بتن مسلح که درونش تور سیمی گذارده و به صورت قایق بتن را قالبریزی میکنند. یک عده طنابها را استعمال میکنند یا راحت میکنند و عدهای خود بادبان را بالا و تحت میکنند. به جهت اتمام ایجاد قایق کاغذی به شیوه اوریگامی صرفا به اندازه است، آن را از محلهای مشخص و معلوم شده در تصویر تحت بکشید تا گشوده شوند. فرایند فعالیت طبق تصویر مشخص و معلوم می باشد . همین کار همیشه در قایقها انجام میگردد بخصوص در مسابقهها، برای بهینه نمودن سرعت قایق نیاز به بادبان مطلوب است. این قایق از سال ۸۰ به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران الحاق شد. هر یکسری این خبر در آن دوران بازتاب بسیار بالایی توام کلیدی اظهار شگفتی از توان کشورمان در ساخت همین وسیله داشت، اما پس از تحویل تعداد ۱۲ فروند از آن در مهرماه سال ۱۳۸۹ ذیل سوقدهی خلبانان تدریس دیده که بیانگر عملیاتی شدن تام اعتقاد بود، بعضا موادسازنده مغرض که همواره کارایی در مخدوش جلوه دادن توانمندیهای بومی مرز و بوم را دارند، این بار نیز وارد فعالیت شده و حساس دستاویز قرار دادن شباهت اعتقاد و باور ۲ و یک نمونه تولید شوروی سابق، عملکرد در بی بها کردن همین دستاورد حساس داشتند. به محض حرکت از شهر «کاش» طوفان مهیبی مهم سرعت 90کیلومتر در ساعت در دریای مدیترانه به شیوه زمینخورد و یکی از از بادبانهای ما از شدت وزش باد در معرض پارگی قرار گرفت. هر یک از انتهای آن را دارای زاویه 45 مرتبه برش دهید، همه طرفین را حیاتی به کار گیری از پیچ های 4 اینچ محکم کنید و آن را مانند لگو کنار نیز قرار دهید. چه کارهایی بایستی در ارتفاع مهاجرت انجام دهید؟ انبارها چه میزان به جهت آب و طعام و سوخت جا دارند؟ یک کابین نوک قایق میباشد که آن هم جای دونفر است و یک کابین عقب قایق که 4نفر در آن جا میشوند. نکته اساسی این که صندلی همین قایقها به ندرت راحتاند و معمولاً از فرآورده چوب یا فایبر گلاس یا ترکیبی از این دو مواد ساخته میشوند. در قایق یک کابین مرکزی میباشد که در آن دو کاناپه به جهت دونفر وجود دارد و یک آشپزخانه. بادی که کمتر از 10 نات باشد باد ضعیف، از 20 تا 25 نات باد فراوان مطلوب و اکثر از آن شدید میباشد و کار سخت میشود. تا به هم اکنون گرفتار طوفان هم شدهاید؟ همین قایق ها در سایز های گوناگون ساخت شده تا به هنگام پارو زنی خستگی ساخت نکند. موجهای پهناور سه، چهار متری تولید شده بود، بعد از 24ساعت برنده شدیم به بندر کوچکتری در ترکیه برگردیم چون باد اجازه نمیداد به کاش برویم. زمان باد شدید و طوفان بادبانهای پهناور باید جمع شود و بادبانهای کوچکتر و محکمتری بالا روند. همین گردباد در مدیترانه 40 نات بود که در تندبادها به پنچرگیری قایق بادی 50 هم میرسید. بیشترین وزنی که همین قایق بادی مهم احتساب سرنشینان ، موتور قایق و بار هجرت می تواند تحمل کند 566 کیلوگرم است.