ایجاد یک استراتژی سئو اینستاگرام برای بازاریابان بسیار مهم است زیرا این پلتفرم نسبت به غول های رسانه های اجتماعی توییتر و لینکدین محبوب تر شده است.
سئو برای اینستاگرام این است که چگونه می توانید فرصت هایی را برای آن میلیاردها کاربر ایجاد کنید تا محتوای شما را ببینند و با برند شما درگیر شوند. خوشبختانه، میتوانید از همان تکنیکهای SEO که برای بهینهسازی محتوای صفحه وب استفاده میکنید، استفاده کنید تا رشد ارگانیک را به حساب اینستاگرام خود هدایت کنید.
اینستاگرام را به عنوان موتور جستجوی خودش در نظر بگیرید. این پلتفرم دارای توابع جستجوی داخلی است که مانند مینی گوگل خود عمل می کند. در اینجا، 10 تکنیک سئو را به اشتراک می گذاریم تا با کار با الگوریتم اینستاگرام، دسترسی شما را افزایش دهید.
فهرست مطالب
بهینه سازی اینستاگرام
1. پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید.
اولین قدمی که باید برای افزایش دسترسی اینستاگرام خود بردارید این است که پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید. اگر نمایه شما برای بهترین تجربه کاربری بهینه نشده باشد، افزایش ترافیک به حساب اینستاگرام شما در دراز مدت برای شما سودی نخواهد داشت.
در اینجا چند ترفند برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام شما آورده شده است:
- نمایه خود را عمومی کنید
- یک تصویر نمایه رنگارنگ با نام تجاری انتخاب کنید.
- یک @Username قابل شناسایی و جستجو ایجاد کنید.
- یک نام تجاری به راحتی قابل جستجو ایجاد کنید.
- برای یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام ثبت نام کنید.
- یک لینک قابل پیگیری در بیو خود قرار دهید.
چرا اینقدر مهم است: این مراحل ممکن است بیهوده به نظر برسند، اما مهم است که قبل از ایجاد هر گونه تغییر سئوی دیگر، مقدمات را ایجاد کنید. هنگامی که این اصول اولیه را پوشش دادید، می توانید به بهینه سازی های فنی بیشتری بروید.
2. یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشید.
نام نمایشی و @username دو مکان مهم برای قرار دادن کلمه کلیدی اصلی شما هستند. هنگامی که کاربران قصد خود را در نوار جستجو تایپ می کنند، با هم مطابقت خواهید داشت و شما را به جایگاه برتر جستجو نزدیکتر می کند.
برای شروع، باید کلمه کلیدی اصلی خود را مشخص کنید. ما از نانوایی به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد. هنگامی که یک کاربر اینستاگرام به دنبال پر کردن فید خبری خود با کالاهای پخته شده است، احتمالاً کلمه کلیدی “bakery” را جستجو می کند.
هنگامی که این کلمه کلیدی را در نام نمایشی خود و نام کاربری @ دارید، به احتمال زیاد در نتایج جستجوی حسابهای پیشنهادی ظاهر میشوید.
همانطور که در اینجا می بینید، چهار نتیجه از پنج نتیجه جستجوی برتر برای نانوایی این کلمه کلیدی را هم در نام نمایشی و هم در نام کاربری @ دارند.
نکته حرفه ای: یکی یا دیگری به سادگی آنقدر قدرتمند نیست. برای اینکه بیشترین بهره را از بهینه سازی اینستاگرام خود ببرید، باید از کلمه کلیدی اصلی خود در هر دو مکان استفاده کنید تا شانس خود را برای انتخاب الگوریتم افزایش دهید.
اگر هنگام باز کردن حساب خود از انتخاب خود هیجان زده بودید، ممکن است ناراحت کننده باشد، اما این تغییر یک حرکت هوشمندانه به سمت بهینه سازی است – و در نهایت موفقیت شما!
3. یک کلمه کلیدی ثانویه اضافه کنید.
اکنون که از کلیدواژه اصلی خود مراقبت کرده اید، زمان آن رسیده است که بیشترین استفاده را از کلمات کلیدی ثانویه خود ببرید. کلمات کلیدی ثانویه عبارات و موضوعاتی هستند که به دور کلمه کلیدی اصلی شما می چرخند.
اگر کلمه کلیدی اصلی شما “نانپزی” است، کلمات کلیدی ثانویه شما ممکن است مواردی مانند “کاپ کیک”، “کیک عروسی”، “کالاهای پخته شده” و غیره باشند.
بیایید نگاهی به Magnolia Bakery بیندازیم، بهترین نتیجه برای این کلمه کلیدی – کلیدواژه اصلی آنها با رنگ قرمز و کلمات کلیدی ثانویه آنها با رنگ نارنجی مشخص شده است:
منبع تصویر
نانوایی ماگنولیا با ایجاد یک بیوگرافی آموزنده و سرگرم کننده، کار بسیار خوبی انجام داده است، در حالی که هنوز چند کلمه کلیدی مهم بهینه شده برای جستجو را در خود جای داده است. فردی که به دنبال کالاهای پخته شده است، اگر Magnolia را در جستجو پیدا کند، احتمالاً آن را دنبال می کند، زیرا این حساب با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.
نکته حرفه ای: کلمات کلیدی ثانویه مانند یک شبکه ایمنی هستند – آنها افرادی را که ممکن است به دنبال کلمه کلیدی اصلی شما نباشند اما همچنان می توانند به محصول شما علاقه مند باشند را دستگیر می کنند.
تفاوت زبان باعث می شود که بسیاری از افراد هنگام جستجوی یک چیز از کلمات متفاوتی استفاده کنند، بنابراین حتماً مترادف هایی را در نظر بگیرید که می توانند کلمات کلیدی ثانویه خوبی نیز بسازند.
4. با هشتگ های خود مانند کلمات کلیدی رفتار کنید.
هنگامی که پروفایل خود را بهینه کردید، نوبت به بهینه سازی پست های خود می رسد. این یک روند مداوم است که نیاز به توجه ویژه دارد. اکثر کاربران مستقیماً به دنبال شما نیستند. آنها احتمالا شما را از طریق یک هشتگ در یک پست خاص کشف خواهند کرد.
از همین رو هر یک پست های اینستاگرام شما باید استراتژی هشتگ خود را داشته باشد. شما باید با این هشتگ ها مانند کلمات کلیدی ثانویه رفتار کنید. مثال CorePower Yoga را در زیر بررسی کنید:
منبع تصویر
آنها نام تجاری خود را در دو هشتگ – #corepowercommunity و #corepoweryoga – وارد می کنند. دو هشتگ دیگر اما مخصوص این تصویر هستند.
CorePower با گنجاندن انواع هشتگهای پست خاص، شانس خود را برای جذب مخاطبان گستردهتر و متنوعتری افزایش میدهد – افرادی که عبارات مرتبط با یوگا را جستجو میکنند و همچنین افرادی که #downdog را جستجو میکنند.
این به کاربران شانس بیشتری برای یافتن شما می دهد تا زمانی که از همان پنج هشتگ در هر پست استفاده کنید. تنوع و مرتبط بودن کلید موفقیت شماست.
بهترین برای: همه انواع محتوا – این توصیه هشتگ برای پستها، حلقهها، IGTV و سایر انواع محتوایی که به پلتفرم اضافه میکنید صادق است. هر محتوایی را که می سازید تا حد امکان قابل جستجو کنید تا بهترین نتایج را داشته باشید.
5. هشتگ های خود را به صورت استراتژیک قرار دهید.
حالا، آن هشتگ های هوشمندانه بهینه شده را کجا قرار می دهید؟ قبلاً معمول این بود که آنها را در نظرات قرار می دادند، اما زمان تغییر کرده است.
وقتی توصیه های معتبری از مثلاً مدیر عامل شرکت به شما داده می شود، تنظیم استراتژی بهینه سازی اینستاگرام بسیار مهم است.
به گفته آدام موسری، رئیس اینستاگرام، الگوریتم اکنون وقتی هشتگ خود را در کپشن اضافه می کنید، آن را دوست دارد. او در اواخر سال 2021 ویدیویی منتشر کرد و به ما اطلاع داد که چگونه الگوریتم را آرام کنیم.
آنچه ما دوست داریم: ویدئوهایی مانند آن یکی از مدیر عامل IG منبع خوبی برای تقویت استراتژی سئوی اینستاگرام شما هستند و موارد زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند، مانند این.
6. از شرح تصاویر خود استفاده کنید.
علاوه بر افزودن هشتگ به انتها، کپشن تصویر خود فرصت دیگری برای بهینه سازی است.
محتوای خود را معتبر نگه دارید تا با تصویر شما مطابقت داشته باشد، اما مطمئن شوید که برخی از کلمات کلیدی ثانویه برند خود را در آن قرار دهید. برای جلب رضایت فالوورهای موجود، یک عنوان جذاب و جذاب ایجاد کنید و آن را با کلمات کلیدی غنی کنید تا افراد جدید را جذب کنید.
یک عنوان قوی می تواند بیشتر از جلب توجه کاربر انجام دهد – همچنین می تواند به شما کمک کند در جستجو ظاهر شوید. استفاده از کلمات کلیدی ثانویه در عنوان به الگوریتم اجازه می دهد تا تعیین کند که شما همان چیزی هستید که مخاطب منحصر به فرد شما به دنبال آن است.
مثال زیر نشان میدهد که چگونه عینک DIFF از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده میکند که کاربران مناسب را به همراه خواهد داشت.
منبع تصویر
بهترین برای: استفاده از کپشن تصاویر به ایجاد یک تصویر کامل برای الگوریتم اینستاگرام کمک می کند و به آن می گوید که باید در جستجوی آن عبارات در رتبه بالایی قرار بگیرید.
7. از متن جایگزین اینستاگرام استفاده کنید.
ویژگی متن جایگزین اینستاگرام برای کمک به کاربران کم بینا طراحی شده است که از تجربه اینستاگرام خود لذت ببرند، اما می توان از آن برای سئو نیز استفاده کرد.
اگر این مرحله را رد کنید، اینستاگرام به طور خودکار گزینه های متن جایگزین را پر می کند. با این حال، بهتر است خودتان این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که عنوان با آنچه در عکس است مطابقت دارد و آن را در زمینه برند شما قرار می دهد.
برای دسترسی به گزینههای متن جایگزین، درست قبل از اشتراکگذاری عکس خود به صفحه بروید و روی تب «تنظیمات پیشرفته» در پایین کلیک کنید.
هنگامی که این کار را انجام دادید، به پایین بروید تا جایی که “Accessibility” نوشته شده است و گزینه “Write Alt Text” را انتخاب کنید. از آنجا، می توانید توضیحات کامل تصویر را ایجاد کنید!
هنگامی که متن جایگزین خود را ساختید، عکس خود را به طور معمول به اشتراک بگذارید. مزایای تغییر متن جایگزین اینستاگرام مانند زمانی است که از متن جایگزین روی عکس ها برای وب سایت خود استفاده می کنید.
آنچه ما دوست داریم: بهینهسازی متن جایگزین میتواند به رتبهبندی پستهای شما در الگوریتم کمک کند، و علاوه بر این، امکان استخراج نتایج برای جستجوی صوتی را نیز اضافه میکند!
8. همه چیز را با تجزیه و تحلیل پیگیری کنید.
اگر این اولین باری است که از تکنیکهای سئو برای رشد استفاده میکنید، باید ردیابی کنید که استراتژی جدید اینستاگرام شما چگونه بر اهداف کلی رسانههای اجتماعی شما تأثیر میگذارد.
در حالی که اینستاگرام دارای یک ویژگی تجزیه و تحلیل درون پلتفرمی است، تنها به شما امکان می دهد داده ها را از یک تاریخ خاص جمع آوری کنید. پس از بسته شدن آن پنجره، داده ها از بین رفته و جایگزین می شوند. اگرچه ممکن است برای کاربران معمولی خوب باشد، اما برای اهداف بازاریابی ایده آل نیست.
ابزارهای رسانههای اجتماعی مانند Hootsuite، IconoSquare یا Sprout Social به شما امکان میدهند با خدمات ردیابی تحلیلی قوی دادهها، گزارشهای خودکار و موارد دیگر از این موضوع عبور کنید. آنها به کاربران اجازه می دهند عملکرد پست و کمپین را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانید محتوای خود را برای آینده بهینه کنید.
بهترین برای: جمع آوری داده های سخت پشت برنامه محتوای شما. پیگیری موفقیت استراتژی جدید سئوی اینستاگرام خود به شما کمک می کند تا محتوای خود را در حین حرکت اصلاح کنید، از رهبری خرید کنید و موفقیت کلی استراتژی خود را بهبود بخشید.
9. اجتناب از tاین مشکی تکنیک های سئو کلاه
ممکن است فکر کنید که گوگل تنها وب سایتی است که به اندازه کافی پیچیده است که کاربران را به دلیل استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه شناسایی و مجازات می کند. با این حال، با گسترش هوش مصنوعی برای رسیدگی به جزئیات محاسباتی متراکم، آن روزها به پایان رسیده است.
اینستاگرام حسابهایی را که سعی میکنند سیستم را تقلب کنند، سرکوب کرده است.
به طرز بدنامی، آنها یک shadowban برای کاربرانی که قوانین را زیر پا می گذارند، پیاده سازی کرده اند. این باعث میشود وقتی روی هشتگی که استفاده کردهاید کلیک میکنند، هیچکس نتواند محتوای شما را ببیند. حتی دنبال کنندگان شما نمی توانند آن محتوا را ببینند مگر اینکه به طور خاص حساب شما را جستجو کنند و از نمایه شما بازدید کنند.
- محتوا را سرقت نکنید
- از ربات ها استفاده نکنید
- چیزهای کلیدواژه نکنید
- حسابهای زیادی را خیلی سریع دنبال نکنید.
- فالوور نخرید
نکته حرفه ای: سئو یک استراتژی بلندمدت است و زمانی که نتایج را فوراً نبینید ممکن است خسته کننده باشد. رفع سریع می تواند وسوسه انگیز باشد، اما اگر گرفتار شوید، نتایج می تواند فاجعه بار باشد. اگر به دنبال ساخت حساب کاربری اینستاگرام خود به روش صحیح هستید، به هر قیمتی شده از این تاکتیک ها اجتناب کنید.
10. هشتگ های ممنوعه را پیمایش کنید.
در حال حاضر واقعیتهای عجیبی در فناوری وجود دارد: برنامههای هنری هوش مصنوعی دستهای کابوسوار را از بین میبرند (Google با مسئولیت خود شما)، ارزهای دیجیتال مستقیماً به زوال محیطی متصل میشوند، و اینستاگرام دارای تعدادی هشتگهای ممنوعه عجیب است.
برخی از تولیدکنندگان محتوا آگاهانه از هشتگ ها برای تبلیغ محتوای غیرقانونی سوء استفاده می کنند. برای مثال، #لباسها میتوانند در حوالی هالووین محبوب باشند.
همچنین میتوانید تصور کنید که چگونه میتواند به سرعت به محتوای مشکلساز از نظر افشای نامناسب و نقض حقوق کودکان منجر شود.
علاوه بر این، اینستاگرام نمیخواهد با استفاده از هشتگهای وابسته به سایر پلتفرمهای رسانه اجتماعی، ترافیک را از پلتفرم دور کنید. اگر از #snapchat استفاده میکنید، الگوریتم را وسوسه میکنید که شما را برای shadowban پرچمگذاری کند یا حتی شما را برای همیشه از پلتفرم IG محروم کند.
نکته حرفه ای: میتوانید فهرستهایی که اخیراً از هشتگهای ممنوعه جمعآوری شدهاند را بررسی کنید، یا میتوانید با جستجوی هشتگی که قصد استفاده از آن را دارید، همه چیز را در دست بگیرید. اگر محتوا نمایش داده شود و آزادانه جریان یابد، ممنوع نیست.
اگر “پست های اخیر از [the hashtag you searched for] در حال حاضر پنهان هستند، پس می دانید که از آن هشتگ استفاده نکنید.
این کار را برای گرم انجام دهید
سئو ممکن است در درجه اول برای بهینه سازی وب سایت استفاده شود، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از آموخته های خود برای رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید.
این نکات را رعایت کنید و حضور اینستاگرام خود را به گونه ای تغییر دهید که کاربر را در اولویت قرار دهد و در عین حال دسترسی شما را افزایش دهد.