وقتی نمی توانید به داده های گزارش تجاری خود اعتماد کنید چه باید بکنید؟

با وجود سرمایه گذاری های عظیم در داده ها ، شاید تعجب کنید که بدانید اکثر مدیران به داده های شرکت خود اعتماد ندارند. ممکن است آنها به داده هایی که استفاده می کنند مشکوک باشند یا به سادگی نمی دانند چگونه اطلاعات موجود را تفسیر کنند.

در حقیقت ، Havard Business Review گزارش داد که 90 leaders از رهبران کسب و کار معتقدند سواد داده برای موفقیت شرکت بسیار مهم است. با این حال ، تنها 25 درصد از کارکنان هنگام کار با داده های سازمان خود احساس اطمینان می کنند.

این آمار با صدای بلند و واضح فریاد می زند که اگر برای اعتماد به داده های کسب و کار خود تلاش کنید ، مطمئناً تنها نیستید. با این حال ، این امر اهمیت چندانی برای رفع آن ندارد.

داده های غیرقابل اعتماد پیامدهای گسترده ای در کل سازمان شما دارد. این خطر را دارید:

  • استراتژی های محوری بر اساس مفروضات نادرست
  • نداشتن تصویر واضح از عملکرد و ROI کسب و کار
  • ارائه تجربیات ضعیف از مشتریان
  • کاهش رضایت شغلی برای تیم خود به دلیل انجام کارهای دستی و ناامیدی
  • مردد بودن در به اشتراک گذاشتن بینش های مهم در سراسر تیم

در عوض ، هدف هر کسب و کار باید یکپارچگی داده ها باشد. یکپارچگی داده ها به کیفیت و قابلیت اطمینان داده های تجاری شما اشاره دارد ، از جمله اینکه داده ها چقدر دقیق ، سازگار ، به موقع و به خوبی حفظ شده اند.

با یکپارچگی داده های بالا ، کسب و کار شما همچنین می تواند از افزایش فرصت هایی که داده های بزرگ به ارمغان می آورد ، بهره مند شود.

در اینجا راهنمای ما این است که وقتی نمی توانید به داده های گزارش خود اعتماد کنید ، چه کار کنید. بیاموزید که چگونه امور را در دراز مدت تغییر دهید ، بنابراین داده های شما با فرایندها و چارچوب های نشت خراب نمی شود.CRM رایگان HubSpot را هم اکنون دریافت کنید

چگونه می توان اطلاعات خود را قابل اعتماد تر کرد

ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما اگر کسب و کار شما مدتی با داده های غیرقابل اعتماد درگیر شده است ، برای ایجاد نتیجه متفاوت باید کارها را متفاوت انجام دهید.

رفع داده های غیرقابل اعتماد مستلزم تغییراتی در سازمان شما است:

  • فرآیندها
  • طرز فکر
  • مهارت

بیایید بهترین راه ها را برای اطمینان بیشتر داده های شما بررسی کنیم تا بتوانید از تجزیه و تحلیل دقیق و به موقع که راه را برای تصمیم گیری آگاهانه هموار می کند ، بهره مند شوید.

1. به اصول اولیه برگردید.

برای اینکه اطلاعات شما قابل اعتمادتر باشد ، اجازه دهید به همان ابتدا بازگردیم. تصور کنید که پایگاه داده خود را کاملاً از ابتدا با یک صفحه تمیز شروع می کنید. حالا به این سوالات پاسخ دهید:

  • برای جمع آوری چه داده هایی نیاز دارید؟
  • برای جمع آوری آن به چه فرمی نیاز دارید؟
  • به چه داده هایی نیاز ندارید؟
  • می خواهید از به هم ریختگی یا سر و صدا جلوگیری کنید؟
  • چگونه باید برنامه های خود را یکپارچه کنید؟

برای اطلاع رسانی می توانید از این بینش های ارزشمند استفاده کنید:

  • فرآیندهای جدید برای جمع آوری ، مدیریت و ادغام داده ها
  • چه چیزی را از پایگاه داده خود پاک کنید و هرس کنید
  • چگونه می توانید تیم خود را آموزش دهید و سواد داده را در سازمان خود افزایش دهید

پس از روشن شدن آنچه باید اتفاق بیفتد ، شروع به ایجاد یک برنامه عملیاتی کنید تا بتوانید آن را به کار بگیرید و داده های خود را بیشتر قابل اعتماد کنید.

2. دنباله داده ها را به منبع بازگردانید.

هر زمان که با داده های غیرقابل اعتماد مواجه شدید ، مسیر را به منبع بازگردانید. اطلاعات نادرست از کجا نشأت گرفته است؟

این شامل بررسی زمینه های فرم و بررسی جمع آوری داده های استاندارد و استاندارد است. همچنین به این معنی است که مطمئن شوید برچسب های Google Analytics به درستی تنظیم شده اند یا اسکریپت های SQL شما برای پلت فرم هوش تجاری شما بی عیب و نقص هستند.

اگر این امر باعث افزایش دانش فنی شما می شود ، شاید به این دلیل که شخصی که سیستم های شما را پیاده کرده است شرکت را ترک کرده است ، به دنبال آوردن یک متخصص داده باشید تا به شما کمک کند. همچنین می توانید از آنها برای ساده سازی فرآیندهای داده خود کمک بگیرید تا در آینده قابل کنترل تر باشد.

3. برای بهترین عملکرد داده ها ، جعبه ها را علامت بزنید

صرف نظر از اندازه صنعت یا شرکت ، برخی از بهترین شیوه ها وجود دارد که هر شرکتی باید برای داده های قابل اعتماد رعایت کند. این شامل:

  • ثبات – با استفاده از زمینه های سازگار و استاندارد و فرآیندهای جمع آوری ، قالب یکسانی را در سیستم ها حفظ کنید. هنگامی که برنامه های خود را ادغام می کنید ، از نگاشت زمینه های سفارشی استفاده کنید تا مطمئن شوید داده های مناسب با مکان های مناسب همگام سازی شده اند.
  • کامل بودن – برای هر قطعه داده ، باید تصویر کامل را بدانید. چند مثال منبع رهبری بازاریابی ، سابقه فروش برای مشتریان یا مسیر تبدیل برای معاملات جدید است. آیا اطلاعات شما کامل است؟

  • داده های متمرکز و غنی شده -به جای اینکه داده های قطعه قطعه و ناقص در چندین سیستم پخش شوند ، یک پایگاه داده متمرکز با به روزترین و قابل اعتمادترین اطلاعات را حفظ کنید. این می تواند CRM شما برای داده های مشتری شما و سیستمی مانند Chartio یا Supermetrics برای داده های عملکرد شرکت شما باشد. برای غنی سازی داده های خود در همه جا ، یکپارچه سازی دو طرفه بین پایگاه داده متمرکز و برنامه های متصل ایجاد کنید.

  • کنترل دسترسی – مجوزها و خط مشی هایی را تنظیم کنید که اطمینان حاصل شود فقط افراد مناسب داده های خاصی را مشاهده می کنند. این در مورد ایجاد تعادل بین دسترسی و شفافیت با امنیت است.

  • اعتبار سنجی – به گفته Experian ، 28 درصد از داده های مشتریان و مشتریان احتمالی به نوعی نادرست است. برای داده های دقیق ، به روشی برای بررسی و تأیید آن نیاز دارید. این می تواند شامل فرآیندهای خودکار برای بررسی ناهنجاری ها و زمینه های از دست رفته باشد که توسط برخی از چک های دستی پشتیبانی می شود.

  • به روز رسانی در زمان واقعی -برای بهترین نتایج از داده های خود ، باید به روز باشد. هنگام انتخاب سیستم هوش تجاری و راه حل یکپارچه سازی داده ها ، به دنبال به روزرسانی های واقعی باشید.

  • منابع کیفی – مطمئن شوید که می دانید همه اطلاعات شما از کجا آمده و می توانید یکپارچگی آن را تضمین کنید. حفظ یک پایگاه داده منظم و مرتب که می دانید می توانید به بیت هایی که دارای مجموعه داده های بسیار پیشرفته هستند و برای درک یا کنترل آنها تلاش می کنید اعتماد کنید.

  • پاکیزگی -با توجه به خرابی داده های B2B به میزان 2 درصد در سال ، پایگاه داده شما نیاز به پاکسازی مکرر دارد. این مهم است که داده های خود را با حذف موارد تکراری ، نادرستی و سایر داده هایی که از ارزش به درهم و برهم تبدیل شده اند ، تازه کنید.

  • امنیت و حفاظت – حفظ امنیت بالا برای مقررات حفاظت از داده ها مانند GDPR در اروپا بسیار مهم است ، اما این فقط یک اصل اساسی برای یک نام تجاری قابل اعتماد است. همچنین اگر می خواهید داده های ارزشمندی را در نوک انگشتان خود (و فقط شما) داشته باشید ، بسیار مهم است.

  • ادغام ها -بیش از 80 درصد از رهبران عملیات تجاری می گویند ادغام داده ها برای عملیات روزمره در سازمان آنها مهم است. ادغام داده ها سیلو های داده را کاهش می دهد و داده ها را برای همه افراد در شرکت شما در دسترس تر می کند ، بنابراین کارمندان مجبور نیستند سایر همکاران را برای یافتن اطلاعات خاص ذخیره شده در پایگاه داده بخش خود ردیابی کنند.

4. فرآیندهای مستندسازی.

یکی از دام های متداول که سازمان ها به آن دچار می شوند ، تکیه بر یک فرد برای راه اندازی و مدیریت فرآیندهای داده خود است. وقتی آن شخص سازمان را ترک می کند ، اغلب هرج و مرج ایجاد می شود.

با ایجاد فرآیندهای مستند که در ویکی شرکت شما ، Google Drive یا ابزاری مانند Notion ذخیره می شوند ، می توانید از این امر جلوگیری کنید. و به خاطر داشته باشید: فرایندهای بیش از حد پیچیده ممکن است بیشتر به شما آسیب برساند تا مفید. هرچه مراحل شما ساده تر باشد ، بهتر است.

5. همه چیز را ساده کنید.

پیچیدگی اغلب ریشه داده های بدی است که نمی توانید به آنها اعتماد کنید. برای اینکه تجزیه و تحلیل داده های پیچیده با موفقیت کار کند ، به زمان ، منابع و دانش برای پشتیبان گیری از آن نیاز دارید.

برای اکثر سازمانها ، حفظ داده ها و گزارشات تا حد امکان ساده تر م effectiveثرتر است.

ساده سازی داده ها به این معناست:

  • فقط اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید
  • سازماندهی داده ها به طور مداوم و در قالب های استاندارد
  • اجتناب از گردش کارها و سیستم های پیچیده
  • کاهش داشبوردهای گزارش دهی خود
  • اجتناب از چندین سیستم برای یک کار
  • ایجاد اسناد واضح و قابل فهم
  • اصلاح فرایندها به طوری که هرکسی بتواند به سرعت آنها را درک کند

برای اینکه داده های شما قابل اعتماد باشند ، از خود بپرسید: کجا می توانید جمع آوری ، مدیریت و ادغام داده های خود را ساده کنید؟

6. مغالطه هزینه غرق شده را در نظر داشته باشید.

شما پول زیادی سرمایه گذاری کرده اید ، سیستم های پیچیده ای دارید … و نمی خواهید آن را دور بیندازید. بنابراین به جای اینکه از نو شروع کنید ، بر اساس داشته های خود بسازید – و امیدوارید آنچه را که در زیر وجود دارد ، بپوشاند.

Investopedia مغالطه هزینه غرق شده یا دام هزینه غرق شده را به شرح زیر توصیف می کند “تمایل افراد برای انجام غیر منطقی فعالیتی که انتظارات آنها را برآورده نمی کند. این به دلیل زمان و/یا پولی است که آنها قبلاً سرمایه گذاری کرده اند.”

وقتی صحبت از داده های تجاری و تجزیه و تحلیل می شود ، این بسیار رایج است.

اگر همچنان بر پایه های نامناسب بنشینید ، دوباره به شما گاز می دهد. با درک دقیق آنچه که با آن سروکار دارید و مشکلات موجود ، شروع کنید. در صورت نیاز نظر دوم را در اینجا بیاورید. سپس ، تا آنجا که ممکن است در مورد آنچه برای افزایش یکپارچگی داده ها باید انجام دهید تصمیم گیری کنید.

در دراز مدت ، بازگشت به صفحه طراحی ، ایجاد یک استراتژی بسیار ساده تر و دقیق تر و حذف آنچه که قبلاً در آن قرار داشتید ، ممکن است آسان تر باشد.

7. ارتباط با ذینفعان.

در حالی که نگرانی در مورد داده های غیرقابل اعتماد اغلب معتبر است ، گاهی اوقات شما یا ذینفعان سازمان شما هنوز وقتی همه چیز سالم است به داده های خود اعتماد نکنید.

اگر چنین است ، ارتباط روشن راه پیش رو شماست. توضیح دهید که چرا داده های تجزیه و تحلیل کسب و کار شما قابل اعتماد است و چگونه برای اطمینان از قابلیت اطمینان تنظیم شده است. به س questionsالات پاسخ دهید تا به ذینفعان کمک کنید تا نحوه جمع آوری ، مدیریت و ادغام داده ها بین برنامه های شما را درک کنند. همچنین ، نگرانی ها را تشویق کنید تا بتوانید صحت یا عدم ارتباط آنها را با هم کشف کنید.

نرم افزار crm رایگان