بسیار خوب، بنابراین بسیاری از ما هنوز حتی لباس های هالووین خود را انتخاب نکرده ایم.
با این حال، برای بازاریابان در همه جا، دقیقاً در آن زمان است که ما باید شروع به نوشیدن یک تخم مرغ ضرب المثل کنیم و به استراتژی های بازاریابی تعطیلات خود فکر کنیم – اما اصلاً از کجا شروع کنیم؟
در مورد اینکه استراتژی بازاریابی تعطیلات خود را در رسانه های اجتماعی از کجا شروع کنید سردرگم هستید؟ در این پست مستقیماً از تیم اجتماعی HubSpot در مورد بهترین شیوه های بازاریابی تعطیلات رسانه های اجتماعی و نحوه بهترین آماده سازی آنها برای فصل تعطیلات بشنوید.
بهترین شیوه های بازاریابی در تعطیلات رسانه های اجتماعی
۱- محتوای با ارزش را در اولویت قرار دهید.
کلی هندریکسون، مدیر ارشد تیم رسانههای اجتماعی در HubSpot، میگوید: «وقتی صحبت از پستهای برندها در رسانههای اجتماعی در تعطیلات میشود، سؤالی که همیشه باید بپرسیم این است که «آیا این برای مخاطبان من ارزش دارد؟»
همانطور که مخاطبان احتمالا مشاهده می کنند زیاد از مطالب از زیاد در میان کسبوکارهای مختلف که امیدوارند در طول تعطیلات فروش را افزایش دهند، محتوایی که ایجاد میکنید باید تا حد امکان با ارزش باشد، مانند پستهای رسانههای اجتماعی که پیشنهاد محور هستند یا ایمیلهایی که توجه را به فروش یا تخفیفهایی که در حال حاضر اجرا میکنید جلب میکنند.
Annabelle Nyst، استراتژیست ارشد محتوا، این نکته را نیز ارائه میکند، زیرا رفتار مصرفکننده آنلاین در طول فصل تعطیلات میتواند تغییر کند: «استفاده از رسانههای اجتماعی ممکن است در طول دورههای تعطیلات کاهش یابد، زیرا مردم زمان خود را با عزیزان خود در IRL میگذرانند.» این بدان معناست که برای اینکه بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبان خود در زمان آنلاین داشته باشید، محتوای شما باید بدرخشد.
برای ایجاد این محتوای با ارزش، اهدافی را برای نیازهای بازاریابی تعطیلات خود تعیین کنید و یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید که به شما در اجرا و موفقیت کمک می کند. هندریکسون میافزاید: «تعطیلات زمانی است که CPMها بالا هستند و دامنه توجه کم است. برای اینکه محتوا از بین برود، باید ارزشمندتر از همیشه باشد.»
2. پشتیبانی رسانه های اجتماعی را آماده داشته باشید.
مصرف کنندگان در ماه های تعطیلات پیام های بیشتری را در شبکه های اجتماعی به خرده فروشان ارسال می کنند تا در فصل های غیر تعطیل. پروژههای SproutSocial که خردهفروشان میتوانند انتظار داشته باشند در طول فصل تعطیلات 2021 به طور متوسط 18٪ پیامهای اجتماعی بیشتری در ماه دریافت کنند (همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است).
منبع تصویر
با توجه به این موضوع، اطمینان حاصل کنید که تیم های خدمات و بازاریابی همسو هستند و آماده پاسخگویی به پیام های رسانه های اجتماعی در طول تعطیلات هستند.
3. فراگیر باشید.
فراگیر بودن در طول فصل تعطیلات فوق العاده مهم است.
مخاطبان شما در سراسر جهان پراکنده هستند و مناسبت های مختلف را در زمان های مختلف جشن می گیرند یا اصلاً جشن نمی گیرند. آگاهی از این امر بسیار مهم است و استفاده از این آگاهی هنگام ایجاد تبلیغات نیز حیاتی است. کلسی یامادا، مدیر بازاریابی، میگوید: «ما همچنین تا حد امکان فراگیر هستیم و برخی از تعطیلات را مستقیماً ذکر نمیکنیم زیرا همه مخاطبان جهانی ما آنها را جشن نمیگیرند.»
در عمل، این میتواند شبیه پستهای رسانههای اجتماعی باشد که مختص تعطیلات نیستند، اما بر احساسات ناشی از تعطیلات تأکید میکنند.
4. حداقل منتشر کنید.
همانطور که در بالا ذکر شد، مصرف کنندگان تعطیلات را با دوستان، خانواده و عزیزان خود می گذرانند، بنابراین ممکن است بیش از زمان های عادی از نمایه های رسانه های اجتماعی خود دور باشند. یامادا می گوید: «ما [HubSpot] در واقع ترجیح میدهیم به صورت حداقلی منتشر کنیم و به مخاطبانمان اجازه دهیم فضایی از محتوای ما دور کنند تا بتوانند از برق جدا شوند و در کنار خانواده باشند [during holidays]”
استفاده از این نکته با اشتراک گذاری محتوای با ارزش همراه است. اگر تعداد دفعاتی که در طول تعطیلات پست می کنید را کاهش دهید، می خواهید مطمئن شوید که آنچه را که می کنید انجام دادن پست برای مخاطبان شما ارزشمند است.
از دادههای تاریخی فصلهای تعطیلات قبلی برای درک نحوه رفتار مصرفکنندگان استفاده کنید تا بهترین زمان برای پست آنلاین را بدانید و این اطلاعات را در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید.
برای بسیاری از مردم، آنها هستند [holidays] زمانی واقعا مقدس است و لزوما زمانی نیست که بخواهند در آن به بازار عرضه شوند. بنابراین، مهم است که در مورد نحوه و مکان نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی در طول تعطیلات بسیار عمدی باشید.» او می افزاید: «به جای اینکه بخواهید پیام برندتان را در جایی که مناسب نیست وارد کنید، به این فکر کنید که چگونه برند شما می تواند به تجربه تعطیلات مخاطبانتان ارزش بیافزاید.»
5. به مخاطبان خود بگویید که از آنها سپاسگزار هستید.
قدردانی از مصرف کنندگان همیشه مهم است و در طول فصل تعطیلات ضروری است. این میتواند شبیه پستهای رسانههای اجتماعی باشد که میگویند یک تشکر کلی از دنبالکنندگان شما، ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده برای مشتریانی که خرید کردهاند، یا حتی ارسال هدایای تشکر رایگان برای مشتریان یا تخفیف برای وفاداری آنها.
یک امتیاز این است که نشان دادن سپاسگزاری واقعی، وفاداری مشتری را تشویق می کند، که الهام بخش حفظ و نگهداری است، که به نوبه خود باعث درآمدزایی می شود. البته، همیشه در تمام زمانهای دیگر سال به ابراز قدردانی خود ادامه دهید، اما شنیدن اینکه شما برای کسبوکارشان در ماههای تعطیلات ارزش زیادی قائل هستید، میتواند برای مشتریان معنای بیشتری داشته باشد.
6. خرید از شبکه های اجتماعی را آسان کنید
28 درصد از مصرفکنندگان انتظار دارند که از رسانههای اجتماعی برای خرید تعطیلات در ایالات متحده در سال 2021 استفاده کنند، بنابراین یک راه عالی برای افزایش موفقیت کمپینهای بازاریابی تعطیلات در رسانههای اجتماعی این است که مشتریان بتوانند به راحتی محصولات را مرور کنند و در کانالهایی خرید کنند. استفاده کنید.
برای استفاده از این نکته، می توانید از ابزارهای خرید بومی ارائه شده در بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای دیدار با مخاطبان خود در فصل تعطیلات استفاده کنید. مثلا،
- اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که پست های قابل خرید ایجاد کنید و کاربران می توانند در برنامه بررسی کنند
- در Pinterest، می توانید پین های محصول را برای مرور ایجاد کنید،
- فیس بوک به شما امکان می دهد یک فروشگاه فیس بوک مخصوص کسب و کار خود ایجاد کنید.
تمام نکات بالا به شما کمک می کند در فصل تعطیلات بهترین استفاده را از بازاریابی شبکه های اجتماعی خود داشته باشید. اگر به دنبال الهام گرفتن از برندهای واقعی و کمپین های آنها هستید، این پست را بررسی کنید.
علاوه بر بهترین شیوهها، تیم اجتماعی HubSpot توصیههایی درباره نحوه آمادهسازی آنها برای تعطیلات به اشتراک گذاشت که در زیر گردآوری کردهایم.
چگونه تیم اجتماعی HubSpot برای فصل تعطیلات آماده می شود
مهم ترین نکته تیم اجتماعی HubSpot برای آماده شدن برای فصل تعطیلات؟ برنامه ریزی و برنامه ریزی از قبل – «بهترین توصیه ای که می توانم بکنم این است که از قبل برنامه ریزی کنید. Amanda Zantal-Wiener، استراتژیست ارشد محتوا، می گوید: به ندرت یک تقویم سرمقاله با این هشدار که باید به آن نزدیک شوید و انعطاف پذیری آن را برنامه ریزی کنید، شما را اشتباه می کند.
HubSpot یک الگوی تقویم محتوای رسانه های اجتماعی رایگان (همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است) ارائه می دهد که می تواند به شما در فرآیند برنامه ریزی و ایجاد یک برنامه زمانی برای محتوای اجتماعی خود کمک کند.
از این الگو برای برنامه ریزی پست های تعطیلات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید
زانتال وینر اضافه میکند که حتی اگر برنامهریزی میکنید، داشتن انعطافپذیری نیز ضروری است: «جهان به سرعت حرکت میکند و تغییر میکند، بنابراین به خودتان یک باند فرودگاه بدهید، اما بدانید که ممکن است مجبور شوید سریع بچرخید.»
علاوه بر ایجاد یک تقویم، ممکن است برنامهریزی محتوای خود از قبل مفید باشد، بنابراین بدون نیاز به انجام هیچ اقدام خاصی فعال میشود. استفاده از یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد هفته ها قبل پست ها را برنامه ریزی کنید.
بسیاری از برنامهریزیهایی که تیمهای اجتماعی HubSpot انجام میدهند این است که به خودشان کمک کنند تا در طول تعطیلات زمانی را برای حضور با دوستان، خانواده و عزیزان خود داشته باشند. یامادا میگوید که برنامهریزی به ما این امکان را میدهد که به عنوان یک تیم نفس بکشیم و از آن زمان برای خودمان نیز لذت ببریم.
Nyst موافقت میکند و میگوید: «در صورت امکان، محتوا را زودتر نهایی میکنیم تا تیم ما بتواند زمانی را برای استراحت و لذت بردن از تعطیلات اختصاص دهد.»
بیش از شما
تیم اجتماعی HubSpot همگی موافق هستند که ادامه حضور برای مشتریان ضروری است – «ما میخواهیم با یکپارچگی برای جامعه خود ظاهر شویم، اما همچنین نمیخواهیم وقت گرانبهای آنها را به دور از کارشان و با عزیزانشان قطع کنیم. نیست می گوید.
از قبل برنامه ریزی کنید، روی محتوای با ارزش تمرکز کنید، و به مخاطبان خود نشان دهید که از آنها سپاسگزار هستید – در عین دستیابی به اهداف بازاریابی خود و فعال ماندن آنلاین، به ارائه تجربیات لذت بخشی که آنها انتظار دارند، ادامه می دهید.