چرا مصرف کنندگان هنوز برای خرید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی تردید دارند؟ [New Data]

اگر اخیراً در رسانه‌های اجتماعی بوده‌اید، می‌دانید که خرید در اکثر پلتفرم‌ها در مرکز توجه قرار گرفته است.

یک فرد تصمیم می گیرد که محصولی را مستقیماً از پلت فرم رسانه های اجتماعی خریداری نکند.

اما، تجارت اجتماعی یک موضوع بحث برانگیز است – برخی از مردم آن را دوست دارند، برخی دیگر با قرار دادن محصولات در همه جا خسته شده اند. و در آخرین تحقیقات خود متوجه شدیم که مردم به برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی که روزانه برای انجام خریدهای خود استفاده می‌کنند اعتماد ندارند.

اکنون دانلود کنید: وضعیت 2023 روند رسانه های اجتماعی [Free Report]

احساس مصرف کنندگان در مورد خرید رسانه های اجتماعی

برای شروع، فقط 41٪ از کاربران رسانه های اجتماعی با خرید مستقیم محصولات در برنامه های اجتماعی احساس راحتی می کنند و تنها 37٪ به پلت فرم ها به اطلاعات کارت خود اعتماد می کنند.

و وقتی صحبت از محصولاتی می شود که مستقیماً در پلتفرم های اجتماعی فروخته می شوند، فقط 21٪ از کاربران رسانه های اجتماعی آنها را با کیفیت بالا می دانند.

چگونه کاربران اجتماعی کیفیت محصولاتی را که استفاده می کنند ارزیابی می کنند

با این حال، از هر پنج کاربر شبکه های اجتماعی یک نفر به طور مرتب از شبکه های اجتماعی خرید می کند و 75 درصد از این خریداران می گویند که از آخرین خرید خود راضی هستند.

درصد از هر نسلی که محصولات را در رسانه های اجتماعی خریداری می کند

پس چرا مردم اینقدر به خرید اجتماعی مشکوک هستند؟ بیایید نگاهی به بزرگترین نگرانی‌های مصرف‌کنندگان در مورد خرید در شبکه اجتماعی بیندازیم، چگونه می‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید و کدام پلتفرم‌ها برای خرید بیشتر مورد اعتماد هستند.

بزرگترین نگرانی های خرید اجتماعی

تا کنون، بزرگترین نگرانی مصرف کنندگان این است که شرکت هایی که محصولات را مستقیماً در رسانه های اجتماعی می فروشند، قانونی نیستند یا می توانند مشتریان را کلاهبرداری کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، سوء ظن در مورد کیفیت محصول و اشتراک گذاری اطلاعات کارت با پلتفرم های اجتماعی نیز نقش بسیار زیادی دارد.

کاربران رسانه های اجتماعی بزرگترین نگرانی خرید رسانه های اجتماعی

علاوه بر این، یک سوم کاربران شبکه‌های اجتماعی نگران این هستند که خریدشان هرگز تحویل داده نشود، و همین مقدار نگرانی در مورد کالای مورد نظر در زمان و اگر آن را دریافت کنند، آنطور که توضیح داده شده نیست.

فروشندگان اجتماعی برای ایجاد اعتماد چه کاری می توانند انجام دهند؟

1. قول های مشتری را بدهید و پایبند باشید

ابتدا، به طور مستقیم به اعتراضات یا نگرانی های رایج مصرف کننده با قول دادن و پیگیری ضمانت هایی مانند:

  • سرعت حمل و نقل مجموعه، شفاف و قابل توضیح
  • بازپرداخت و/یا ضمانت تعویض
  • در دسترس بودن خدمات مشتری (به طور ایده آل در چندین کانال)

در حالی که این مرحله یک استاندارد اساسی است که اکثر مشاغل باید از آن پیروی کنند، وعده های فوق برای جلب اعتماد کامل کافی نیستند، به خصوص اگر شما یک برند هستید که منحصراً در شبکه های اجتماعی می فروشید.

2. انجمن بسازید

گام بعدی ایجاد یک جامعه قابل اعتماد با مخاطبان است.

شما می توانید این کار را با پاسخ دادن به نظرات یا سوالات آنها، رسیدگی به نگرانی ها در پاسخ های بررسی و درخواست بازخورد از جامعه خود انجام دهید. همچنین باید هدفتان ایجاد استراتژی‌های محتوایی با پست‌های خنده‌دار، قابل ربط و ارزشمند باشد که به مشتریان بالقوه شما مرتبط است و انسانیت پشت برند شما را نشان می‌دهد، بدون اینکه محتوا شبیه یک تبلیغ باشد.

به عنوان مثال، اگر کره بادام زمینی می فروشید، یک نظرسنجی در مورد داستان خود در مورد کرانچی در مقابل صاف انجام دهید تا یک بار برای همیشه به بحث پایان دهید. یا یک ویدیوی کوتاه پر از حقایق جالب درباره بادام زمینی بسازید: (آیا می‌دانستید فضانورد آلن شپرد یک بار بادام زمینی را به ماه آورده و برگشته است؟).

تعامل با مشتری و UGC را تشویق کنید

بارها و بارها، تحقیقات نشان داده است که تبلیغات شفاهی، توصیه های عزیزان، و بررسی محصولات از منابع معتبر یا مرتبط می توانند مشتریان را در سفر خریدار هدایت کنند. و این منطقی است: آیا بیشتر به یک وب سایت تصادفی که محصول شما را می فروشد اعتماد می کنید یا به دوستی که قبلاً از همان کالا استفاده کرده است؟

با در نظر گرفتن این موضوع، مشتریان خوشحال را تشویق کنید تا نظرات مثبت یا محتوای تولید شده توسط کاربر را ارائه دهند تا اثبات اجتماعی مبنی بر قانونی بودن محصول شما و رضایت مشتریان از آن ایجاد کنند.

به طور مشابه، سعی کنید با اینفلوئنسرهای کوچک با جوامع خاص و فشرده مرتبط با محصول خود کار کنید – مهر تایید آنها می تواند به پر کردن شکاف اعتماد کمک کند.

در کانال های سمت راست منطقه کنید

وقتی نوبت به فروش اجتماعی می‌رسد، باید پلتفرمی را که استفاده می‌کنید نیز در نظر بگیرید، زیرا هنوز همه آنها به یک اندازه برای تجارت اجتماعی مجهز نیستند و مخاطبان مختلف به دنبال چیزهای متفاوتی هستند.

به عنوان مثال، محصولاتی که فروش آنها را در فیس بوک در اولویت قرار می دهید، جایی که جمعیت شناختی قدیمی تر است، ممکن است با محصولاتی که در پلتفرم Gen-Z-heavy مانند TikTok می فروشید متفاوت باشد. مانند ترجیحات محتوا، مصرف‌کنندگان نیز به پلتفرم‌های خاصی به میزان متفاوتی اعتماد دارند – به‌ویژه هنگام ارائه اطلاعات شخصی یا کارت اعتباری.

در مرحله بعد، بیایید نگاهی به پلتفرمی بیندازیم که مصرف کنندگان برای خرید بیشتر به آن اعتماد دارند.

قابل اعتمادترین پلتفرم های خرید اجتماعی

فیسبوک با توجه به 38 درصد از کاربران اجتماعی، قابل اعتمادترین پلتفرم خرید اجتماعی را دارد. یوتیوب با 17 درصد در رتبه دوم و پس از آن اینستاگرام با 14 درصد قرار دارد.

قابل اعتمادترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی

اگرچه دقیقاً مشابه خرید اجتماعی نیست (جایی که مستقیماً در برنامه خرید می‌کنید)، مهم است که به خاطر داشته باشید که مدتی است که مردم از طریق Facebook Marketplace خرید می‌کنند، در حالی که تجربیات خرید در سایر پلت‌فرم‌ها بسیار جدیدتر است و به پیشرفت رسیده است. انجام دادن. بنابراین، اکنون، با فروشگاه‌های فیس‌بوک، استفاده از کارت اعتباری خود برای خرید اقلام در پلتفرمی که قبلاً تجربه خرید قوی‌تری با Marketplace ایجاد کرده است، بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

نکته جالب توجه این است که فیس‌بوک و اینستاگرام (که هر دو متعلق به متا هستند) فناوری و پلتفرم خرید درون برنامه‌ای یکسانی دارند، در حالی که یکی برای فیس‌بوک، اینستاگرام با ویژگی‌های اینستاگرام، صفحات تجاری اینستاگرام و UX سازگار است. با این حال، اینستاگرام به مراتب کمتر از فیس بوک اعتماد دارد.

چرا این می تواند باشد؟ ما مطمئن نیستیم، اما یک حدس می تواند سن، اعتماد، و اندازه بزرگ فیس بوک باشد – که اینستاگرام احتمالاً می تواند به آن برسد. جالب است که ببینیم آیا اینستاگرام به دلیل افزایش سن، اعتبار و ویژگی‌های خرید محصول در سال‌های آینده، در نهایت اعتماد خرید بیشتری به دست می‌آورد یا خیر. بنابراین

کانال هایی با بهترین تجربه خرید اجتماعی

همچنین از کاربران رسانه‌های اجتماعی پرسیدیم که کدام پلتفرم بهترین تجربه خرید درون برنامه‌ای را دارد و اینستاگرام (با وجود عدم اعتماد مصرف‌کننده) با 30 درصد آرا در صدر قرار گرفت و پس از آن فیس‌بوک (29 درصد) و تیک تاک (TikTok) قرار گرفتند. 15 درصد.

بهترین کانال های تجربه خرید در رسانه های اجتماعی

این امر منطقی است زیرا اینستاگرام در فضای خرید اجتماعی پیشرو بوده است، اگرچه به نظر می رسد کاربران تا حدودی نسبت به کیفیت محصولات فروخته شده در این برنامه شک دارند. در حالی که ویژگی‌های خرید و قرار دادن محصولات بخش کلیدی تکامل فرهنگی و UX اینستاگرام بودند، پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و یوتیوب با تمرکز بر محتوا و تجربه کاربر شروع به کار کردند – و در نهایت به خرید پرداختند.

آینده برای خرید اجتماعی چیست؟

خبر خوب این است که خرید اجتماعی هنوز در حال پیشرفت است، بنابراین زمان زیادی برای ایجاد اعتماد با کاربران رسانه های اجتماعی وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر، گزارش گرایش های رسانه های اجتماعی یا گزارش کامل روندهای مصرف کننده را بررسی کنید.

و اگر در حال راه‌اندازی فروشگاه در اینستاگرام هستید، برای بررسی عمیق‌تر فروش در برنامه و اینکه کدام ابزارها بهترین بازگشت سرمایه را ارائه می‌دهند، به گزارش خرید اینستاگرام مراجعه کنید.

در نهایت، برای پوشش کلی آخرین روند رسانه های اجتماعی و نکات کارشناسان در صنعت بازاریابی اجتماعی، گزارش کامل رسانه های اجتماعی ما را در زیر دانلود کنید.

دعوت به اقدام جدید