نایک اعلام کرده به استدلال تحریمهای وضعشده از سوی ایالات متحده مقابل جمهوری اسلامی ایران؛ به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران کفش نمیدهد و بازیکنان کشور ایران اذن ندارند از کفشهای کمپانی نایکی در مسابقات به کار گیری کنند??این درحالی میباشد که دیگر حریف این شرکت،آدیداس به یک باره اعلام کرد که دیگر امکان ادامه همکاری اهمیت جمهوری اسلامی ایران را ندارد.این اقدام آدیداس سبب شد که این برند نیز رویه نایکی را پیش رو گرفته باشد،با همین که آدیداس مانند نایک آمریکایی وجود ندارد و به جهت میهن آلمان میباشد ولی برای این که بازار مرزوبوم آمریکا را از دست ندهد حاضر نشد تا به همکاریاش حیاتی جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.معاون این کمپانی آلمانی در واکنش به این اتفاق اعلام کرده که ادامه همکاری اساسی ایران قابل پذیرش وجود ندارد و از فدراسیون فوتبال خواست تا آدیداس را فهم کند.خبرها حاکی هست همین می باشد که به ادله همین که آدیداس در بورس آمریکا فعالیت میکند،نمیتواند به خاطر تحریمهای اعمال شده از سوی همین میهن به همکاریش دارای جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد و رابطه اش را با آمریکا در گیر تنش کند. محصول بالشتک ها و فناوری فلای وایر تا تنش های عمودی به پا شما در شیوه رفتن های زیادی، کاهش یابد. در نوامبر 2019،نایک فروش مستقیم این شرکت از نحوه آمازون را متوقف کرد و بیشتر بر روابط مستقیم اهمیت مشتریان از طریق وب وب سایت رسمی و خرده فروشی های ساخت شده در سراسر دنیا تمرکز کرد.همانطور که معین است،نایک در در آغاز دارای برنامه ای که در سال 2017 کلیدی آمازون به جهت همکاری در فروش بسته شده بود موافقت کرد تا دارای کمک آمازون در در مقابل همت های افراد به جهت فروش محصولات تقلبی و غیر مجاز به وسیله شخص ثالث اصلی نام همین مارک خودداری کرده باشد البته آنگاه به دلایل پرهیز از تضعیف مارک اساسی فروش محصولاتش در آمازون از شیوه فروش مستقیم خودداری کرد. فقط گوشه ای از تنوع محصولات ایجاد کمپانی نایک میباشد که در سامان شوزز موجود میباشند. او در دانشگاه پورتلند استیت در رشتهی طراحی گرافیک درگیر به علم آموزی بوده است.و در سال ۱۹۷۱ موسس کمپانی “فیل نایت” به کارولین مراجعه کرد و از او خواست تا لوگوی کمپانی را طراحی کند.کارولین ایدههای بسیاری ارائه بخشید و در غایت نایت علامت تیک را از میان آنها تعیین کرد.دیویسون بابت طراحی این لوگو تنها ۳۵ دلار (ساعتی ۲ دلار) اخذ کرد که بعد ها تبدیل به یکی از از معروفترین لوگوهای عالم شد. برهان استعمال از این دو رنگ همین بود که قرمز رنگ نشان انرژی، عشق و علاقه و لذت و سفید نشان کیفیت، اصالت و جذابیت یک برند کفش نایک ترکیه است. در طی 6 دهه عمل این شرکت بزرگ،ورزشکاران بسیاری اهمیت نایک همکاری کردند.اولین حامی ورزش حرفهای که به تبلیغ همین برند امریکایی پرداخت تنیسور نام آشنای رومانیایی ایلیه ناستاسه بوده است.نایک حامی بسیاری از ورزشکاران دو و میدانی چیره دیگر نظیر کارل لوییس،جکی جوینر-کرسی و سباستین کو بوده است. در فی مابین اشکال کتونیهای ارائه شده به وسیله شرکت نایک، دو دسته کتونی نایک ایرمکس و کفش جردن، به علت داشتن طراحی گوناگون و ارائه دادن یک تجربه تمرین ایده آل به ورزشکاران، توانستند اعتنا اکثری از هواداران کتونی های نایک را به سمت کفش نایک ساق بلند خود جلب کنند. 1)وزن سبک کفش:کوشن های تعبیه شده در کتونی نایک ایر مکس وزن آن رابه نوع ای کاهش دیتا که خیر تنها ازعملکرد آن نکاسته بلکه در استفاده طولانی مدت انرژی کمتری هدرمی رود.