نقشه های حرارتی برای بازاریابانی که می خواهند وب سایت و وبلاگ خود را برای تعامل و تبدیل بهتر بهینه کنند، بازی را تغییر می دهد.
با ترسیم مکانهایی که کاربران کلیک میکنند، شناور میشوند و اسکرول میکنند، نقشههای حرارتی میتوانند بینش قدرتمندی در مورد آنچه بازدیدکنندگان شما دوست دارند، چه چیزهایی دوست ندارند و چه چیزهایی را نادیده میگیرند ارائه دهد.
در اینجا، نگاهی دقیقتر به نقشههای حرارتی، نحوه عملکرد آنها و انواع مختلف نقشههایی که میتوانید برای بهینهسازی وبسایت خود برای تبدیل بیشتر و اصطکاک کمتر استفاده کنید، خواهیم داشت.
فهرست مطالب
نقشه حرارتی چیست؟
نقشه های حرارتی چگونه کار می کنند؟
انواع مختلف نقشه های حرارتی [+ What They Can Tell You]
نحوه استفاده از نقشه های حرارتی
نقشه حرارتی چیست؟
نقشه حرارتی یک نمایش بصری از رفتار کاربر در وب سایت یا وبلاگ شما است. از رنگ برای علامت گذاری مناطقی از یک صفحه وب استفاده می کند که بیشترین توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.
تصور کنید یک بازاریاب در حال طراحی مجدد صفحه فرود است و میخواهد یک فراخوان برای اقدام را در یک منطقه پر ترافیک قرار دهد. او بهجای حدسهای وحشیانه در مورد اینکه کجا باید برود، یک نقشه حرارتی از وبسایت خود ایجاد میکند و به او اجازه میدهد ببیند بازدیدکنندگان در کجا بیشتر درگیر هستند.
این همان چیزی است که نقشه های حرارتی را بسیار موثر می کند. آنها به بازاریابان اجازه می دهند تا داده های پیچیده را در یک نگاه تجسم، درک و تفسیر کنند.
با شناسایی الگوهای حرکت و رفتار، بازاریابان وب سایت های خود را برای بهبود تجربه کاربر، افزایش نرخ تبدیل و حتی کاهش نرخ پرش طراحی می کنند.
نقشه های حرارتی چگونه کار می کنند؟
انواع طرح های رنگی را می توان در نقشه های حرارتی استفاده کرد – از مقیاس خاکستری تا رنگین کمان. با این حال، نقشههای طرحدار رنگین کمان معمولاً ترجیح داده میشوند زیرا به شما امکان میدهند نقاط داده را راحتتر تفسیر کنید.
بخشهای «گرم» یک نقشه حرارتی – که معمولاً با رنگهای گرمتر نشان داده میشوند – بیشترین محبوبیت را در بین کاربران دارند. از طرف دیگر، بخش های “سرد” – که معمولاً با رنگ های سردتر نشان داده می شوند – محبوبیت کمتری دارند.
دو دسته اصلی نقشه های حرارتی وجود دارد:
- نقشه های حرارتی تعامل برای شناسایی نحوه تعامل کاربران با یک وب سایت یا وبلاگ استفاده می شود. آنها این کار را با ردیابی کلیک ها، حرکات ماوس و رفتار اسکرول انجام می دهند.
- توجه به نقشه های حرارتی پیچیدهتر هستند و از فناوری ردیابی چشم برای ثبت حرکت چشم کاربر هنگام اسکن یک صفحه وب استفاده میکنند.
در ادامه، انواع مختلف نقشه های حرارتی و مزایای هر کدام را مورد بحث قرار خواهیم داد.
انواع مختلف نقشه های حرارتی [+What They Can Tell You]
1. نقشه ها را اسکرول کنید
نقشه های اسکرول درصد بازدیدکنندگانی را که در هر بخش از صفحه وب شما پیمایش می کنند را به شما نشان می دهد. هر چه بخش داغ تر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری آن را مشاهده کرده اند. این داده ها می توانند به تعیین محل قرار دادن CTA یا اطلاعات مهم در صفحه وب خود کمک کنند.
به عنوان مثال، اگر بازدیدکنندگان شما فقط 50 درصد صفحه را به پایین اسکرول کنند، قرار دادن یک CTA نزدیک به بالا – به جای وسط یا پایین – منطقی خواهد بود.
به یاد داشته باشید: هنگام استفاده از نقشه های اسکرول، همیشه به معیارهای دستگاه های مختلف، از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها نگاه کنید.
(منبع تصویر)
2. روی نقشه ها کلیک کنید
همانطور که از نام آن پیداست، نقشه های کلیکی قسمت هایی از صفحه شما را مشخص می کند که بازدیدکنندگان بیشتر روی آن کلیک می کنند. هر چه بخش داغ تر باشد، بازدیدکنندگان شما بیشتر روی آن کلیک می کنند.
این دادهها میتوانند به شما نشان دهند که آیا بازدیدکنندگان میخواهند روی CTA یا دکمههای دیگری که به آنها اجازه انجام یک اقدام دلخواه را میدهند کلیک کنند. همچنین می تواند به شما نشان دهد که آیا حواس آنها توسط عناصر غیرقابل کلیک پرت می شود یا مشکلات ناوبری را تجربه می کنند.
(منبع تصویر)
3. نقشه ها را شناور کنید
نقشههای شناور، که به عنوان نقشههای حرارتی ردیابی ماوس نیز شناخته میشوند، به شما نشان میدهند که بازدیدکنندگان هنگام خواندن صفحه وب شما مکاننمای خود را در کجا نگه میدارند. هر چه منطقه گرمتر باشد، مکان نما خود را طولانیتر روی آن آویزان میکنند.
این دادهها میتوانند به تعیین نحوه حرکت بازدیدکنندگان در وبسایت شما کمک کنند، بنابراین میتوانید عناصر مهم را در مکانی قرار دهید که بیشترین توجه ممکن را به آنها جلب کند.
برای مثال، یک بازاریاب میتواند الگوهای شناور را در صفحه پرداخت ردیابی کند تا ببیند مشتریان بیشترین اصطکاک را در کجا تجربه میکنند.
(منبع تصویر)
نحوه استفاده از نقشه های حرارتی
تجزیه و تحلیل نقشه حرارتی هر نوع صفحه در وب سایت شما ایده آل است، اما، متأسفانه، کارآمد نیست. موثرترین راه برای استفاده از نقشه های حرارتی، تجزیه و تحلیل صفحاتی است که بیشترین تأثیر را بر نرخ تبدیل وب سایت شما دارند: صفحه اصلی، صفحات فرود و پست های وبلاگ با تبدیل بالا.
صفحه نخست
صفحه اصلی شما معرفی برند شماست. اگر دائماً نظارت کنید که بازدیدکنندگان در کدام بخشها پیمایش میکنند و آیا روی اطلاعات کلیدی قرار میگیرند و روی CTA کلیک میکنند، دقیقاً میدانید که مهمترین عناصر صفحه اصلی خود را کجا قرار دهید، نرخ پرش خود را کاهش دهید و نرخ تبدیل را افزایش دهید. .
صفحات فرود
صفحات فرود شما آخرین مرحله برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ هستند. اگر بتوانید رفتار کاربران خود را در این صفحات تجزیه و تحلیل کنید، می توانید طراحی صفحه فرود بهینه را برای ایجاد بیشترین میزان سرنخ برای کسب و کار خود پیاده سازی کنید.
پست های وبلاگ با تبدیل بالا
قرار دادن CTA شما در پست های وبلاگ شما می تواند به شدت بر نرخ تبدیل آنها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در HubSpot، حتی اگر CTAهای بنر انتهای پست ما از نظر بصری جذاب هستند، متوجه شدیم که آنها تنها بخش کوچکی از سرنخ های وبلاگ ما را ایجاد می کنند.
پس از تجزیه و تحلیل نقشههای حرارتی خود، متوجه شدیم که CTAهای متن لنگر ما، که فقط ابرپیوندهای متنی هستند که پس از معرفی هر پست وبلاگ قرار میگیرند، در واقع اکثر سرنخهای وبلاگ ما را ایجاد میکنند، زیرا اکثر بازدیدکنندگان CTA را در ابتدای پست مشاهده کردند و نه یکی در پایان
برگردیم به تو
فرقی نمیکند طراحی وبسایت خود را A/B آزمایش کنید یا بهترین مکان را برای قرار دادن یک فراخوان برای اقدام در پستهای وبلاگ خود پیدا کنید، نقشههای حرارتی بهترین ابزار شما برای اندازهگیری توجه و طراحی محتوایی است که با مخاطبان شما ارتباط برقرار میکند و آنها را تبدیل میکند. به سرنخ ها و مشتریان.