برای قدرتمند بودن ، یک رسانه به دو چیز نیاز دارد:
- توانایی دسترسی به افرادی که اقدام می کنند
- توانایی فرد مسئول برای تغییر آنچه مردم می بینند ، می شنوند و انجام می دهند
تلفن به تعداد زیادی از مردم می رسد ، اما AT&T قدرت بسیار کمی دارد زیرا آنها بر افرادی که تماس می گیرند تأثیر ندارند.
بسیاری از مردم تلویزیون های سونی دارند ، اما این Netflix است که از قدرت فرهنگی برخوردار است زیرا آنها تصمیم می گیرند کدام برنامه ها در صفحه اصلی تبلیغ شوند.
افرادی که در عرصه موسیقی فعالیت می کنند از تعداد کارهای جدیدی که ناگهان ظاهر می شوند و در TikTok تبدیل به موفقیت می شوند ، غافلگیر می شوند. آنها در مورد قدرت این شرکت صحبت می کنند.
اما اینطور نیست. این فقط گزارش کارهایی است که مردم انجام می دهند ، نه به طور فعال باعث آن می شود.
افرادی که از این قدرت برخوردارند مهندسان ناشناس هستند و الگوریتم ها را بدون آگاهی واضح از تاثیر آن تغییر می دهند.
گوگل و آمازون از نویسندگان دعوت می کردند تا با هزینه نویسنده صحبت کنند. وعده ضمنی این بود که آنها بسیار قدرتمند هستند ، دسترسی به مردم آنها بی ارزش است. اما نویسندگان الگوریتم در اتاق نبودند. در نهایت وقت خود را با افرادی گذراندید که وانمود می کردند دارای نفوذ هستند ، اما بیشتر شبیه افراد آب و هوا بودند ، نه آب و هوا سازان.
گزارش آب و هوا با ایجاد آب و هوا متفاوت است.
هنوز سازندگان آب و هوای فرهنگی وجود دارد ، اما ممکن است آنهایی نباشند که ما فکر می کنیم.