس بزرگ شدن یک استارتاپ فراموش می شود. استارتاپ ها اغلب تحت تأثیر عملکرد – مانند ترافیک یا جذب کاربر – قرار می گیرند و ایجاد یک نام تجاری معمولاً یک فکر بعدی است.

این یک اشتباه است ، به ویژه هنگام جهانی شدن تجارت شما.

بارنس می گوید: “استارت آپ ها در طرز فکر عملکردی عالی هستند ، اما هر بار که سعی می کنید به بازارهای جدیدی برسید ، می خواهید مطمئن شوید که در حال ایجاد یک نام تجاری نیز هستید.”

بارنس می افزاید: “هنگامی که چند روش برای قرار دادن نام تجاری خود در یک بازار محلی را آزمایش کردید ، می خواهید یک استراتژی قوی تر برای جذب آن کاربران یا ایجاد روابط قوی تر با آنها شروع کنید.”

3. هنگام حمل محصول خود به بازار به طعم های محلی توجه کنید.

چند عامل کلیدی وجود دارد که بارنس هر استارتاپی را تشویق می کند که قبل از گسترش به بازارهای جدید و بین المللی توجه کند.

اول ، بسیار مهم است که تیم بازاریابی شما بفهمد چگونه محصول خود را در یک فضای منطقه ای جدید قرار دهد.

همانطور که بارنس به من گفت ، “برای یک استارتاپ بسیار دشوار است که به راحتی موقعیت خود را در آن کسب کند [Latin American] به عنوان مثال ، بازار ، زیرا استارت آپ های LATAM کاربر را قبلاً درک کرده اند و آنها می دانند چگونه با آنها ارتباط برقرار کنند و خود را در بازار قرار دهند … بنابراین نادیده گرفتن طعم های محلی در نحوه ارائه محصول به بازار یک اشتباه بزرگ است. “

andre پاسخ مصاحبه

در حالی که او اذعان می کند که لازم نیست این کار کامل باشد ، بارنس هنگام بازاریابی برای مخاطبان جدید بین المللی ، حداقل الزامات را به من می گوید:

  • طراحی نسخه محلی محصول شما – شامل زبان ، رابط کاربری و تجربه.
  • مطالب خود را به زبان محلی ترجمه کنید و از مثالها یا منابع محلی مرتبط تر در پیامهای بازاریابی خود استفاده کنید.
  • ارائه پشتیبانی به زبان محلی تا کاربران بتوانند در صورت داشتن س easilyال به راحتی به کمک دسترسی داشته باشند.

اگر زمان یا منابع لازم برای پیروی از نکات بالا را ندارید ، ممکن است بخواهید تجدید نظر کنید که آیا جهانی شدن ایده خوبی است – زیرا بدون این اصول اساسی ، کاربران شما تجربه کاربری ضعیفی خواهند داشت و ارزش نام تجاری شما متضرر خواهد شد.

که مرا به نقطه بعدی من می رساند…

4. هنگام جهانی شدن بدانید نیست ایده خوبی برای کسب و کار شما

بسیاری از استارتاپ ها و مشاغل کوچک وجود دارند که احتمالاً در بازارهای خارج از کشور خود از پتانسیل های استفاده نشده برخوردارند … اما هنوز برخی دیگر هستند که باید تلاش های خود را حداقل در حال حاضر متمرکز کنند.

بنابراین – چگونه می دانید که کسب و کار شما در کدام دسته قرار می گیرد؟

در نهایت ، بارنس می گوید که این به این بستگی دارد که آیا بنیان قوی دارید یا نه. همانطور که او می گوید: “یک اشتباه بزرگ که استارتاپ ها مرتکب می شوند ، زود رس مقیاس بندی می شوند ؛ و دومین اشتباه بزرگ نادیده گرفتن علائم عدم تناسب بازار محصول است.”

او هشدار می دهد که اگر سعی کنید مقیاس زودرس را افزایش دهید ، تجربه کاربر فعلی و سلامت کل شرکت خود را به خطر می اندازید. بنابراین بهتر است در اینجا احتیاط کنید.

او ادامه می دهد ، “من فکر می کنم آزمایش آب ها و اطمینان از اینکه چگونه می توانید نه تنها در بازار ، بلکه در مورد محصول و عملیات خود نیز حرکت کنید. در داخل آن بازار کلیدی است. “

بارنس توصیه می کند: “نداشتن شواهد کافی برای تناسب بازار محصول ، جنبه تاریک جهانی شدن تلاش های بازاریابی شماست … [If that’s the case]، ابتدا باید بر ایجاد یک تجارت موفق در کشور خود تمرکز کنید. “

همانطور که جهان به طور فزاینده ای به هم متصل می شود ، شما باید عمیق تر در تجزیه و تحلیل خود غرق شوید تا مشخص شود آیا در حال حاضر تقاضا برای محصول یا خدمات شما در خارج از ایالات متحده وجود دارد یا خیر ، و در صورت وجود ، چگونه می توانید با تقاضای تازه به این تقاضا پاسخ دهید ، محتوای محلی شده یا حتی پیامهای بازاریابی خود را تغییر دهید تا از اولین آنها در سطح جهانی اطمینان حاصل کنید.

در نهایت ، تصمیم برای جهانی شدن تلاش های بازاریابی شما آسان نیست ، اما می تواند در بلندمدت بازده بالایی داشته باشد. از جمله مزایای دیگر ، جهانی شدن مطالب بازاریابی شما ، پایگاه مصرف کننده شما را گسترش می دهد و فرصت های بیشتری را برای دسترسی و فروش بیشتر به مشتریان فراهم می کند.

ویترین مقیاس بندی