الگوی تلویزیون در دهه 1960 سه شبکه اصلی بود که از تبلیغات گسترده پشتیبانی می کردند. و بنابراین نمایش هایی که تولید می شد پیش پا افتاده ، اطمینان بخش و نسبتاً ارزان بود. هدف این بود که کسی را از تماشای دو کانال دیگر باز دارد.
مدل کسب و کار در عصر Netflix ، با وجود چندین کانال پخش جریان برای بدست آوردن سهم بازار در بین مصرف کنندگان مرفه با انتخاب اضافی ، اساساً متفاوت است. و در نتیجه ، محتوا در حال تولید است.
اینطور نیست که مردم تلویزیون می خواهند به طور ناگهانی تماشا کنند – این مدل اقتصادی ارائه آن است.
مدل کسب و کار برای اخبار تغییر کرده است ، و بنابراین اخبار نیز تغییر کرده است. نه آنچه در جهان اتفاق می افتد ، بلکه نحوه گزارش اینترنت از آن است.
مدل کسب و کار برای همه سبک زندگی (سلامتی ، شایعات و غیره) که ما می بینیم نیز تغییر کرده است. و همینطور پیش می رود…
و برای بسیاری از مردم ، بزرگترین تغییر این است: مدل کسب و کار شبکه های اجتماعی جایگزین عمل ساده بودن در اجتماع شده است.