آیا میدانستید که 90 درصد از جستجوگران قبل از شروع جستجوی خود در مورد یک نام تجاری تصمیم خود را نگرفتهاند؟
این یکی از دلایل اصلی رقابتی بودن تبلیغات آنلاین است. این رقابت فزاینده تنها یکی از چالشهایی است که برندها هنگام انجام تبلیغات آنلاین با آن مواجه میشوند (و در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت).
با این حال، تبلیغات جزء حیاتی استراتژی بازاریابی هر کسب و کاری است. بنابراین، ممکن است تعجب کنید، “چالش های تبلیغاتی دیگر چیست و چگونه می توانیم بر آنها غلبه کنیم؟”
در این پست، بیایید چالشهای تبلیغاتی را که کارشناسان فکر میکنند برندها در سال آینده با آنها روبرو میشوند، مرور کنیم و در مورد چگونگی غلبه بر آنها بحث کنیم.
چالش های تبلیغاتی
- دستیابی به مخاطب هدف مناسب.
- اختصاص بودجه کافی
- مقیاس پذیری
- رقابت.
- تکیه بر یک کانال بازاریابی
- کم اهمیت جلوه دادن قدرت احساسات
1. دستیابی به مخاطب هدف مناسب.
ضرب المثلی می گوید که تبلیغات (و بازاریابی به طور کلی) در مورد دستیابی به مخاطب مناسب، با پیام مناسب، در زمان مناسب است. اما رسیدن به مخاطب مناسب سختتر میشود و تبدیل به یک چالش برای تبلیغکنندگان میشود.
والنتینا تورچتی، یکی از بنیانگذاران، مدیر عامل و مدیر محتوا در YourDigitalWeb، میگوید: «حتی اگر برندها از هدفگیری مجدد و ایجاد قیف مخاطبان پیشرفته استفاده میکنند، باید به تغییرات ردیابی اپل توجه کنند که در آن کاربران میتوانند تبلیغات را مشاهده نکنند. از آنجایی که کاربرانی که از دستگاههای اپل استفاده میکنند میتوانند تصمیم بگیرند به تبلیغات «نه» بگویند، نتایج کسبوکار میتواند در مقایسه با ماههای گذشته یا سالهای گذشته کمتر باشد.
چگونه بر این چالش غلبه کنیم: در حالی که این می تواند بر نتایج بر روی کمپین های تبلیغاتی خاص تأثیر بگذارد، مهم است که به یاد داشته باشید که صنعت برای انطباق با این چالش تغییر خواهد کرد. در واقع، این می تواند به این معنی باشد که برندها بر گزینه های تبلیغاتی بومی بیشتری تکیه می کنند و/یا بر تبلیغات برای مشتریان وفادار تمرکز می کنند. اینها فقط چند ایده هستند، اما با سختتر شدن رسیدن به مخاطب مناسب، استراتژیهای تبلیغاتی باید تغییر کنند. علاوه بر این، میتوانید از محصولات و خدماتی مانند Terminus، LeadsBridge و AdRoll برای ادغام تبلیغات خود با CRM و یافتن مشتریان بیشتر استفاده کنید.
2. تخصیص بودجه کافی.
چالش دیگری که تبلیغ کنندگان در آینده با آن مواجه خواهند شد، تخصیص بودجه کافی است. بودجه معمولاً در دنیای بازاریابی و تبلیغات شرکتهای کوچک تا متوسط یک چالش است، اما این چالش بر شرکتهای بزرگتر نیز تأثیر میگذارد.
تورچتی می افزاید: “تبلیغات دیگر فقط یک گزینه نیست: برندها باید بودجه ای برای آن اختصاص دهند. بسته به اینکه هدف از کدام کانال استفاده می کند، برندها باید کمپین هایی را در فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، تبلیغات گوگل و غیره اجرا کنند. در ماههای آینده دسترسی کمتر خواهد شد. فراموش نکنید که فیسبوک و شرکت شرکتهایی هستند – منظورم این است که آنها تجارت میکنند و بهویژه از طریق تبلیغات کسب درآمد میکنند، بنابراین اهداف آنها تشویق برندها به انجام تبلیغات خواهد بود. بیشتر و بیشتر.”
چگونه بر این چالش غلبه کنیم: نتیجهگیری تورچتی بیشتر و بیشتر منطقی میشود، زیرا دسترسی ارگانیک رسانههای اجتماعی کمتر میشود و نتایج سئو ناپایدارتر میشوند. بهترین راه برای مبارزه با این امر این است که داده ها را به رهبری و تیم اجرایی خود نشان دهید که تصمیمات بودجه را می گیرند و بودجه کلی تبلیغات شما را افزایش می دهند.
3. مقیاس پذیری.
البته یکی دیگر از چالش های تبلیغاتی که برندها با آن مواجه هستند، مقیاس پذیری است. شما باید کمپین های آنلاینی را اجرا کنید که می توانند با شرکت شما رشد کنند.
تورچتی میگوید، “این فقط ایجاد یک کمپین عملکردی نیست. مسئله این است که کمپینهای خود را مقیاسپذیر کنید تا کسبوکار را بهطور کارآمد رشد دهید. من فکر میکنم که صفحات فرود کلید تبدیل هستند و خواهند بود. فرض کنیم برندها کمپینهای عالی با نرخ تبدیل بالا ایجاد میکنند. با یک مخاطب هدف، آنها تست های A/B را اجرا می کنند، آنها می دانند که کدام CTA برای هر کمپین مناسب تر است: این کافی نیست.”
چگونه بر این چالش غلبه کنیم: بنابراین، چه کار می کنید؟ تورچتی توصیه میکند: «برندها باید سخت روی ایجاد، آزمایش و اجرای صفحات فرود قدرتمند، با مخاطبین متفاوت برای گروههای مختلف اهداف و کانالهای بازاریابی کار کنند.
4. رقابت.
همانطور که در بالا توضیح دادیم، تبلیغات آنلاین رقابتی است. این رقابت، دستیابی به مخاطبان مناسب را از راه درست برای برندها چالش برانگیز می کند.
لوئیس گلدشتاین، رئیس بازاریابی باد آبی، میگوید: «با ورود برندهای بیشتری به فضای تبلیغات آنلاین، رقابت شدیدتر و شدیدتر میشود.»
چگونه بر این چالش غلبه کنیم: گلدشتاین توصیه می کند که مخاطب خود را در سطح عمیق تری بشناسید. او میگوید: «این کار تبلیغکنندگان را وادار میکند تا با آگاهی از نحوه تفکر (منطق) و احساس (احساسات) مشتریان، انگیزههای مشتریان را عمیقتر بررسی کنند.» هرچه مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید، ایجاد کمپین های تبلیغاتی موثر آسان تر خواهد بود.
5. تکیه بر یک کانال بازاریابی.
تبلیغات آنلاین در این مرحله دقیقاً یک گزینه به نظر نمی رسد. با این حال، یک چالش بزرگ در صنعت تبلیغات، تکیه بر یک کانال بازاریابی است.
گلدشتاین میگوید: «با قطعیهای اخیری که فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ تجربه کردند، هرگز واضح نبود که تکیه بر یک کانال بازاریابی – حتی اگر به آن تسلط داشته باشید – حرکتی غیرعاقلانه است. به خاطر داشته باشید که در حال بازی کردن هستید. جعبه شنی آنها و باید طبق قوانین آنها بازی کنند.”
چگونه بر این چالش غلبه کنیم: بهترین راه برای غلبه بر این چالش این است که به طور استراتژیک در نظر بگیرید که در چه کانال هایی تبلیغ می کنید. گلدشتاین می گوید: “به همین دلیل هوشمندانه است که کانال هایی را که استفاده می کنید متنوع کنید تا برای تمام فصول آماده باشید.”
6. کم اهمیت جلوه دادن قدرت احساسات.
در سال های اخیر شاهد موجی از محتوای نوستالژیک و احساسی بوده ایم که نقش زیادی در صنعت تبلیغات بازی می کند. در حالی که ممکن است فکر کنید این فقط یک روند است که در حال از بین رفتن است، دوباره فکر کنید.
گلدشتاین به ما یادآوری میکند که جلب توجه مشتریان صرفاً با استفاده از منطق و فراموش کردن نقش اساسی که احساسات بازی میکند، پول زیادی روی میز میگذارد. “احساسات به صورت علمی ثابت شده است که رفتار تصمیم گیری را هدایت می کند. در نهایت، زمانی که به درستی اجرا شود، منجر به تبدیل، فروش و درآمد بیشتر و بیشتر می شود.”
چگونه بر این چالش غلبه کنیم: برای غلبه بر این چالش، به علمی تکیه کنید که ثابت می کند احساسات تصمیمات خرید را هدایت می کنند. از این داده ها برای اطلاع رسانی کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید تا بتوانید به موثرترین روش با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
دنیای تبلیغات همیشه در حال تغییر است و با پیشرفت تکنولوژی چالشهای جدیدی به وجود میآیند. اما، مهم است که در مورد این چالش ها فکر کنید، راه های غلبه بر آنها را مرور کنید و با استراتژی های تبلیغاتی خود سازگار باشید.