چشم انداز بازاریابی محصول به طور مداوم در حال تغییر است. برای همگام شدن با آخرین روندها، باید با کارشناسان همگام باشید. این شامل خواندن کتاب هایی با بینش و دیدگاه های تازه است.
برای کمک به شما، فهرستی از 15 کتاب ضروری بازاریابی محصول را برای لیست مطالعه 2023 شما جمع آوری کرده ایم. این کتاب ها به چگونگی راه اندازی موفقیت آمیز، نکاتی برای رشد شغلی و نحوه ایجاد کمپین های مشتری محور می پردازند.
15 بهترین کتاب بازاریابی محصول
- راه اندازی: راهنمای بازاریاب محصول: 50 سوال کلیدی و درس برای راه اندازی موفق
- مدیر محصول تأثیرگذار: چگونه محصولات فناوری موفق را رهبری و راه اندازی کنیم
- بازاریابی محصول، ساده شده: یک رویکرد مشتری محور برای عرضه محصول به بازار
- سوء تفاهم در بازاریابی محصول: چگونه نقش، اختیار و ارزش استراتژیک خود را تعیین کنید
- بازاریابی محصول حذف شده: راهنمای اساسی رفتن به بازار
- رشد مبتنی بر محصول: چگونه محصولی بسازیم که خودش بفروشد
- مدیر بازاریابی محصول: مسئولیت ها و بهترین شیوه ها در یک شرکت فناوری
- الهام گرفته شده: چگونه می توان محصولات فنی را ایجاد کرد که مشتریان دوست دارند.
- Hooked: چگونه محصولاتی برای ایجاد عادت بسازیم
- بدیهی است که عالی است: چگونه می توان محصول را در موقعیت قرار داد تا مشتریان آن را دریافت کنند، بخرند، دوستش داشته باشند
- فرار از تله ساخت: چگونه مدیریت اثربخش محصول ارزش واقعی ایجاد می کند
- Made to Stick: چرا برخی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر می میرند
- فروش انسان است: حقیقت شگفت انگیز درباره جابجایی دیگران
- نفوذ، جدید و توسعه یافته: روانشناسی اقناع
- فرمول تسریع فروش: استفاده از داده، فناوری و فروش ورودی از 0 تا 100 میلیون دلار
15 کتاب ضروری بازاریابی محصول
1. راه اندازی، راهنمای یک بازاریاب محصول: 50 سوال کلیدی و درس برای راه اندازی موفق توسط یاسمین توریحی
- صفحات: 130
- از کجا بخریم: آمازون
برخی از بهترین شروع ها با یک سوال شروع می شوند – یا، مانند مورد راه اندازی، 50. این کتاب از طریق سوالات هدایت شده و متفکرانه به شما کمک می کند تا از دام های رایج دوری کنید و به شما کمک می کند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید.
بهترین برای: درک چارچوبی که بازاریابی محصول خود را از کجا شروع کنید. راه اندازی شما را با سوالاتی برای هدایت سفر بازاریابی محصول شما مجهز می کند.
2. مدیر محصول تأثیرگذار: چگونه محصولات فناوری موفق را رهبری و راه اندازی کنیم توسط کن سندی
توجیه کاری که در سازمان خود انجام می دهید یا اثبات ارزش شغلی خود در اکوسیستم گسترده تر شرکت شما می تواند دشوار باشد. مدیر محصول تاثیرگذار در مورد درک چگونگی تعامل مدیر محصول با هر سطح از کسب و کار برای راه اندازی محصولات فناوری موفق است.
آنچه ما دوست داریم: این کتاب با تقطیر دههها تجربه به درسهای آموخته شده، دیدگاهی انسانی درباره مدیریت محصول را در یک راهنمای عملی و عملی ارائه میکند.
3. بازاریابی محصول، ساده شده: یک رویکرد مشتری محور برای عرضه محصول به بازار توسط سرینی سکاران
تحت شهرت نیازهای مشتری، بازاریابی محصول، ساده شده یک راهنمای جامع برای بازاریابی محصول است که شما را طی مراحلی راهنمایی می کند. بهترین روشها را در مورد همه چیز از پیامرسانی گرفته تا تأثیرگذاری بر نقشه راه محصول دریافت خواهید کرد.
بهترین برای: درک دیدگاه مشتری این کتاب شما را در ذهنیت مشتری قرار می دهد و به پاسخ به سؤالات پیرامون «چرا» مربوط به نیاز محصول کمک می کند.
4. سوء تفاهم در بازاریابی محصول: چگونه نقش، اختیار و ارزش استراتژیک خود را تعیین کنید توسط ریچارد کینگ و برایونی پیرس
در حالی که بازاریابی محصول هنوز یک عملکرد شغلی نسبتاً جدید برای سازمان است، سوء تفاهمهای زیادی در مورد نقش شما و نحوه قرار دادن آن وجود دارد.
بازاریابی محصول اشتباه فهمیده شده است راهنمایی هایی را برای شخصیت بخشیدن به ارزش شما و هدایت سازمان به جلو ارائه می دهد.
نکته حرفه ای: بازاریابی محصول اشتباه فهمیده شده است دانش و کاربردهای عملی را ارائه می دهد. می توانید این ابزارها را در موقعیت شغلی، پیام رسانی و شخصیت های خود اعمال کنید.
5. بازاریابی محصول حذف شده: راهنمای اساسی رفتن به بازار توسط یاسمین توریحی
بازاریابی محصول از بین رفت دیدگاهی را برای درک مفاهیم شکل نگرفته و ایجاد استراتژی مناسب برای تجاری سازی یک محصول ارائه می دهد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک برنامه برای ورود به بازار تهیه کنید و محصول نهایی خود را در بازار عرضه کنید.
بهترین برای: ایجاد چارچوبی برای انتشار یک محصول این کتاب نقطه شروعی را ارائه می دهد که می توانید آن را برای مطابقت با صنعت و مرحله رشد خود تغییر دهید.
6. رشد مبتنی بر محصول: چگونه محصولی بسازیم که خودش بفروشد توسط وس بوش
- صفحات: 276
- از کجا بخریم: آمازون
اگر شما یک بازاریاب محصول هستید که از اصول رشد مبتنی بر محصول پیروی می کنید، رشد مبتنی بر محصول کتاب برای شماست این شما را از طریق فرآیندهای فکری رشد مبتنی بر محصول راهنمایی می کند و شما را در جایگاه مشتریان قرار می دهد تا محصولی بسازید که نیازهای آنها را بهتر برآورده کند.
بهترین برای: درک اینکه ستونهای رشد مبتنی بر محصول در برنامه و استراتژی بازاریابی محصول شما قرار میگیرد.
7. مدیر بازاریابی محصول: مسئولیت ها و بهترین شیوه ها در یک شرکت فناوری توسط لوکاس وبر
- صفحات: 123 صفحه
- از کجا بخریم: آمازون
منبع تصویر
مدیر بازاریابی محصول نقش بازاریابی محصول را توضیح می دهد و بر کاربردهای عملی تمرکز می کند. وبر بینش ها را با درس های سرگرم کننده زندگی و حکایت هایی که جمع آوری کرده است پیوند می دهد.
آنچه ما دوست داریم: حکایات و داستانهای شخصی حکمتی دارند که از یک دوست صمیمی که در طول سالها چیزهای زیادی یاد گرفته است، منتقل شده است.
8. الهام گرفته شده: چگونه می توان محصولات فنی را ایجاد کرد که مشتریان دوست دارند توسط مارتی کیگان
منبع تصویر
برای درک نحوه بازاریابی یک محصول، ابتدا باید “چرا” را در پس ایجاد آن درک کنید. الهام گرفته به بازاریابان محصول کمک می کند تا به مهارت ها و ابزارهایی برای فروش محصولی که مشتریان آن را دوست دارند مجهز کنند.
بهترین برای: درک نحوه جمع آوری افراد و مجموعه مهارت های مناسب، کشف محصول مناسب، پذیرش فرآیند موثر و در عین حال سبک وزن، و ایجاد فرهنگ قوی محصول.
9. Hooked: چگونه محصولاتی برای ایجاد عادت بسازیم توسط نیر عیال
منبع تصویر
محصولات خاصی هستند که اکنون معتقدیم نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم و دائماً برای دریافت آخرین مدل یا به روز رسانی بازمی گردیم.
Hooked جزئیات «مدل هوک»، یک فرآیند چهار مرحلهای است که در محصولات بسیاری از شرکتهای موفق تعبیه شده است تا رفتار مشتری را به شکلی نامحسوس تشویق کند.
این محصولات از طریق «چرخههای قلاب» متوالی، کاربران را بدون وابستگی به تبلیغات پرهزینه یا پیامهای تهاجمی بازمیگردانند.
آنچه ما دوست داریم: این کتاب به شما کمک میکند تا روانشناسی را درک کنید که مردم را به محصولات وابسته میکند. این می تواند به شما کمک کند تا در مورد همان اصول برای محصولات خود فکر کنید.
10. بدیهی است که عالی است: چگونه می توان محصول را در موقعیت قرار داد تا مشتریان آن را دریافت کنند، بخرند، دوستش داشته باشند توسط آوریل دانفورد
منبع تصویر
بسیاری از بازاریابی محصول، موقعیتیابی محصول است و درک اینکه مشتریان شما به چه موقعیتی واکنش نشان میدهند، برای چرخه فروش بسیار مهم است.
معلومه عالیه اصول موقعیتیابی را آشکار میکند و به شما کمک میکند تا متمایزکنندههای محصول خود را بیابید و موقعیتیابی کنید.
بهترین برای: خود را به جای مشتری قرار دهید تا بفهمید چه چیزی باعث خرید آنها می شود، به چه موقعیتی واکنش نشان می دهند و چرا می خواهند به طور مداوم از شما خرید کنند.
11. فرار از تله ساخت: چگونه مدیریت اثربخش محصول ارزش واقعی ایجاد می کند توسط ملیسا پری
منبع تصویر
شرکتهایی که صرفاً بر اساس خروجیها اندازهگیری میکنند، اغلب در چیزی قرار میگیرند که ملیسا پری بهعنوان «تله ساخت» توصیف میکند، و ویژگیها را برای برآورده کردن برنامههایشان به جای نیازهای مشتری به کار میگیرند.
با پیروی از توصیه های او، می توانید در مورد هدف از اینکه چرا چیزی ساخته می شود تجدید نظر کنید.
آنچه ما دوست داریم: این کتاب به شما کمک میکند تا درک کنید که برای رقابتی ماندن در بازار امروز، باید فرهنگ شیوههای مشتری مداری را اتخاذ کنید که به جای بروندادها، بر نتایج تمرکز دارد.
12. Made to Stick: چرا برخی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر می میرند توسط چیپ هیث و دن هیث
منبع تصویر
که در ساخته شده به استیک، نویسندگان آناتومی ایده هایی را که چسبیده اند نشان می دهند و توضیح می دهند که چگونه می توانید ایده های خود را چسبناک تر کنید. شما با استفاده از نظریه Velcro of Memory با اصل مقیاس انسانی آشنا خواهید شد و نحوه رسیدگی به شکاف های کنجکاوی را کشف خواهید کرد.
بهترین برای: درک تأثیر پیام ها و اینکه چرا برخی چیزها به ما می چسبند در حالی که برخی دیگر به مرور زمان فراموش می شوند. این کتاب به شما کمک می کند تا پیام های خود را با تاکتیک های تاثیرگذار و متفکرانه ارتقا دهید.
13. فروش انسان است: حقیقت شگفت انگیز درباره جابجایی دیگران توسط دانیل اچ پینک
منبع تصویر
امروزه این احساس میشود که همه سعی دارند چیزی به شما بفروشند. در حالی که این ذاتا بد نیست، فروش انسان است به تفاوت بین فروش و داستان سرایی نگاه می کند. این کتاب دیدگاه جدیدی را در مورد هنر و علم فروش ارائه می دهد.
آنچه ما دوست داریم: این کتاب از اصطلاحات رایج فروش عبور می کند تا توضیح دهد که چرا ما می فروشیم و چگونه آن را به طور موثر انجام دهیم. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه صادقانه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
14. نفوذ، جدید و توسعه یافته: روانشناسی اقناع توسط Robert B. Cialdini، Ph.D.
منبع تصویر
گاهی اوقات بازاریابان محصول چنان در پیام های خود غرق می شوند که علم پشت عرضه محصول را فراموش می کنند.
Cialdini با استفاده از داستانهای به یاد ماندنی و مثالهای مرتبط، روانشناسی این موضوع را توضیح میدهد که چرا مردم بله میگویند و چگونه میتوان این بینشها را از نظر اخلاقی در محیطهای تجاری و روزمره به کار برد.
بهترین برای: تقویت مهارت های ارتباطی و متقاعدسازی. نفوذ برای هر کسی است که به دنبال بازگشت به اصول نفوذ است. در پیامهایی که ممکن است کار نکنند، دوباره فکر میکنید.
15. فرمول شتاب فروش: استفاده از داده ها، فناوری و فروش ورودی از 0 دلار به 100 میلیون دلار توسط مارک روبرژ
منبع تصویر
مارک روبرژ بهعنوان فردی که در ساختهای متعدد فروش پیشرو بوده است، روند فروش و چرخه زندگی را ابهام میکند.
فرمول شتاب فروش چارچوبی را ارائه می دهد که از همه ابزارهای در اختیار شما – مانند داده ها، فناوری و شخصیت ها – برای تسریع رشد شما استفاده می کند.
بهترین برای: درک تأثیر چرخه عمر کامل فروش و نقش شما در آن. از این کتاب به عنوان یک راهنما استفاده کنید و اطلاعات مفید و نکاتی را برای بازاریابی بهتر محصولات خود انتخاب کنید.
لیست خواندن بازاریابی محصول خود را بسازید
مانند خود بازاریابی محصول، یادگیری در مورد این فرآیند تجاری همیشه در حال تغییر است. درک مهارت های مورد نیاز و به کارگیری توصیه های عملی به شما کمک می کند تا فرآیندهای خود را ارتقا دهید.
آیا آماده اید تا دانش بازاریابی محصول خود را در سال 2023 گسترش دهید و از منحنی ها جلوتر بمانید؟ فهرست 15 کتاب ضروری بازاریابی محصول ما بهترین مکان برای شروع است.