اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال برای مشاغلی با حضور آنلاین کار می کنید (که بیایید واقعیت داشته باشیم ، این روزها اکثر مشاغل هستند) ، به احتمال زیاد با ترس از “به روز رسانی الگوریتم گوگل” بدنام زندگی می کنید.
بسیاری از بازاریابان این تغییر دوره ای در الگوریتم گوگل را به عنوان یک دشمن مخفی برای کاهش معیارهای خود و حذف ترافیک می بینند.
پاسخ معمولی؟ هر بار که گوگل با بروزرسانی الگوریتم ارائه می کند ، متخصصان سئو و رهبران اندیشه سعی می کنند اسرار الگوریتم را رمزگشایی و رمزگشایی کنند تا دریابند چه چیزی باعث تیک آن می شود. ایده این است که ، اگر بتوانید آن را بفهمید ، می توانید SEO و استراتژی محتوای خود را سازماندهی کنید تا رتبه های قبل از الگوریتم خود را بدست آورید (یا از آن پیشی بگیرید).
این ممکن است به نظر بهترین طرح حمله باشد. با این حال ، من معتقدم که این طرز فکر متریک و الگوریتمی ضرب و شتم در دراز مدت به شرکت ها آسیب می رساند. این ناکارآمد است ، از هدف اصلی سئو منحرف می شود و در نهایت زمان و پول شرکت شما را هدر می دهد.
برداشت من؟ در حالی که به روز رسانی الگوریتم نباید به حداقل برسد (زیرا آنها می توان بر مشاغل تأثیر منفی می گذارد) ، همچنین نباید از آنها ترسید. من معتقدم ما باید کار کنیم با الگوریتم ها ، نه در برابر آنها ، در نهایت یک برد برد ایجاد می کنند: یک تجربه بهتر برای کاربران و یک حضور موفق در وب برای مشاغل شایسته.
بیایید نحوه انجام این کار را در ادامه بررسی کنیم.
به روز رسانی الگوریتم تجربه کاربر را بهبود می بخشد
از آنجا که چشم انداز دیجیتال دائما در حال تغییر است ، مشاغل باید قبول کنند که این به روز رسانی الگوریتم به جایی نمی رسد. آنها به طور نامحدود در حال وقوع هستند و خواهند بود. و این اشکالی ندارد … و چیزی که ما به عنوان مشتریان موتورهای جستجو نیز باید بخواهیم!
اولین قدم در کار با به روز رسانی الگوریتم گوگل درک است چرا آنها در وهله اول اتفاق می افتند این به روز رسانی ها برای ایجاد یک تجربه اینترنتی بهتر برای مشاغل و مصرف کنندگان طراحی شده است.
ایده این است که مرورگرها “هوشمندتر” شوند تا کاربران اینترنت بتوانند سریعتر و با تلاش کمتری آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند.
از نظر تئوری عالی به نظر می رسد ، درست است؟ تحت این مدل ، مشاغل مشتریان مناسب را پیدا می کنند و بالعکس. اگر بهبودی برای کاربر است ، باید برای شما نیز پیشرفت باشد.
مشکلات زمانی شروع می شوند که ما شروع به تجزیه و تحلیل و خرد کردن اعداد پس از بروزرسانی پس از الگوریتم می کنیم …
در بازی Metrics گرفتار نشوید
برای بسیاری از مدیران سئو ، اعداد همه چیز هستند – کل کلیک های ارگانیک ، نرخ پرش ، رتبه بندی کلمات کلیدی ، برداشت ها ، لیست همچنان ادامه دارد. و به دلایل خوب! این داده ها به ما کمک می کند تا بفهمیم در طرف دیگر صفحه نمایش چه می گذرد.
با این حال ، وقتی این داده ها به هدف نهایی تبدیل می شوند ، دچار مشکل می شویم. در بسیاری از مواقع ، از نقطه نظر SEO ، یک دیدگاه تونلی بر معیارها و ترافیک متمرکز است ، که منجر به استراتژی های کج شده ای می شود که صرفاً بر حداکثر کردن اعداد اشتباه تمرکز کرده اند.
اما ، نکته اینجاست – رتبه های بالاتر در Google لزوماً برای مشاغل عالی نیستبه بله ، آنها در گزارش سه ماهه عالی به نظر می رسند. بله ، ردیابی آنها آسان است. اما آیا برداشت ها لزوماً به سرنخ تبدیل می شوند؟ خیر. این اعداد به نوعی تروفی بی معنی تبدیل می شوند تا یک ابزار مفید.
بیایید به یک مثال نگاهی بیندازیم تا منظورم را مشخص کنیم.
ترافیک کمتر می تواند به معنای درآمد بیشتر باشد
در طول یک دوره زمانی ، من با شغلی کار کردم که دارای دو طرف سایت آنها بود: محتوای تولید شده توسط کاربر و محتوای تولید شده به صورت حرفه ای. محتوای تولید شده توسط کاربر در حجم بیشتری تولید می شد ، اما کیفیت پایین تری نیز داشت.
هر بار که یک الگوریتم به روز می شد ، جنبه تجاری ایجاد شده توسط کاربر بر آنها تأثیر منفی می گذاشت. آنها بخشهای قابل توجهی از ترافیک خود را بارها و بارها از دست دادند. با این حال ، درآمد کلی شرکت همزمان افزایش یافت.
چرا؟ از آنجا که دیگر کسب و کار آنها سود می برد. محتوای با کیفیت بالا و حرفه ای توسط الگوریتم مورد پسند واقع شد زیرا به آنچه کاربران اینترنت در واقع به دنبال آن بودند نزدیک تر بود. بنابراین ، هنگامی که رقبای با کیفیت پایین تنزل یافتند ، از آن سود برد.
برای من ، این استدلال کاملی است که چرا مشاغل باید به جای تمرکز بر روی لیزر بر روی هک ها یا معیارهای سئو ، برای ایجاد یک محصول عالی وقت بگذارند. اگر یک وب سایت م effectiveثر با محتوای مرتبط ایجاد کنید ، کلیک ها به صورت ارگانیک انجام می شوند.
روی کاربر متمرکز بمانید
در نهایت ، راه حل خیلی خوب به نظر می رسد – متمرکز باشید که کاربر چیست و کاربر می خواهد در سایت شما چه چیزی را پیدا کند.
به جای این که از خود بپرسید ، “آیا ما شایسته رتبه اول هستیم زیرا بیشتر کلمات کلیدی یا بهترین بک لینک داریم؟” ، از خود بپرسید ، “آیا ما بهترین راه حل برای خواسته های کاربر هستیم؟ آیا ما شایسته رتبه سوم هستیم؟ دیدگاه کاربر؟ “
به اعتقاد من الگوریتم های گوگل ، تمرکز بر خدمات یا محصول واقعی در مورد جزئیات SEO راز ایجاد یک تجارت موفق است.
این همان چیزی است که من در کتاب خود با همین نام “SEO-Product-Led” نامیده ام. این رویکرد کل فرض بازاریابی محصول را برای ترویج پذیرش تکمیل می کند.
در عوض ، تغییر روی تمرکز بر روی دست آوردن یک محصول عالی به دست کاربرانی است که به اندازه کافی هیجان زده می شوند تا به عنوان عامل بازاریابی از طرف محصول تبدیل شوند. در این پارادایم ، ممکن است محرک های ذاتی در محصول وجود داشته باشند که اشتراک گذاری را تشویق می کند ، در نتیجه دست کاربر را مجبور می کند.
به روز رسانی الگوریتم دشمن شما نیست
در پایان ، به روز رسانی الگوریتم گوگل یک واقعیت است. هرچه زودتر همه بتوانند این را بپذیرند و یاد بگیرند که با به روزرسانی ها کار کنند ، نه در مقابل آنها ، زودتر استراتژی های موفقی پیدا خواهند کرد.
کلید “حرکت با جریان” این است که یک نگاه خوب و طولانی داشته باشید که آب به کدام سمت می رود. و از همه چیزهایی که دیده ام ، رودخانه الگوریتمی ضرب المثل مستقیماً به سمت سئوی محصول هدایت می شود. به نظر من ، هر استراتژی SEO خوب دنبال می شود.
با صحبت با کاربران شروع کنید. با خواسته های مشتریان خود در ارتباط باشید. آنها به دنبال چه می گردند؟ اونها چی دوست دارن؟ چه چیزی باعث می شود آنها روی CTA کلیک کنند؟ آنها از چه نشانه هایی برای پیمایش در یک سایت استفاده می کنند؟ هنگامی که نیازهای کاربر را به خوبی کنترل کردید ، می توانید یک سایت ایجاد کنید که به طور طبیعی بالاتر از بلوک خرد کردن الگوریتمی قرار می گیرد.
وقتی سایت شما م effectiveثرتر شود و بتوانید با مشتریان مناسب ارتباط برقرار کنید ، همه برنده می شوند. این نکته اصلی الگوریتم ها است و یافتن هماهنگی بین این دو به کاهش بسیاری از استرس ها و رونق کسب و کار کمک می کند.