هر ساله تعداد زیادی ماشین نو در عالم رونمایی می شود و برای فروش در بازار جهانی باید از آزمون های استاندارد سربلند بیرون بیایند. در عاقبت این انتقال قدرت و چرخش میل لنگ حرکت خودرو آماده می شود. موتور B5 برروی اتومبیل های مزدا۳۲۳ و فورد لیزر کارایی لطف به نمایش گذاشتهاست.مدل دیگر B5 که ۱۶ سوپاپ و تک میل سوپاپ است هم با سریهای متعدد میباشد که تنها یک سری آن از کاربراتوری می باشد ، توان و گشتاور تولیدی همین موتور به ترتیب ۹۱ اسب بخار و ۱۲۲ نیوتن متر است.سریهای دیگر آن که انژکتوری هستند میتوانند قدرتی در مدت زمان ۸۰ تا ۱۰۰ اسب بخار تولید نمایند و درکنار آن گشتاورشان نیز فی مابین ۱۱۸ تا ۱۳۲ نیوتن متر متغیر است . یک سری موتور آزمایش شده گزینه های بر روی میز به جهت پیشرانه ۲۰۶ بودند که موتور های TU1 و TU3 اسم داشتند و قبلا در پژو ها و سیتروئن ها حضور داشتند و به جهت عرضه اهمیت استاندارد های یورو III آپدیت شدند و حالا حیاتی سیستم انژکتور و تبدیل کاتالیستی برروی ۲۰۶ کارگزاری پیستون فورج tu5 شدند. آنگاه از تمامی این ها می رسیم به TU5 که اکثرا می شناسیم یا این که لااقل اسمش را به دفعات شنیده ایم.موتور TU5 یک موتور ۱.۶ لیتری مهم ۱۶ سوپاپ DOHC میباشد که اقتدار خروجی ۱۰۸ اسب بخار را سر فلایویل برروی ۲۰۶ ارائه میداد . موتور ET3 به عبارتی بلوک TU3 را داشت که سرسیلندر ۱۶ سوپاپ DOHC مهم VVT بود که علاوه بر مصرف فراوان کاهش و ساخت کاهش آلایندگی ، توان ۹۰ اسب بخار را ارائه میکرد که همین ارتقا اقتدار از ۷۴ به ۹۰ اسب بخار خیلی قابل توجه است.موتور ET3 متاسفانه در ایران جایگزین TU3 نشد . این موتور قبلا بر روی ۱۰۶ نیز حضور داشت ولی اهمیت ۸ سوپاپ و قدرت کاهش ۸۹ اسب (تاثیر ۱۶ سوپاپ بر بهینه تر بودن را برای همین سری موتور مشاهده می کنیم) اما TU5 نیز دیگر مشکلاتی دارااست که می شود چشم پوشی کرد. در ایجاد گونه های پیستون های الدورا از آلیاژ مضاعف مرغوبی به کار گیری می شود و همچنین مقاومت و تحمل بالا و سازش لطف اصلی انواع سیلندر ها دارد. TU5 های ایرانیزه صحیح میباشد که از کیفیت کمتری نیز برخوردار هستند البته اهمیت یک ریمپ و برداشته شدن محدودیت های آلایندگی خیلی بازدهی آن ها خوبتر خواهد شد. ایمنی بسیار بالایی دارااست و همچنین ریجیدیتی بدنه خودرو را به نحوه دیده گیری افزایش می دهد اما در ازای آن کارگزاشتن آن دوچندان زمانبر و پیچیده است و ایجاد آن نیاز به مهارت و اشراف بالا دارد و قیمت آن نیز به نسبت عمده می باشد .برای کارگزاشتن رول کیج های ۶ نقطه ای یا این که بیشتر،تقریبا کل ادوات و قطعات درون اتومبیل باز می شوند و برخی از آنها برای کارگزاشتن مجدد نیاز به برش کاری خواهند داشت به جهت این میباشد که نصب آنها زمان بر میباشد . برای مثال تست تصادف مستقیم جلو ( front side Collision) در سرعت ۶۰ km بر ساعت انجام می شود.از همین رو می توان گفت در سرعت های بالا حتی حیاتی ایمن ترین اتومبیل ها هم احتمال وارد داخل شدن جراحت جدی به سرنشینان در هنگام تصادف وجود دارد. به جهت خرید کردن این کالا به اندازه هست با مدیریت فروش تماس حاصل نمایید. ضمن اینکه همین موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۳ میباشد که میتوان آن را به استاندارد یورو ۵ هم ارتقاء داد. پیشرانه TU5/JP4 یک موتور دو میلسوپاپ بالا حیاتی ۱۶ سوپاپ میباشد که توان و گشتاور عالی در مقایسه دارای پیشرانههای موجود در کشورمان یک عدد از برگهای موفق آن است. فلایویل به استدلال آنکه اهمیت ریختهگری و در تیراژ بالا تولید می شوند احتمال بالانس نبودن وجود دارااست . ولی ما مدام میخواهیم تا جایی که جا داراست پیش برویم .برای نمونه یکی از تیونر های ترکیه ای توانسته به عدد ۵۰۷ اسب بخار در سرچرخ برای آن بهره غالب شود که همین عدد به جهت وزن کم ۲۰۶ و دیفرانسیل جلو بودن آن زیاد خطرناک می باشد و رانندگی پرخطری دارد. کلیه ما ناچیز و بیش دارای ۲۰۶ آشنا هستیم . رول بار هایی دارای نقطه اتصال ۸ و ۹ و یا حتی ۱۶ نقطه نیز وجود داراهستند و برای اخذ دید کلی نسبت به آن ها عکس هایی را به نمایش گذاشتیم. زاویه ها،طول و محل اتصال نقش مهمی را در ایمنی ماشین ایفا می کنند. همین نقطه ضعف این موتور می باشد، چرا که در به دور موتور های زیر نیاز به هوای کمتری در موتور می باشد.(دلیلش خودداری از ناک، و کمتر مصرف سوخت هست) البته همین موتور در دور تحت هم مثل بدور بالا مقدار باز شدن سوپاپ های هوای برابری دارد.