قهرمان برند چیست؟ چگونه از آنها برای کسب و کار خود استفاده کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که افرادی در کنار شما را تشویق کنند و در اتاق هایی که در آن نیستید از شما حمایت کنند، به خصوص به عنوان یک صاحب کسب و کار.

قهرمان برند چیست؟  چگونه از آنها برای کسب و کار خود استفاده کنید

اکنون دانلود کنید: راهنمای ساخت برند رایگان

اینجاست که یک قهرمان برند به عنوان کسی که کسب و کار شما را به دیگران معرفی می کند و به رشد ارگانیک پایه وفاداری شما کمک می کند وارد می شود.

بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا به قهرمانان برند نیاز دارید، چگونه آنها را بدست آورید، و چگونه آنها را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.

فهرست مطالب

قهرمانان برند می توانند صاحبان مشاغل، سفیران برند، مدیران ارشد برند، کارمندان و مشتریان باشند. هر کسی که از شرکت شما دفاع می کند می تواند قهرمان برند باشد.

مزایای قهرمانان برند

قهرمانان برند معجزه ای برای تصویر عمومی شما انجام می دهند. آنها به گونه ای از برند شما ستایش می کنند که شبیه یک تبلیغ نیست. در زیر برخی از مزایای برتر کار با یک قهرمان برند آورده شده است.

مزایای قهرمانان برند.  قهرمانان برند بازاریابی دهان به دهان را تقویت می کنند.  قهرمانان برند در زمان و منابع صرفه جویی می کنند.  هر کسی می تواند قهرمان برند باشد.

1. قهرمانان برند بازاریابی دهان به دهان را تقویت می کنند.

تعداد کمی از کانال‌های بازاریابی تاثیرگذارتر از بازاریابی دهان به دهان (WOMM) هستند، زمانی که مردم به طور ارگانیک در مورد یک نام تجاری یا محصول صحبت می‌کنند. این نوع بازاریابی راهی عالی برای جلب اعتماد افرادی است که قبلاً مشتری نیستند.

بر اساس نظرسنجی نیلسن، در واقع، 88 درصد از مردم به توصیه‌های افرادی که بیشتر از هر کانال دیگری می‌شناسند اعتماد دارند.

قهرمانان برند کسانی هستند که در پشت این کشش و ارتقاء هستند، بنابراین اگر می‌خواهید از مزایای WOMM استفاده کنید، از فرصت استفاده کنید تا به این افراد توجه کنید.

2. قهرمانان برند در زمان و منابع صرفه جویی می کنند.

قهرمانان نام تجاری، سر و صدایی ارگانیک در اطراف کسب و کار شما ایجاد می کنند. این یک بخش کمتر از بودجه بازاریابی شماست که باید نگران آن باشید. مطمئناً، ممکن است یک کد تخفیف یا پیوند ارجاع به آنها ارائه دهید، اما این مبلغ در مقایسه با هزینه های تبلیغاتی یک پنی است.

3. هر کسی می تواند قهرمان برند باشد.

بسته به اندازه کسب و کارتان، ممکن است یک یا چند قهرمان داشته باشید. گاهی اوقات، این نقش در مسئولیت های کارکنان شما گنجانده می شود.

به عنوان مثال، یک متخصص برند کارفرما مسئول ترویج فرهنگ و مزایای یک شرکت به نامزدهای خارجی است. این به خودی خود نوعی قهرمان برند است، زیرا نقش آنها حول کمپین تبلیغاتی برای برند شما متمرکز است.

در یک شرکت کوچک، صاحب کسب‌وکار می‌تواند قهرمان برند باشد، کارمندان را در داخل انگیزه می‌دهد و از بیرون شبکه‌ای برای به دست آوردن مشتریان بیشتر ایجاد می‌کند.

همین را می‌توانید در مورد سفیران برند که با کسب‌وکارها برای تبلیغ آن‌ها و ایجاد سرنخ شریک هستند، بگویید. با این حال، در اینجا یک تعهد قراردادی برای سفیران برای تبلیغ برند شما وجود دارد. قهرمانان ممکن است برای انجام این کار تشویق شوند، اما لازم نیست برند شما را جشن بگیرند.

نکته کلیدی این است که هر کسی می تواند قهرمان برند باشد و هر چه برند شما قهرمانان بیشتری داشته باشد، قوی تر خواهد بود.

انواع رایج قهرمانان برند

قهرمان برند کسی نیست که شما مجبور باشید او را جستجو یا استخدام کنید. بسیاری اوقات، بهترین قهرمانان برند شما نقش دیگری در کسب و کار شما ایفا می کنند. در زیر، بیایید رایج‌ترین انواع قهرمانان برند را مرور کنیم تا بدانید به دنبال چه کسی باشید.

کارمندان

شروع به جستجوی قهرمانان برند در داخل کنید. کارمندان می توانند بزرگترین طرفداران برند شما باشند، اما به شرطی که خوشحال و درگیر باشند.

مطالعات نشان می‌دهد که نحوه رفتار کسب‌وکارها با کارکنان خود نقش مهمی در قابل اعتماد به‌نظر رسیدن آنها دارد. به خصوص در مواقع بحران، مصرف کنندگان به نحوه برخورد برندها با برندهای خود نگاه می کنند.

برای ایجاد قهرمانان برند از کارکنان خود، با تمرکز بر برندسازی کارفرما شروع کنید. نام تجاری کارفرما شکلی از بازاریابی است که در آن مخاطبان هدف، نامزدهایی هستند که علاقه مند به پیوستن به شرکت شما هستند.

در حالی که تمرکز اصلی بر جذب استعداد است، برندسازی کارفرما می تواند به عنوان یک نتیجه ثانویه، درک بسیار مثبتی از برند شما برای مصرف کنندگان ایجاد کند.

فرهنگ شرکت در HubSpot.

منبع تصویر

ما به اهمیت کارکنان در ایجاد اعتماد به برند اشاره کردیم. اگر مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند که شما با کارمندان خود بدرفتاری می‌کنید یا سود را بیش از دیگران قرار می‌دهید، این می‌تواند وجهه برند شما را خدشه‌دار کند.

در داخل، متخصص برندسازی کارفرمای شما، استراتژی هایی را برای نشان دادن قهرمانان برند داخلی شما ایجاد می کند. آنها می توانند کارمندان استثنایی را برجسته کنند و میکروفون را به آنها منتقل کنند تا بتوانند تجربیات خود را با نامزدهای احتمالی به اشتراک بگذارند.

در HubSpot، HubSpotLife@ را در اینستاگرام داریم، جایی که تصاحب کارمندان، کد فرهنگ خود و موارد دیگر را پست می‌کنیم.

این کانال فرصتی است برای کارمندان ما تا به دنیا بگویند چرا دوست دارند در HubSpot کار کنند و تجربیات شخصی خود را به اشتراک بگذارند.

پست اینستاگرام hubspot lifeمنبع تصویر

مشتریان

مشتریان شما می توانند بزرگترین حامیان برند شما باشند. در مورد آن فکر کنید: مشتریان شما از قبل می دانند که برند شما چیست، چه چیزی ارائه می دهد و چگونه با مشتریان خود رفتار می کند.

اگر آنها تجربه مثبتی با همه موارد بالا داشته باشند، احتمالاً از برند شما حمایت می کنند.

وقتی مشتریان به طور ارگانیک از برند شما حمایت می کنند، این یک شکل قدرتمند از بازاریابی دهان به دهان است. در واقع، 55 درصد از مصرف‌کنندگان در مورد یک محصول از طریق دهان به دهان یاد می‌گیرند، که نشان می‌دهد چگونه یک توصیه یا گواهی به ظاهر ساده می‌تواند تأثیر بگذارد.

برای کمک به تقویت WOMM برند خود، روابط با مشتریان خود را تقویت کنید تا مطمئن شوید که آنها همچنان تجربه مثبتی با نام تجاری شما دارند و احتمال بیشتری برای انتشار این خبر خواهند داشت.

یک مشتری خوشحال نظر خود را در Google ارائه می‌کند و به طور ارگانیک به یک قهرمان برند برای این تجارت کوچک تبدیل می‌شود.

منبع تصویر

اگر کمپینی را اجرا می‌کنید و می‌خواهید توصیفات را در آن قرار دهید، با حامیان برتر خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید در آن شرکت کنند.

می توانید همان توصیفات را برای وب سایت، صفحات فرود و موارد دیگر تغییر دهید.

  گواهی قهرمان برند

منبع تصویر

راه دیگری برای تقویت صدای قهرمانان خود، ارائه کدهای ارجاع سفارشی به آنها است.

وقتی قهرمان شما شخصی را به برند شما معرفی می کند، او و گیرنده در خرید بعدی تخفیف دریافت می کنند. و شما یک مشتری جدید به دست می آورید – این یک برد-برد-برد است.

دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی

دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود را به عنوان قهرمانان برند در آموزش در نظر بگیرید. آنها قبلاً برند شما را دوست دارند – به همین دلیل شما را دنبال می کنند.

هرچه بیشتر رابطه خود را با آنها تقویت کنید و جامعه ای بسازید، آنها وفادارتر می شوند. در نهایت، آنها به قهرمانان برند تبدیل خواهند شد.

محتوای رسانه های اجتماعی مثبت در اطراف برند شما به عنوان مطالعات موردی مفید عمل می کند. اثبات اجتماعی راهی برای جلب اعتماد مشتریانی است که در مورد برند شما نامطمئن هستند، چه قصد خرید دارند یا شما را در اینستاگرام دنبال کنند.

یک فالوور خوشحال در پست اینستاگرامی از برند The Fond Home کامنت می‌گذارد و به عنوان قهرمان برند عمل می‌کند.

منبع تصویر

به افرادی که از برند شما در رسانه های اجتماعی دفاع می کنند توجه کنید و راه هایی برای تعامل بیشتر با آنها پیدا کنید.

راه های بی شماری برای تعامل با جامعه خود در رسانه های اجتماعی وجود دارد، از جمله:

  • پاسخگویی به نظرات
  • ایجاد گروه های خصوصی
  • ایجاد نظرسنجی و نظرسنجی
  • انجام پرسش و پاسخ.
  • با فالوورهای خود به صورت زنده بروید.
  • بازنشر محتوای تولید شده توسط کاربر

آنچه شما قبل از ایجاد قهرمانان برند نیاز دارید

قبل از اینکه بتوانید از قهرمانان برند برای کسب و کار خود استفاده کنید، به چند پیش شرط نیاز دارید. با وجود این پیش نیازها، شانس بیشتری برای موفقیت در بازاریابی قهرمان برند خود خواهید داشت.

چشم انداز، ماموریت و ارزش های روشن

مانند هر ابتکار بازاریابی، درک عمیق چشم انداز، مأموریت و ارزش های برند شما بسیار مهم است.

این ملزومات برندسازی به راهنمایی هر کاری که انجام می‌دهید کمک می‌کند، از انتخاب قهرمانان برند مناسب گرفته تا انتقال پیام‌هایی که می‌خواهید درباره کسب و کارتان به اشتراک گذاشته شود.

ماموریت قهرمان برند

منبع تصویر

اگر در مورد ماموریت خود یا ارزش‌هایی که نام تجاری شما وجود دارد نامشخص هستید، مشتریان یا کارمندان شما نیز چنین خواهند بود.

درک احساسات

چه بخواهید قهرمانان برند شما کارمندان فعلی یا مشتریان فعلی باشند، ابتدا باید درک کنید که این افراد در مورد برند شما چه احساسی دارند.

اگر می‌خواهید در داخل قهرمانان برند ایجاد کنید، با انجام نظرسنجی‌های منظم امتیاز خالص کارمندان (eNPS) شروع کنید. این کار به شما نشان می دهد که کارکنان شما چقدر راضی هستند و به شما نشان می دهد که چگونه می توانید بهتر از آنها حمایت کنید.

قهرمان برند، enps.  در مقیاس 0 تا 10 چقدر احتمال دارد که شرکت ما را به عنوان محل کار معرفی کنید؟

هنگامی که فرصت‌های بهبود را شناسایی کردید، حتماً اقدامات لازم را انجام دهید تا به کارکنان خود بفهمانید که صدای آنها شنیده می‌شود و جدی گرفته می‌شود.

شما می توانید همین کار را با مشتریان انجام دهید. تعداد انگشت شماری از مشتریان را انتخاب کنید که قهرمان برندهای خوبی شوند و از آنها بخواهید در نظرسنجی شرکت کنند یا در یک گروه متمرکز برای جمع آوری بازخورد شرکت کنند.

قهرمان برند، nps.  در مقیاس 0 تا 10 چقدر احتمال دارد که شرکت ما را توصیه کنید؟

داشتن این بینش در مورد احساسات برند به شما نقطه شروعی را در انتخاب قهرمانان برند مناسب می دهد و درک می کنید که چگونه آنها می توانند به بهترین شکل از برند شما حمایت کنند.

ساختار

قبل از اینکه بتوانید قهرمانان نام تجاری را برای موفقیت با شما داشته باشید، باید سیستم های مناسبی را در اختیار داشته باشید. اگر می‌خواهید کارمندانتان قهرمان برند شوند، این می‌تواند به تلاش و پیاده‌سازی ساختاری بیشتری نیاز داشته باشد.

به عنوان مثال، شما می خواهید محیطی ایجاد کنید که کارمندان شادی را ایجاد کند، زیرا کارمندان شاد قهرمانان بزرگی می شوند که حتی بدون درخواست شما، برند شما را تقویت می کنند.

مثل زمانی است که عاشق محصولی هستید که به تازگی خریده اید. شما هر فرصتی را پیدا خواهید کرد تا به مردم بگویید چقدر آن را دوست دارید – حتی اگر کد تخفیف 10٪ ارجاع نداشته باشید.

اگر شرکت شما به صورت عمومی معامله می شود، به کارمندان خود واحدهای سهام محدود (RSU) پیشنهاد دهید. RSU ها سهامی هستند که به عنوان نوعی غرامت با یک برنامه تخصیصی که می تواند از یک تا چند سال پس از تاریخ شروع کار کارمند طول بکشد، به کارمندان داده می شود.

دادن سهام به کارکنان خود در شرکت شما می تواند وفاداری آنها را به شرکت شما افزایش دهد و آنها را در رشد آن سرمایه گذاری کند.

راه های دیگر برای تبدیل کارکنان خود به قهرمانان برند عبارتند از:

  • ارائه فرصت های توسعه حرفه ای.
  • سرمایه گذاری بر روی تنوع و ابتکارات شمول، مانند گروه های منابع کارکنان (ERGs).
  • ایجاد امنیت روانی

همین ایده‌ها را می‌توان برای مشتریانی که می‌خواهید قهرمان برند برای کسب‌وکارتان شوید، به کار برد. ساختار یا سیستمی در جای خود داشته باشید قبل از آوردن این قهرمانان برند. این سیستم باید به قهرمانان برند کمک کند یا تبلیغات تجاری شما را به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، می توانید یک کد تخفیف ارجاع برای مشتریان ایجاد کنید تا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

یا، کانالی ایجاد کنید که در هنگام راه اندازی محصول یا اطلاعیه های مهمی که می خواهید به شما کمک کنند به اشتراک بگذارید، با قهرمانان برند ارتباط برقرار کنید.

به قهرمانان برند خود ضربه بزنید

هنگامی که از راه های درست استفاده می شود، قهرمانان برند می توانند مدافعان قدرتمندی برای کسب و کار شما باشند.

این افراد – چه کارمند باشند و چه مشتری – یک کانال ارگانیک ایجاد می‌کنند که به گسترش آگاهی درباره برند شما کمک می‌کند و کسب‌وکار شما را در یک نور مثبت نشان می‌دهد.

ثبات برند