وقتی صحبت از داشتن یک کسب و کار می شود ، زمان ارزشمندترین منبع شما است – اما زمان محدود است و بسیاری از وظایف برای جلب توجه شما رقابت می کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که محصولات مناسب در وب سایت شما ذکر شده است ، شما سفارشات و پرداخت ها را 24 ساعته انجام می دهید و بسته ها را به طور کارآمد پردازش و ارسال می کنید … در حالی که در کمپین های بازاریابی ، بررسی کاربران قرار دارید. ، و خدمات به مشتریان
و همانطور که مقیاس بندی می کنید ، فرایندهای تجارت الکترونیکی شما حتی بیشتر می شود.
بنابراین ، چگونه می توانید برای کارهایی که مشتریان بیشتری را به ارمغان می آورد ، وقت بگذارید و سایر موارد را در مسیر خود نگه دارید؟
با اتوماسیون تجارت الکترونیک
اتوماسیون نقش مهمی در آینده فناوری ایفا می کند – و جای تعجب نیست که ما بیشتر در ابزارهایی که برای مشاغل تجارت الکترونیک طراحی شده اند شاهد آن باشیم. به عنوان صاحب یک فروشگاه ، این راز شماست که کارهای وقت گیر خود را روی خلبان خودکار قرار دهید.
در این پست ، ما توضیح می دهیم که اتوماسیون تجارت الکترونیک چیست و سپس به شما نشان می دهد که چگونه با 15 راهی که می توانید تجارت آنلاین خود را خودکار کنید ، به نظر می رسد.
اتوماسیون تجارت الکترونیک چیست؟
این به معنای استفاده از نرم افزار برای تبدیل کارهای دستی به گردش کار خودکار است. این گردش کارها می تواند ایمیل ها ، اعلان ها یا اقدامات داخلی یا خارجی را در برنامه های دیگر فعال کند – مانند ایجاد بلیط های پشتیبانی جدید در میز راهنمای شما. برای اطمینان از اینکه همه چیز به طور کامل کار می کند ، می توانید شرایط متعددی را تنظیم کنید که برای اجرای گردش کار باید صادق باشد.
اگرچه اتوماسیون تجارت الکترونیک در وقت شما صرفه جویی می کند ، اما این بدان معنا نیست که کارکنان خود – یا خودتان را اخراج کنید. بلکه زمان تیم شما را برای تعامل با مشتری ، خلاقیت و تفکرات بزرگ که در کار شما اهمیت بیشتری دارد آزاد می کند.
برای شروع ، در اینجا لیستی از بهترین روش های استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای تجارت الکترونیک ، چه از Shopify ، ووکامرس یا پلتفرم دیگر استفاده می کنید ، آمده است.
نرم افزار اتوماسیون تجارت الکترونیک
چندین نوع نرم افزار اتوماسیون وجود دارد که می توانید برای تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. محبوب ترین ابزارها عبارتند از:
Shopify
یکی از محبوب ترین سیستم عامل های تجارت الکترونیک ، Shopify تعداد زیادی برنامه قدرتمند بهره وری را در فروشگاه App خود ارائه می دهد. بسیاری از این موارد برای اتوماسیون طراحی شده اند ، از جمله Arigato Automation یا “برنامه با یک میلیون استفاده” ، Shopping Workflow Automation و Stock Sync.
Shopify Flow
این مجموعه اتوماسیون تجارت الکترونیک با Shopify Pro موجود است – که مطمئنا ارزان ترین نیست (برای توجیه آن می خواهید بیش از 1 میلیون دلار درآمد سالانه کسب کنید). این مبتنی بر گردش کار است و ایجاد اتوماسیون را هم در Shopify و هم با سایر برنامه ها از طریق ادغام یکپارچه بسیار ساده می کند. این شامل الگوهای اتوماسیون است که می توانید کپی و تطبیق دهید تا به راحتی راه اندازی شوند.
قالب های اتوماسیون Shopify Flow به تجربه خریدار ، مشتریان ، موجودی و خرید ، وفاداری ، سفارشات ، تبلیغات و ریسک تقسیم می شوند.
ووکامرس
اگر از WooCommerce برای تقویت فروشگاه خود در Wordpress استفاده می کنید ، گزینه های زیادی برای اتوماسیون نیز دارید. بسیاری از این افزونه ها دارای تعداد زیادی افزونه WooCommerce هستند که به شما امکان می دهد سایت WooCommerce خود را با ویژگی ها و ادغام های برتر تقویت کنید.
سایر نرم افزارها برای ادغام با پلت فرم تجارت الکترونیک شما
همچنین می توانید از نرم افزار اتوماسیون در بالای پلت فرم تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. این شامل:
- ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ایمیلی، مانند Mailchimp برای ارسال ایمیل به مشتریان شما
- ابزارهای اتوماسیون مانند ActiveCampaign برای ایجاد گردش کار برای فرآیند داخلی و ارتباط با مشتریان
- ابزارهای CRM با ویژگی های اتوماسیون ، مانند HubSpot
- ابزارهای میز راهنما با ویژگی های اتوماسیون ، مانند Freshdesk و Zendesk
- ابزارهای حسابداری و صورتحساب مانند حسابداری موج ، Xero یا Quickbooks Online
14 مورد از بهترین روشهای خودکارسازی تجارت الکترونیکی خود را بخوانید ، از جمله ویژگی های پلت فرم تجارت الکترونیک خود و سایر ابزارهای اتوماسیون که می توانید به راحتی آنها را همزمان کنید.
15 راه برای خودکارسازی تجارت الکترونیک
تجربه مشتری و اتوماسیون مدیریت
1. بیشترین مشارکت مشتریان خود را پیگیری و پاداش دهید.
آیا به بهترین مشتریان خود پاداش می دهید؟ حفظ مشتری برای همه مشاغل ، از جمله تجارت الکترونیکی ارزشمند است.
به نظر می رسد شما می توانید سود خود را در هر نقطه از 25 تا 95 درصد با افزایش نرخ نگهداری خود تنها 5 درصد افزایش دهید.
برای پاداش وفاداری مشتری ، می توانید به طور خودکار یک هدیه رایگان یا تحویل رایگان به سفارشات بالای 100 دلار اضافه کنید. با استفاده از ابزاری مانند ActiveCampaign ، می توانید مشتریان را بر اساس هزینه مادام العمر تقسیم بندی کرده و ایمیل های خودکار با پاداش در داخل آنها ارسال کنید.
2. مشتریان خود را با یک لیست Mailchimp همگام سازی کنید.
همه سیستم عامل های برتر تجارت الکترونیک – از جمله WooCommerce و Shopify – دارای ادغام بومی با Mailchimp هستند. بنابراین ، اگر از ابزار رایج بازاریابی ایمیل برای ارسال خبرنامه ها و گردش کار بازاریابی ایمیلی خود استفاده می کنید ، مطمئن شوید که حساب های خود را همگام سازی کنید.
ادغام با Mailchimp می تواند به طور خودکار آدرس ایمیل خریدارانی که به ایمیل های شما علاقه نشان می دهند را به لیست مشخص شده Mailchimp منتقل کند ، بنابراین می توانید آنها را با آخرین محصولات و پیشنهادات خود به روز نگه دارید.
3. پس از خرید بازخورد جمع آوری کنید.
هر فروشگاه تجارت الکترونیک می داند که نظرات و بازخورد صادقانه چقدر قدرتمند است. این می تواند کسب و کار شما را خراب یا خراب کند. برای تشویق بازبینی ، گردش کار ایمیل خودکار را تنظیم کنید تا ایمیل های بعدی را پس از خرید در مدت زمان مشخص ارسال کنید. نظرات صادقانه بخواهید و پیوندی را به اشتراک بگذارید تا بتوانند نظر خود را در آن ارسال کنند.
4- به نظرات منفی برسید.
اگر یک نقد ناخوشایند 1 ستاره دریافت کردید ، مطمئن شوید که به آن پاسخ می دهید. شما می توانید یک اتوماسیون برای ایجاد یک بلیط پشتیبانی در نرم افزار Helpdesk خود ایجاد کنید تا دسترسی سریع تر و جبران آن آسان تر شود – یا حداقل گوش دهید و بفهمید چه اتفاقی افتاده است.
5. بر اساس رفتار خرید مشتریان را برچسب گذاری و تقسیم بندی کنید.
تقسیم بندی می تواند به شما کمک کند مشتریان خود را بفهمید و بر نیازهای مختلف فردی که ممکن است داشته باشند ، باقی بمانید. با CRM ، می توانید بر اساس اطلاعات جمعیتی (به عنوان مثال جنسیت یا مکان) ، ارزش سفارش مادام العمر ، نقاط عطف ، تعداد سفارشات ، یا هرگونه اشتراک یا عضویت ، برچسب گذاری یا بخش بندی کنید.
اتوماسیون موجودی
6. خودکار مدیریت موجودی اقلام کم انبار.
تمام شدن محصول می تواند به معنای درآمد از دست رفته و مشتریان ناامید باشد. برای اجتناب از این امر ، مدیریت موجودی خود را به صورت خودکار انجام دهید تا بدانید چه زمانی موجودی یک محصول کم است.
با Woocommerce ، می توانید اعلان های موجودی کم (بر اساس آستانه هایی که تعیین کرده اید) و اعلان های خارج از موجودی را فعال کنید. به این ترتیب می توانید بلافاصله بفهمید که یک محصول نیاز به تغییر مجدد از منابع شما دارد.
اتوماسیون مدیریت سفارش
7. ارسال ایمیل های سبد خرید رها شده.
75 درصد سبدهای خرید تجارت الکترونیکی رها می شوند. یادآوری سبد خرید به شما کمک می کند تا مشتریان را به سایت خود برگردانید – و با اتوماسیون ، نیازی به انجام کاری ندارید.
یکپارچه سازی نرم افزار تجارت الکترونیک با ارائه دهنده نامه پستی راهی آسان برای ارسال ایمیل های سبد خرید است. همچنین می توانید سایر ادغام های بومی بین پلتفرم تجارت الکترونیک خود و ارائه دهندگان ایمیل معامله را مشاهده کنید.
8. برای درآمد غیرفعال ، dropshipping را امتحان کنید.
آیا می دانید برخی از مشاغل تجارت الکترونیک انجام و تحویل سفارش را به صورت خودکار انجام می دهند؟ با استفاده از dropshipping امکان پذیر است – راهی برای پیدا کردن محصولات ، افزودن آنها به فروشگاه آنلاین خود و ارسال مستقیم آنها به مشتریان بدون احتساب موجودی یا خطر.
Oberlo ، که در سال 2017 توسط Shopify خریداری شد ، یکی از محبوب ترین ابزارهای dropshipping است. همانطور که انتظار می رفت ، به طور مرتب با Shopify ادغام می شود و می توانید محصولات dropshipped را به فروشگاه Shopify موجود خود اضافه کنید ، یا یک محصول جدید برای محصولات dropshipped خود ایجاد کنید.
چالش اصلی در مورد dropshipping یافتن محصولاتی است که با مارک تجاری و استانداردهای کیفیت فروشگاه شما مطابقت داشته باشد.
9. برچسب های حمل و نقل را چاپ کرده و شماره ردیابی را با یک کلیک ارسال کنید.
با ادغام WooCommerce با ShipStation ، یک کلیک می تواند چندین کار وقت گیر را انجام دهد:
- سفارشات خود را با ShipStation همگام سازی کنید.
- برچسب های حمل و نقل را برای سفارشات WooCommerce خود ایجاد و چاپ کنید.
- تمام سفارشات را به عنوان کامل علامت گذاری کنید.
- تولید و ارسال شماره های ردیابی
10. یادآوری هایی را برای سفارش مجدد مواد مصرفی ارسال کنید.
آیا محصولات غذایی ، بهداشتی یا زیبایی می فروشید؟ مشتریان شما ممکن است علاقه مند به خرید مجدد مواد مصرفی پس از اتمام آن باشند.
برای اطلاع رسانی به آنها ، گردش کار خودکار را تنظیم کنید تا ایمیل های یادآوری برای این محصولات در زمان معینی پس از خرید ارسال شود.
اتوماسیون بازاریابی
11. با بازاریابی ایمیلی مشتریان را جذب کنید.
مردم همیشه فوراً مشتری نمی شوند. شرکت شما سفر معمولی خود را با مشتریان خواهد داشت ، زیرا افراد قبل از تصمیم گیری برای تحویل هرگونه پول ، وقت خود را در مراحل تحقیق و بررسی قرار می دهند.
با این حال ، اگر شخصی آدرس ایمیل و اجازه تماس با او را به شما داده است ، می توانید این فرآیند را همراه با محتوای بازاریابی پرورش دهید. فقط مطمئن شوید که هر چیزی که برای آنها ارسال می کنید با کیفیت بالا و ارزشمند است ، شاید دارای کدهای تخفیف یا پیشنهادات هدیه رایگان باشد.
12. پست های شبکه های اجتماعی را به صورت خودکار برنامه ریزی کنید.
اگر شبکه های اجتماعی زمان زیادی از شما می گیرند ، ابزارهای زیادی برای ساده سازی فرایندها وجود دارد.
از برنامه Shopify ، Post Studio – Auto Posting ، برای ارسال خودکار محصولات به صفحات فیس بوک و توییتر خود هر روز استفاده کنید.
Buffer یکی دیگر از برنامه هایی است که به شما امکان می دهد پیامها را به آسانی زودتر برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی مجدد محتوایی که به خوبی اجرا شده است نیز ساده است.
اتوماسیون مدیریت کسب و کار
13. وظایفی را به Trello ، Asana یا Slack اضافه کنید.
اگر از اتوماسیون برای اطلاع از زمانی که یک محصول در انبار کم است یا هنگامی که یک مشتری ناامید کننده نظر داده است استفاده کرده اید ، همچنین می خواهید تیم خود را مطلع کنید تا آنها در این مورد کاری انجام دهند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اتوماسیون این است که می توانید تیم خود را در سیستم عاملهای داخلی که بیشتر از آنها استفاده می کنید – مانند Trello ، Asana یا Slack – مطلع کنید.
اگر از کاربران Shopify هستید ، Arigato Automation بیش از 100 ویژگی خودکار از پیش ساخته شده از جمله انتقال داده ها به صفحات Google ، پیام های Slack ، کارت های Trello و موارد دیگر را ارائه می دهد.
14. یک نرم افزار قدرتمند میز راهنما انتخاب کنید.
همانطور که کسب و کار تجارت الکترونیک خود را مقیاس بندی می کنید ، مهم است که اطمینان حاصل کنید خدمات مشتری شما تحت پوشش است. پیاده سازی نرم افزار میز راهنما یکی از بهترین روش ها برای این کار است.
با یک پلت فرم میز راهنما ، شما در بهترین موقعیت قرار دارید که پشتیبانی مشتری خود را در یک مکان متمرکز کرده و نمای واضحی از بلیط ها از همه کانال ها دریافت کنید. این ابزارها همچنین گزینه های زیادی را برای بهبود تجربه مشتری با اتوماسیون به شما ارائه می دهند ، مانند ربات ها و نظرسنجی رضایت.