راهنمای سه مرحله ای برای ایجاد استراتژی

بازاریابی برای استارت آپ جدیدتان هیجان انگیز است. شما زمان و تلاش خود را برای ایجاد محصول یا خدمات خود صرف کرده اید و اکنون باید اطمینان حاصل کنید که بازار شما نیز مانند شما در مورد آن مورد توجه قرار گرفته است.

در این راهنمای سه مرحله‌ای، ما اجزای ضروری برای ایجاد استراتژی بازاریابی موفق را پوشش می‌دهیم و با جلب توجه افراد مناسب: مشتریان ایده‌آل، به رشد سریع‌تر استارتاپ شما کمک می‌کنیم.

درباره ابزار استراتژی سئو و محتوا HubSpot بیشتر بدانید

پیام رسانی ، پرسنل خریدار و موقعیت یابی

قبل از شروع به فکر تاکتیک های بازاریابی ، باید یک پایه محکم برای نام تجاری و پیام خود ایجاد کنید. این گامی است که بسیاری از استارتاپ ها از آن عبور می کنند ، که در کنار عدم تحقیقات کاربران و تقاضای بازار ، می تواند دلیلی برای شکست 9 از 10 استارتاپ باشد.

پس از اطمینان از وجود تقاضا برای محصول خود ، قبل از برنامه ریزی استراتژی بازاریابی خود ، این سوالات اساسی را روشن کنید:

  • به کی کمک میکنی؟ قبل از شروع بازاریابی محصول خود ، باید مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کنید. و در بین مخاطبان مورد نظر خود ، فراتر رفته و شخصیت های مختلف خریدار خود را شناسایی کنید.

  • در حل چه مشکلاتی به مشتریان خود کمک می کنید؟ نقاط درد و چالش هایی که برای آنها راه حلی ارائه می دهید چیست؟ این را کاملاً تعریف کنید ؛ دریافت این حق تعیین می کند که آیا پیام بازاریابی شما با مشتری ایده آل شما مطابقت دارد یا ثابت می ماند.

  • چگونه به مشتریان خود کمک می کنید؟ تصادفی نیست که ما در مورد چگونه پس از سازمان بهداشت جهانی و چیبه شروع با چگونه یک اشتباه راه اندازی کلاسیک است که شما را برای شکست آماده می کند. هرچقدر هم وسوسه انگیز است که وارد جزئیات محصول خود شوید ، حقیقت تلخ این است که هیچ کس اهمیتی نخواهد داد مگر اینکه شما ابتدا به مهمترین س everyال هر فرد احتمالی پاسخ دهید: “چه فایده ای برای من دارد؟”

هنگامی که پاسخ این سه سال را پیدا کردید ، ایجاد پیام های بازاریابی قانع کننده که به طور م withثر با مشتریان ایده آل شما مطابقت داشته باشد بسیار آسان تر است. این چارچوب استراتژی بازاریابی موفق هر استارتاپی را فراهم می کند.

راهنمای سه مرحله ای بازاریابی برای استارتاپ ها

در زیر چارچوب ما برای یک استراتژی بازاریابی موثر برای استارتاپ شما آورده شده است. آن را به عنوان پایه ای که می توانید بر اساس آن بسازید و مقیاس بندی کنید ، در نظر بگیرید ، تاکتیک های جدیدی مانند پرورش ایمیل و دیگر اتوماسیون های بازاریابی را به ارمغان بیاورید.

1. وب سایت خود را بهینه کنید.

برای شروع استراتژی بازاریابی خود ، اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید ، بهینه سازی وب سایت خود است.

با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، صفحات فرود برای تبدیل و یک وبلاگ برای افزایش ترافیک و ایجاد اعتماد ، وب سایت شما به تنهایی به یک ماشین بازاریابی تبدیل می شود.

SEO خود را از همان ابتدا دریافت کنید.

در ابتدای راه اندازی استارتاپ خود به سئو توجه کنید و بعداً پاداش آن را خواهید گرفت.

مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را مشخص کرده اید تا بتوانید ساخت سایت و محتوای خود را برای رتبه بندی در آنها شروع کنید.

ابزارهایی مانند Ahrefs یا SEMrush برای این کار عالی هستند و می توانند هم برای بررسی کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند و هم برای ممیزی و بهبود سایت شما استفاده شوند.

سایت خود را برای تولید سرب بهینه کنید.

هنگامی که یک بازدید کننده در سایت شما قرار می گیرد ، مطمئن شوید که گام بعدی برای آنها وجود دارد. برای انگیزه دادن به بازدیدکنندگان برای ترک اطلاعات تماس ، چیزی ارزشمند ارائه دهید.

اگر در مورد آنچه ارائه می دهید گیر کرده اید ، بارگیری یک کاغذ سفید یا آزمایش رایگان خدمات شما آهنرباهای سرب کلاسیک هستند. پس از دریافت ایمیل آنها ، می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و با اتوماسیون و شخصی سازی آنها را در قیف فروش خود پرورش دهید.

وبلاگ و وبلاگ مهمان.

آیا می دانستید که یک خریدار B2B به طور متوسط ​​قبل از تصمیم به خرید 13 (!) محتوا از ارائه دهنده مصرف می کند؟

برای ایجاد اعتماد با مشتریان احتمالی ، ضروری است که تخصص خود را به نمایش بگذارید و با انتشار مطالب مفید و ارزشمند در وب سایت خود اعتبار ایجاد کنید.

وبلاگ نویسی مهمان در سایت های دیگر نیز راهی مقرون به صرفه برای افزایش ترافیک و قرار گرفتن در معرض دید است.

2. یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی کنید.

وقتی وب سایت خود را در وضعیت خوبی قرار دهید ، رسانه های اجتماعی عرصه بعدی برای تسخیر است. به راحتی می توانید از تعداد زیادی از گزینه ها غافل شوید ، بنابراین یک استارتاپ از کجا باید شروع کند؟

کانال های مناسب را انتخاب کنید.

مخاطبین هدف شما کجا دوست دارند آنلاین با هم معاشرت کنند؟ اگر بچه های Gen Z را هدف قرار می دهید ، شاید TikTok مکان مناسبی باشد. و اگر محصول B2B می فروشید؟ سپس LinkedIn احتمالاً کانال بهتری است.

انتخاب متفکرانه کانال های خود با در نظر داشتن شخصیت های کلیدی به شما کمک می کند تا پیام های هدفمندتری ایجاد کنید و از صرف وقت در کانال هایی که ROI پایین است ، جلوگیری کنید.

ارزش ارائه دهید.

وقتی کانال ها و پلتفرم خود را انتخاب کردید ، وقت آن است که به آنچه باید منتشر کنید فکر کنید. ستاره راهنمای شما باید به کمک، نه برای فروش در رسانه های اجتماعی ، مردم تمایل دارند هر چیزی که بیش از حد فروشنده است را فیلتر یا مسدود کنند.

بسته به محصول و مخاطب موردنظر خود ، محتوایی را که آموزشی ، الهام بخش یا سرگرم کننده است ، هدف گذاری کنید.

با مخاطبان و تأثیرگذاران خود تعامل داشته باشید.

دلیلی وجود دارد که رسانه های اجتماعی نامیده می شوند اجتماعی رسانه ها. اینها بسترهای ارتباطی یک طرفه نیستند. یکی از عوامل موفقیت تعامل است.

همیشه به س questionsالات و نظرات در اسرع وقت پاسخ دهید و با افراد تأثیرگذار در صنعت خود ارتباط برقرار کنید تا برای استارتاپ خود روابط و آگاهی ایجاد کنید.

با تبلیغات آزمایش کنید.

تبلیغات می تواند دشوار باشد ، بنابراین برای جلوگیری از هزینه های مارپیچ کوچک شروع کنید. با هدف قرار دادن میوه های کم آویز شروع کنید و آزمایش کنید تا ببینید چه کار می کند.

آزمون و خطا اغلب بهترین راه است ، با حداقل هزینه شروع می شود و تنها زمانی شروع به مشاهده نتایج واقعی می کند.

3. سفیران مشتری را جذب کنید.

ایجاد سیستم های ارجاع

بهترین بازاریابی که می توانید انجام دهید این است که مشتریان خوشحال شما را به همسالان خود توصیه می کنند. این نوع بازاریابی است که مورد اعتمادترین ، موثرترین و کم هزینه ترین است.

از ابتدا مراحل ایجاد ارجاع به قیف خود را شروع کنید ، مانند ارائه مشوق به مشتریان فعال برای ارجاع ثبت نام های جدید.

از توصیفات و مطالعات موردی استفاده کنید.

اثبات اجتماعی طلا در بازاریابی است. تحقیقات نشان می دهد که 91 درصد از مردم نظرات مشتریان را می خوانند و 84 درصد از مردم به نظرات آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد می کنند.

توصیفات و مطالعات موردی روشهای بسیار موثری برای استفاده م storiesثر از داستانهای خوشحال مشتریان است. و ارزش سرمایه گذاری بالایی دارند. یک مطالعه موردی خوب ، یکی از تأثیرگذارترین قطعات محتوای بازاریابی است که می توانید تولید کنید و می تواند در تمام مراحل قیف فروش مورد استفاده قرار گیرد.

زود شروع کنید و توصیفات مشتریان راضی را جمع آوری کنید. سپس مطالعات موردی بنویسید و توضیح دهید که محصول شما چگونه به آنها کمک می کند.

اکنون که شما یک استراتژی بازاریابی پایه دارید ، بیایید در مورد چگونگی مقیاس گذاری مناسب آن در حالی که تجارت شما همچنان در حال رشد است صحبت کنیم.

آماده سازی برای مقیاس: آزمایش ، اندازه گیری و تکرار

هنگام ایجاد یک برنامه بازاریابی برای استارتاپ خود ، آماده آزمایش مداوم ، اندازه گیری و تکرار باشید.

آزمایش کنید

کمپین های بازاریابی سنتی نژادی در حال مرگ هستند. امروزه موفق ترین کسب و کارها آنهایی هستند که به طور مداوم دست به دست هم می دهند و خود را تطبیق می دهند ، وجوهی را اختصاص می دهند که بیشترین سود را برای آنها دارد. چابک بودن و سازگاری حیاتی است.

اندازه گرفتن

همچنین مهم است که KPI های اصلی خود را در اوایل سفر بازاریابی استارتاپ خود مستقر کنید. اینها باید با معیارهای کلی شرکت شما تطبیق داشته باشد (و به عنوان مقیاس استارتاپ شما به همین شکل باقی بماند).

چند KPI مهم را انتخاب کنید تا بر روی آنها تمرکز کرده و آنها را به صورت شفاف و دقیق در داشبوردهای گزارش خود تجسم کنید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تعداد رهبری بازاریابی بر اساس کانال
  • نرخ تبدیل بر اساس کانال
  • هزینه خرید در هر کانال

برای به دست آوردن داده های باکیفیت که بینش های کاربردی را مطلع می کند ، از غرق شدن در معیارهای بیهوده و بی اهمیت ، جلوگیری از همگام سازی داده ها بین برنامه های خود و ایجاد فرهنگ یکپارچگی داده ها در کسب و کار خود برای دقت مطلوب جلوگیری کنید.

تکرار

در دام مغالطه هزینه غرق نشوید: شما همیشه می توانید از آنچه که کار نمی کند دور شوید و اغلب یک استارتاپ باید این کار را انجام دهد.

از آزمایش خود درس بگیرید و مطمئن شوید که کارهایی را که انجام می دهید و همچنین پولی که برای کانال های مختلف هزینه می کنید ، ثبت کنید. به این ترتیب ، استخدام های جدید نیازی به اختراع مجدد چرخ نخواهند داشت و شما می توانید هزینه های خود را پیگیری کرده و ROI را اندازه گیری کنید.

به یاد داشته باشید که با تعریف شروع کنید سازمان بهداشت جهانی شما کمک می کنید ، چی شما به آنها کمک می کنید ، و چگونه شما آن را انجام می دهید

وقتی داستان و پیام خود را آماده کردید ، وقت آن است که به سراغ کانال هایی بروید که برای برقراری ارتباط استفاده می کنید: از جمله وب سایت ، رسانه های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط مشتری مانند مطالعات موردی. و ، فراموش نکنید که نتایج خود را ثبت کنید تا عملکرد یادگیری و ردیابی را در طول مسیر حفظ کنید.

دعوت جدید برای اقدام