اگر همه از یک کارخانه بازدید کنند و نمونه برداری کنند، از بین می رود.
اما اگر همه افراد جامعه ایدهای داشته باشند، ارزش آن ایده افزایش مییابد.
بهترین توصیه بازاریابی من برای کسی که کتاب می نویسد ساده است: کتابی بنویسید که مردم بخواهند با دیگران به اشتراک بگذارند. و سپس این کار را برای آنها آسان کنید.
این یک مفهوم بسیار ساده است، و در عین حال در بخش های رسانه ای یکی پس از دیگری نادیده گرفته می شود.
اگر میخواهید یک سازمان غیرانتفاعی پرجنبوجوش بسازید، یکی را ایجاد کنید که در آن کمکهای مالی شما جمعآوری کمک مالی انجام دهند.
اگر می خواهید یک برنامه تلویزیونی موفق داشته باشید، برنامه ای بنویسید که بینندگان شما بخواهند درباره آن با دوستان صحبت کنند.
و اگر میخواهید نرمافزار شما مؤثر باشد، جلوه شبکه را بپذیرید تا زمانی که کاربران شما کاربران جدید وارد میکنند، برای همه کاربران بهتر عمل کند.
بسته پنج تایی یکی از راه هایی است که من برای تقویت این گسترش افقی کشف کرده ام. کتاب جدید من در یک مجموعه پنج تایی با تخفیف همراه با 25 جزوه رایگان با نسخه محدود عرضه می شود. هر رهبر سخاوتمند در نهایت با 4 کتاب اضافی و 25 کتابچه برای اهدا می شود.
البته، همه نمی خواهند ایده ای را به اشتراک بگذارند. اما برخی از افراد در گره بودن در شبکه پیشرفت می کنند و سیستم هایی را که در مجاورت نزدیک هستند بهبود می بخشند. هنگامی که آنها ابزاری کارآمد و اهرمی برای انتشار یک ایده داشته باشند، به احتمال زیاد این کار را انجام می دهند.
مردم مفهومی را به اشتراک نمی گذارند زیرا به خالق ایده کمک می کند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا به آنها کمک می کند. وقتی اطراف آنها افرادی هستند که به یک موسیقی گوش میدهند، در مورد مسائل مشابه صحبت میکنند یا کار را به صورت مکمل انجام میدهند، اوضاع بهتر میشود.