نحوه تنظیم Google Analytics برای وردپرس

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که افراد وقتی وارد وب سایت وردپرس شما می شوند در واقع چه می کنند؟

آیا به این فکر کرده اید که کدام صفحات وب سایت بیشترین مدت را در خود می بینند ، چه کمپین هایی آنها را به آنجا می آورد و کدام یک از صفحات وب سایت شما بهترین را تبدیل می کند؟

Google Analytics می تواند به شما در درک همه این اطلاعات و موارد دیگر کمک کند. با نصب افزونه Google Analytics در وب سایت وردپرس خود ، می توانید بلافاصله جمع آوری این داده ها را شروع کنید. با کمک افزونه ، افزودن Google Analytics به وردپرس یک فرایند بدون درد است.

اگر ترجیح می دهید افزونه ای را برای این منظور نصب نکنید ، راه های دیگری برای ادغام Google Analytics با وب سایت شما نیز وجود دارد – به شرطی که با کد راحت باشید.

در این راهنما ، ما نحوه نصب Google Analytics در وردپرس را با دو روش مختلف به شما آموزش می دهیم. در تعداد انگشت شماری از مراحل ، می توانید بینش هایی را درباره بازدیدکنندگان وب سایت خود – از جمله آنچه برای آنها مفید است یا ندارد – کشف کنید تا تجربه کاربر را افزایش دهید ، تبدیل ها را افزایش دهید و درباره مخاطبان خود بیاموزید.

عملکرد خود را با افزونه رایگان وردپرس HubSpot اندازه بگیرید

Google Analytics برای وردپرس: چه چیزی را می توانید پیگیری کنید؟

این که آیا شما به دنبال جزئیاتی در مورد افرادی هستید که از سایت شما بازدید می کنند ، در حین حضور در سایت شما چه کار می کنند یا مدت زمانی که در صفحات خاصی می مانند ، Google Analytics گزارش مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار به شما امکان می دهد تعاملات زیادی بین وب سایت خود و بازدیدکنندگان را ردیابی کنید.

بیایید برخی از انواع خاصی از گزارش های ارائه شده توسط Google Analytics را مرور کنیم:

فعالیت در زمان واقعی

گزارشات بیدرنگ فعالیت فعلی در وب سایت شما را نشان می دهد ، از جمله جایی که بازدیدکنندگان وارد وب سایت شما می شوند و اقداماتی که در سایت شما انجام می دهند. همچنین می توانید نحوه دسترسی کاربران به سایت شما ، مشاهده صفحات و تبدیل آنها را مشاهده کنید. این گزارش برای نظارت بر نتایج فوری یک کمپین ، پست در رسانه های اجتماعی یا رویدادی در دنیای واقعی مفید است.

تحصیل

گزارش های خرید به شما کمک می کند تا بفهمید بازدیدکنندگان شما از کجا آمده اند. این اطلاعات هنگام راه اندازی کمپین های بازاریابی شما مفید است زیرا می تواند دقیقاً به شما نشان دهد که چه چیزی برای بازدیدکنندگان خریداری شده شما بهتر عمل می کند. همچنین به شما می گوید که کاربران جدید هستند و چه کسانی برمی گردند.

نامزدی

گزارش های تعامل به شما کمک می کند تا نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما را درک کنید. این شامل نمای صفحه ، فعالیت پیمایش ، زمان روی صفحه ، تعامل با رسانه ها و سایر رویدادهای مهم است. Google Analytics فعالیت کاربران را بر اساس جلسات گروه بندی می کند – یک جلسه را می توان به عنوان یک بازدید واحد از وب سایت شما درک کرد.

این گزارش همچنین نرخ تبدیل را دنبال می کند. می توانید آنها را با هدف خود مقایسه کنید و بفهمید که کدام CTA ها کار می کنند. در مورد اینکه کدام CTA ها و صفحات فرود در سایت شما موفق هستند و چه چیزی بازدیدکنندگان شما را بیشتر درگیر می کند ، بیشتر خواهید آموخت.

کسب درآمد

گزارش های کسب درآمد ، درآمد شما را از خریدها ، اشتراک ها و تبلیغات در سایت شما دنبال می کند. همچنین به شما نشان می دهد که چگونه کاربران در مراحل پرداخت و نحوه تعامل با صفحات محصول شما حرکت می کنند.

حفظ

گزارش های نگهداری بر میزان نگهداری وب سایت شما از بازدیدکنندگان نظارت می کند – به عبارت دیگر ، تعداد دفعاتی که کاربران پس از اولین بازدید خود و چه مدت به وب سایت شما باز می گردند. همچنین می توانید حفظ توسط گروه را مشاهده کنید. کوهورت گروهی از کاربران است که مانند تاریخ اولین جلسه خود یک ویژگی را به اشتراک می گذارند.

جمعیت شناسی

گزارش جمعیت شناسی به شما کمک می کند بفهمید که بازدیدکنندگان شما چه کسانی هستند. کاربران را بر اساس سن ، زبان ، مکان ، جنسیت و موضوعات مورد علاقه گزارش می کند.

فناوری

گزارشات تکنولوژیکی به شما نشان می دهد که بازدیدکنندگان برای دسترسی به وب سایت شما از جمله دسته دستگاه (دسکتاپ ، تلفن همراه یا رایانه لوحی) و دسترسی به برنامه (مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه) استفاده می کنند. این اطلاعات می تواند به شما در جهت بهینه سازی بر اساس فناوری هایی که کاربران شما ترجیح می دهند ، کمک کند.

تجزیه و تحلیل ویژه افزونه شما

افزونه اطلاعات زیادی که از Google Analytics دریافت می کنید ، افزونه انتخابی شما بینش های منحصر به فردی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال ، اجازه دهید آنچه ExactMetrics ارائه می دهد را مرور کنیم. برخی از این بینش ها و ویژگی ها با سایر افزونه های تجزیه و تحلیل در کتابخانه وردپرس نیز استاندارد می شوند.

گزارش عملکرد عمیقبه این گزارشات جزئیات عملکرد عمیقی مانند نرخ پرش ، ارجاع ، نمایش صفحات ، جستجوهای ارگانیک و موارد دیگر را برای هر پست و صفحه وب سایت شما در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید داده های تحلیلی خود را به نحوی که برای شما منطقی است تقسیم بندی کنید. وب سایت و تجارت

آمار زمان واقعیبه هر زمان که افزونه را باز کنید ، می توانید آمارهای آنی را مرور کنید. برخی از این آمار شامل تعداد فعلی بازدیدکنندگان در وب سایت شما ، کانال های جذب شما و منبع ترافیک فعلی شما است.

ردیابی ابعاد سفارشی می توانید ابعاد سفارشی ایجاد کنید تا داده های خاصی را که برای شما و کسب و کار شما مهم است دریافت کنید. به عنوان مثال ، می توانید در مورد رویدادها و انواع مشارکت کاربر که برای شما مهم است ، ردیابی ابعاد سفارشی ایجاد کنید.

تنظیم مجوزها بر اساس نقش کاربر. اگر یک تیم بزرگ یا تیمی از افراد با شرایط و نیازهای متفاوت در مورد تجزیه و تحلیل خود دارید ، می توانید مجوزها را بر اساس نقش های کاربر تعیین کنید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که فقط افراد مناسب می توانند تغییرات را ایجاد کنند.

نحوه تنظیم Google Analytics برای وردپرس

برای افزودن Google Analytics به سایت وردپرس خود ، می توانید از افزونه استفاده کنید یا روش دستی را انتخاب کنید. ما هر دو روش را بررسی می کنیم ، با افزونه شروع می کنیم.

اما ، هر روشی را که انتخاب کنید ، مطمئن شوید که یک حساب Google Analytics فعال دارید. برای ثبت نام در Google Analytics ، ابتدا یک حساب Google ایجاد کنید. اگر در حال حاضر یک حساب Google دارید ، شروع خوبی دارید زیرا این تنها راهی است که می توانید از Google Analytics استفاده کنید.

وارد حساب Google خود شوید ، سپس به صفحه ثبت نام Google Analytics بروید و کلیک کنید اندازه گیری را شروع کنیدبه

wordpress google analytics: صفحه ثبت نام برای google analytics

بر روی تنظیمات حساب صفحه ، اطلاعات لازم را پر کنید شما نام کاربری نام نمایه Google Analytics برای وب سایت شما خواهد بود. شما می توانید هر نامی را که دوست دارید انتخاب کنید ، اما توصیه می کنیم از نام تجاری خود استفاده کنید.

بعد ، کادرهای دلخواه خود را در زیر علامت بزنید تنظیمات اشتراک اطلاعات حساب برای کنترل نحوه اشتراک گذاری داده های شما توسط Google ، سپس کلیک کنید بعدبه

زیر تنظیم املاک، نامی برای اولین ویژگی Google Analytics خود وارد کنید. در حال حاضر می توانید این نام دامنه وب سایت خود را ایجاد کنید. کلیک بعدبه

سرانجام ، تحت درباره کسب و کار شما، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت خود ارائه دهید. این بخش اختیاری است. برای تکمیل راه اندازی ، روی کلیک کنید ایجاد کردنبه

اکنون شما به داشبورد تجزیه و تحلیل خود منتقل می شوید. در این صفحه ، زیر پلت فرم را انتخاب کنید، کلیک وب (از آنجا که شما یک وب سایت را ردیابی می کنید).

wordpress google analytics: راه اندازی جریان داده

از شما خواسته می شود که یک جریان داده تنظیم کنید ، که منبع داده یک وب سایت یا یک برنامه است. فیلدهای مورد نیاز را پر کرده و کلیک کنید ایجاد جریانبه این یک شناسه اندازه گیری را در اختیار شما قرار می دهد ، رشته ای از کاراکترها که برای ارسال داده های ردیابی وب سایت خود به Google Analytics استفاده می کنید. اگر از افزونه استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد این اطلاعات را به افزونه اضافه کنید ، بنابراین بهتر است این برگه را باز نگه دارید.

wordpress google analytics: شناسه اندازه گیری برای google analytics

اکنون که حساب Google Analytics شما آماده است ، بیایید بیاموزیم که چگونه آن را با یک افزونه به سایت وردپرسی خود پیوند دهید.

راه اندازی Google Analytics با افزونه وردپرس

بسته به افزونه Google Analytics که انتخاب می کنید ، ممکن است تنظیمات کمی متفاوت باشد. به خاطر این مثال ، ما نحوه تنظیم افزونه ExactMetrics را مرور می کنیم. هر کدام از افزونه هایی را که در نهایت برای سایت خود انتخاب می کنید ، روند نسبتاً مشابهی به نظر می رسد.

ابتدا باید ExactMetrics را در سایت خود نصب و فعال کنید. (مطمئن نیستید چگونه؟ راهنمای ما برای نصب افزونه های وردپرس را ببینید.) پس از اتمام کار ، جدید را انتخاب کنید ExactMetrics را از داشبورد وردپرس خود انتخاب کنید ، سپس روی آن کلیک کنید راه اندازی راه اندازی جادوگربه

wordpress google analytics: دستور دقیق تنظیمات متریک

روی صفحه های راه اندازی کلیک کنید تا زمانی که از شما خواسته شود به سیستم Google وارد شوید و مجوزهای مورد نظر خود را به افزونه بدهید. سپس ، در Google Analytics را به وب سایت خود متصل کنید روی صفحه ، نمایی را که قبلاً ایجاد کرده اید انتخاب کرده و کلیک کنید اتصال کاملبه

پس از کلیک روی برخی از صفحات اضافی ، آماده استفاده از Google Analytics با وردپرس خواهید بود. تجزیه و تحلیل خود را در زیر مشاهده کنید ExactMetrics> گزارشاتبه

wordpress google analytics: صفحه گزارش دقیق اندازه گیری

برخی از افزونه ها ممکن است از شما بخواهند اگر کد ردیابی را با سطح اتوماسیون یکسان وارد نکنید ، خودتان وارد کنید. با رفتن به برگه سرپرست Google Analytics (نماد دندانه دار در گوشه سمت چپ پایین داشبورد) ، و سپس انتخاب گزینه اطلاعات ردیابی را می توانید پیدا کنید. جریان داده ها تحت حساب و اموال مورد نظر

wordpress google analytics: گزینه جریان داده ها در داشبورد google analytics

سپس ، روی جریان داده خود کلیک کنید. خودت رو میبینی شناسه اندازه گیری در گوشه بالا سمت راست پایین تر زیر آموزش برچسب زدن، خود را نیز خواهید دید برچسب سایت جهانی، یک بلوک کد برای افزودن تجزیه و تحلیل به وب سایت شما در بخش HTML شما

ساده ترین راه برای افزودن این اسکریپت به HTML ، افزونه Insert Headers and Footers است – این به شما امکان می دهد بدون تغییر مستقیم فایل های خود ، کد رهگیری را اضافه کنید ، که می تواند سایت شما را خراب کند.

Google Analytics را بدون افزونه وردپرس تنظیم کنید

کسانی که ترجیح می دهند از افزونه استفاده نکنند و راحت در ویرایش مستقیم فایل های قالب وردپرس کار می کنند ، می توانند به جای آن این روش بعدی را انتخاب کنند. قبل از ادامه ، از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در این صورت مشکلی پیش بیاید.

از آنجا که این روش همچنین شما را ملزم به تغییر پرونده های تم می کند ، همچنین توصیه می کنیم ویرایش های خود را در قالب کودک ایجاد کنید تا بتوانید موضوع اصلی را بدون از دست دادن تغییرات خود به روز کنید.

برای دریافت کد رهگیری ، به برگه سرپرست Google Analytics خود (نماد دندانه دار در گوشه پایین سمت چپ داشبورد) بروید و انتخاب کنید جریان داده ها تحت حساب و اموال مورد نظر جریان داده ای را که می خواهید انتخاب کنید ، سپس به پایین بروید آموزش برچسب زدنبه باز کن برچسب سایت جهانی آکاردئون و کد را کپی کنید.

wordpress google analytics: کد رهگیری برای google analytics

در مرحله بعد ، این کد را در تم های فعال خود قرار می دهید header.php فایل. این فایل را هر طور که ترجیح می دهید ویرایش کنید-می توانید فایل را بارگیری کرده و مجدداً آن را در سرور خود بارگذاری کنید ، یا فایل را از طریق وردپرس در زیر ویرایش کنید ظاهر> ویرایشگر تمبه

که در header.php، کد ردیابی خود را درست در بالای بسته قرار دهید برچسب گذاری کنید (تصویر زیر) و تغییرات خود را ذخیره کنید.

wordpress google analytics: کد ردیابی در فایل wordpress header.php چسبیده است

این کد اطلاعات ردیابی را از وب سایت شما به Google Analytics ارسال می کند.

برای درک سایت وردپرس خود از Google Analytics استفاده کنید.

Google Analytics بینش و داده هایی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما در بهبود چشمگیر وضعیت وب سایت شما کمک کند. شما می توانید در مورد آنچه بازدیدکنندگان از آن لذت می برند بیشتر بیاموزید و درباره شخصیت آنها بیشتر بیاموزید ، بنابراین می توانید محتوای خود را بر اساس نیازهای آنها تنظیم کنید.

با استفاده از وردپرس ، نصب Google Analytics در وب سایت شما سریع و آسان است. در عرض چند دقیقه ، می توانید جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای افزایش تجربه کاربر و افزایش تبدیل در وب سایت وردپرس خود را آغاز کنید.

یادداشت ویراستار: این پست در ابتدا در نوامبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

از ابزارهای HubSpot در وب سایت وردپرس خود استفاده کنید و دو سیستم عامل را بدون برخورد با کد به هم متصل کنید.  برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.