لقی بین رینگ و پیستون و سیلندر چقدر باید باشد؟

این حلقه پیستون مربوط به موتور 5-140 کوماتسو می باشد که تولید شرکت TP می باشد. به گزارش خودروتک، همین قطعه گوشه ای از سیستم احتراق داخلی اتومبیل می باشد که اساسی فشار گاز ناشی از احتراق در محفظه احتراق بالای سیلندر کار می کند. به گزارش تارنما خبری ساعد نیوز ، پیستون (Piston) این قطعه منتخب از سیستم احتراق داخلی اتومبیل میباشد که حیاتی فشار گاز ناشی از احتراق در گوشه و کنار احتراق بالای سیلندر کار می کند. رینگ پیستون در معرض گازهای بد، هوا و سوخت کثیف و روغن آلوده و کثیف قرار می گیرد که سبب به کاهش طول قدمت همین قطعات می شود. هر سیلندر هیدرولیک هم متشکل از بدنه، پیستون، میله پیستون و قطعات آببند است. یک عدد از کارداران مهم در آسیب دیدن سیلندر هیدرولیک وجود آلودگی و تراکم در فضای دربین پیستون آموزش حلقه پیستون و سیلندر است. تنها چیزی که مشتری در هنگام خرید کردن می تواند در پیستون نظارت کند، عدم وجود خوردگی و اثر ها ضربه و یا سایش بر بر روی سطح رویی آن است. همین عایق بندی اهمیت یک سری حلقه یا این که رینگ انجام می شود که در اطراف پیستون قرار می گیرد. حلقه هایی که وظیفه پرهیز از خروج سوخت و هوای فشرده در دوران تراکم یا گاز محترق شده در دوران احتراق را برعهده دارند، حلقه های کمپرسی نامیده می شوند و عملکرد آنان مطابق شکل تحت سمت چپ می باشد. هر گونه واحد هیدرولیکی که از یک پیستون یا این که پلانجر ساخته شده و درون یک محفظه ی استوانه ای توسط سیال ذیل فشار عمل انجام دهد، سیلندر نامیده می شود. درصورتیکه بخواهیم همین قطعه را به صورت مختصر تعریف کنیم، یک قطعه استوانه ای شکل است که اهمیت متصل شدن به شاتون در داخل سیلندر، کلیدی حرکت رفت و برگشتی است. این مدل پیستون ها دارای کارایی دوگانه میباشند (یعنی می تواند هم به تیتر یک کراس هد استوانه ای و هم به عنوان پیستون فعالیت کند). در داخل بعضی موتورها (که اصطلاحا در بازار به عنوان موتورهای تر شناخته میشوند) نیز دقیقا این وسیله وجود دارد. دقت فرمائید که کل همین مقادیر به وسیله شرکت های سازنده بصورت دقیق اعلام شده اند. بهعنوان مثال در جلوبندی خودرو، محل اتصال مطابق به شاسی را دارای استوانهای ریز پر می کنند که حیاتی استعمال از بلبرینگ های بهکار گرفتهشده در برهه زمانی بیرونیاش سبب کاهش تنش دو فلز متصل بههم در دوران حرکت میشود. در اینجا برای فهم و شعور خوبتر ادامه مطالب باید نکته ای را درباره سوپاپ خودرو شرح دهیم ، در سیلندرهای یک ماشین ممکن هست از یک سوپاپ محل ورود و یک سوپاپ خروجی استعمال نمایند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. بخاطر داشته باشید که سازندگان متفاوت کمپرسور طاقت فرسا گیریهای متعددی به جهت تلورانس های مجاز به خرج می دهند و در شکل افزایش سایز سیلندر نسبت به سایز نخستین مورد استعمال به ازاء ارتقاء تقریبی هر یک هزارم اینچ قطر سیلندر می بایست مقدار گپ رینگ به سه هزارم اینچ ارتقا پیدا کند. در مواردی که خوردگی سیلندر به مقدار گفته شده برسد بایستی سیلندر ریبور بشود و رینگ مطلوب مهم سایز بالاتر کارگزاری بشود. از آنجایی که پیستون ها در طول قدمت موتور، میلیون ها بار بالا و پایین می روند، عایق بندی پیستون ها از حیاتی زیادی برخوردار است. قسمتهای کلیدی پیستون ها در گونه های گوناگون تفاوتی ندارند. اشکال حلقه پیستون به چه صورت فعالیت می کنند؟ غالبا در موتور ماشین از حلقه پیستون چدنی به کارگیری می شود، در حالی که موتورهای پرقدرت از رینگ های اهمیت فرآورده چدن نشکن کرومی استفاده می کنند. به این ترتیب ممکن میباشد رینگ با 0.061 اینچ گپ در آن نصیب سیلندر باشد و همین میزان تلورانس بینابینی میباشد که سازنده سفارش می کند. به این ادله باید حداکثر میزان خوردگی 0.003 اینچ سیلندر را در حیث بگیریم و در هیچ موردی نباید به جهت ردوبدل رینگ به 0.012 اینچ تجاوز بکند. توجه کنید که در قسمتهای بالای سیلندر مقدار خوردگی عمده میباشد پس میزان گپ حلقه به 0.012 اینچ می برسد که سبب ارتقاء گپ حلقه به میزان 0.036 اینچ می شود. در موتورهای مدرن از حلقه های باریک تری به کار گیری می شود، چرا که فرایند ساخت بهتری دارد. 1 – هنگامی که سیلندر را تراشکاری میبرید دهانه آن بزرگتر می‌گردد و دیگر نمیتوان از رینگ و پیستون صفر به کار گیری کرد. این مقدار لقی را میتوانید اساسی دست و زیر دستتان احساس کنید .ولی بهتراست که از ابزار ظریف استعمال کنید. نشت بنزین از سر پیستون و به کارگیری از حلقه نامرغوب از عواملی میباشند که باعث خراب شدن این قطعه در زمانی کوتاه خواهند شد. وقتی که حلقه ها شروع به فرسودگی می کنند، توانایی آنان به جهت عایق بندی گاز احتراق کاهش می یابد. همینطور در صورتی که بیش از میزان به اتومبیل فشار وارد شود می تواند به حلقه پیستون ها جراحت وارد کند، براین اساس به جهت این‌که بتوانید از زخم رسیدن به رینگ پیستون ها دوری نمایید می بایست مدام روغن اتومبیل را بررسی نمایید و آن را به موقع ردوبدل نمایید. اگر شما هر نوع سوالی در رابطه اهمیت کجا و شیوه به کار گیری از بهترین پیستون پژو دارید، می توانید اساسی ما در ورقه وب تماس بگیرید.