شرکت ها اغلب به وبلاگ ها، مقالات و رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان خود و جذب مشتریان جدید متکی هستند. با این حال، ایجاد محتوای جدید و هیجان انگیز می تواند فرآیندی زمان بر باشد. یک راه حل عالی برای این معضل، استفاده مجدد از محتوای موجود است.
استفاده مجدد از محتوا نیازی به احساس اضافی یا خسته کننده نیست. در واقع، با چند استراتژی عالی، محتوای قدیمی می تواند دیدگاه جدیدی به دست آورد و نکات مهم را تقویت کند. این مقاله به چند روش می پردازد که کسب و کارها می توانند محتوای قدیمی خود را در عین افزایش دسترسی بالقوه خود دوباره تقویت کنند.
دسترسی به محتوا
دسترسی به محتوا تعداد افرادی است که کسبوکارها میتوانند از طریق محتوای خود درگیر شوند. این محتوا شامل پستهای وبلاگ، مقالهها و ویدئوها میشود. دسترسی به محتوا بخش مهمی از حضور آنلاین یک شرکت است و فرصت هایی را برای شرکت ها برای تعامل با مصرف کنندگان نشان می دهد. این یک تجارت را با ترافیک مصرف کننده افزایش می دهد و فروش را افزایش می دهد. همچنین با ایجاد پیامها و داستانهای شخصیشدهتر، مشتریان را به صنعت خاصی متصل میکند.
نمونه های دسترسی به محتوا
در اینجا چند نمونه عالی از محتوایی وجود دارد که مخاطبان زیادی را جذب می کند، درگیر می کند و آنها را خوشحال می کند.
1. مزرعه دولتی
آیا تا به حال نام “جیک از مزرعه دولتی” را شنیده اید؟ مطمئنم که داری. او در تبلیغات سراسری State Farm، پستهای وبلاگ، میمها و ویدیوها حضور داشته است – State Farm با این ایده موفق به کسب طلا شد. دسترسی به محتوای غول بیمه شامل استفاده مجدد از “جیک” به روش های جدید و مبتکرانه است. این شامل ایجاد داستان های جذاب است که موقعیت های معقول زندگی را با استفاده از بیمه نامه های آن ترکیب می کند. مشتریان می توانند خود را در تعاملات روزمره جیک با مشتریانش ببینند.
منبع تصویر
2. تی موبایل
اتاق خبر T-mobile به طور مداوم محتوای قدیمی را دوباره جدید می کند. برای مثال، برنامه وفاداری این برند، سهشنبههای T-Mobile، پنج سال است که وجود دارد. استراتژی محتوا شامل تصاویر، ویدئوها، لینکهای اپلیکیشن و مقالاتی است که از طریق رقابتها، نظرسنجیها و مشوقها برای تعامل و تعامل تلاش میکنند. برنامه وفاداری هر سه شنبه با تغییرات جزئی هر هفته اجرا می شود.
منبع تصویر
3. نتفلیکس
نتفلیکس روش جدیدی برای معرفی محتوای خود ایجاد کرده است: با حمایت از مقالات. این شرکت اغلب محتوایی را انتخاب می کند که در کنار برنامه های تلویزیونی آن کار کند.
یک مثال شامل مقاله نیویورک تایمز در مورد زنان زندانی برای سریال Orange Is the New Black است. این مقالات با داستان های تازه بازیافت می شوند تا خوانندگان و مشتریان جدید را جذب کنند.
منبع تصویر
بهترین استراتژی های دسترسی به محتوا
1. تصاویر را اضافه کنید
یکی از راههایی که میتوان به محتوای فرسوده تغییری جدید داد، افزودن تصاویر بصری است. تحقیقات نشان میدهد که کمکهای تجسم واضح و مختصر میتوانند تعامل را حتی در پیچیدهترین موضوعها افزایش دهند. این می تواند شامل نمودارها، نمودارها، فیلم ها و اینفوگرافیک ها باشد.
2. از کلمات کلیدی استفاده کنید
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو راهی است برای مشتریان برای یافتن سریع وبلاگ ها و پست ها. موتور جستجوی گوگل الگوریتم هایی دارد که بهترین محتوا را برای ارائه به بازدیدکنندگان خود جستجو می کند.
این محتوا معمولاً پر از کلمات و عبارات مفید مربوط به یک موضوع خاص است. نتیجه یک سایت مفیدتر برای خواننده است که می تواند ترافیک بیشتری را نیز به سایت شما وارد کند.
3. از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید
نکته مهم در مورد رسانه های اجتماعی این است که همه کاره هستند. مردم می توانند روی پلتفرم های زیادی لایک کنند، به اشتراک بگذارند و نظر بدهند و این مکالمات را به پلتفرم های دیگر منتقل کنند. میتوانید محتوای قدیمیتر را برای دریافت نظر تازه از کاربران در جریانهای دیگر رسانههای اجتماعی تغییر دهید.
4. بک لینک ها را امتحان کنید
بک لینک ها نمونه ای از این نوع رویکرد هستند. این ها لینک هایی از یک سایت هستند که به سایت دیگر لینک می دهند. این به موتور جستجو سیگنال می دهد که محتوای دو مقاله مرتبط است. انکر تکست مورد استفاده برای پیوند دادن دو مقاله به یکدیگر بیشتر به موتور جستجو کمک می کند تا رابطه بین این دو را استنباط کند، که اگر استراتژی بک لینک شما به خوبی انجام شود می تواند به صفحه و سایت شما اعتبار بیشتری بدهد.
5. محتوای خود را تعاملی کنید
لازم نیست محتوا دو بعدی باشد. با بازی ها، نظرسنجی ها، ویدیوها و حتی نمایش های اسلاید قابل کلیک، به محتوای قدیمی جان ببخشید. تحقیقات نشان می دهد که محتوای تعاملی باعث افزایش تعامل و فروش می شود. می توانید از ابزارهایی مانند Slideshare برای ایجاد اسلایدهای رنگارنگ استفاده کنید تا اشتراک گذاری پیام خود را آسان و جذاب کنید.
6. یک کتاب الکترونیکی بنویسید
کتابهای الکترونیکی راهی عالی برای بستهبندی مجدد اطلاعات از چندین منبع، مانند پستهای وبلاگ در یک منبع آموزشی هستند. شما می توانید کتاب های الکترونیکی را برای موبایل یا دسکتاپ بهینه کنید و حتی محتوای تعاملی را نیز در آن قرار دهید.
7. یک خبرنامه ایمیلی بفرستید
خبرنامههای ایمیلی همچنین میتوانند با یادآوری کمپینهای قبلی به مخاطبان، به عنوان راهی برای استفاده مجدد از محتوای قدیمیتر عمل کنند.
خبرنامه الکترونیکی راه خوبی برای ترکیب محتوای جدید با محتوای قدیمی در قالب هایی است که به مخاطبان خاص پاسخ می دهد و در عین حال علایق مشترکین موجود را حفظ می کند. برخی از خدمات عالی خبرنامه عبارتند از MailChimp و Constant Contact.
8. یک صفحه سؤالات متداول یا منبع اضافه کنید
قرار دادن یک بخش پرسشهای متداول یا منبع در یک وبسایت راهی فوقالعاده برای معرفی مجدد محتوای قدیمیتر است. می توانید به مقالات و پست های قبلی مرتبط با نیازهای مشتری پیوند دهید. این می تواند علاقه را دوباره تقویت کند و مخاطبان جدیدی را جذب کند. سوالات متداول و صفحات منابع همچنین می توانند صدها صفحه را تنها با چند کلیک فشرده کنند. این می تواند یک سایت تمیزتر را تضمین کند و به مخاطبان اجازه دهد با برند شما ارتباط برقرار کنند.
9. از پادکست استفاده کنید
یک پست وبلاگ یا مقاله قدیمی را به محتوای یک پادکست تبدیل کنید. پادکست ها راهی عالی برای ارتباط با مصرف کنندگان هستند، زیرا برای مخاطبان شنوایی جذاب هستند و روشی جایگزین (و کارآمد) برای مصرف اطلاعات ارائه می دهند. پادکستها همچنین به یک رویکرد شخصیتر اجازه میدهند که باعث شود مخاطبان شما احساس کنند که بخشی از داستان هستند.
10. از محتوای تولید شده توسط مصرف کننده استفاده کنید
نظرات مشتریان قدیمی را در نظر بگیرید و از آنها به عنوان مبنای محتوای جدیدتر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کاربران به این نکته اشاره میکنند که کسبوکار شما زمان چرخش سریعی دارد، با ایجاد محتوا با در نظر گرفتن این موضوع، از آن سرمایهگذاری کنید. می توانید وبلاگ ها یا مقالاتی در مورد اهمیت بهنگام بودن پست کنید و به بسیاری از بررسی ها لینک دهید. این رویکرد، مصرفکننده را در کانون توجه قرار میدهد و آنها را در کانون توجه قرار میدهد… و کدام مشتری نمیخواهد در کانون توجه باشد؟
11. مقالات قدیمی را در پست های جدید توصیه کنید
هنگام نوشتن مقالات وبلاگ جدید، می توانید با قرار دادن محتوای قدیمی در صفحه، تجربه جدیدی ایجاد کنید. این را می توان با استفاده از پیوندها یا تکه هایی از پست برای جلب توجه خواننده انجام داد. همچنین میتوانید با قرار دادن توصیههایی در انتهای پستها یا ورودیهای وبلاگ، چشمهای تازهای به صفحاتی با ترافیک کمتر جلب کنید.
12. یک قسمت دوم ایجاد کنید
پستهای بعدی راه خوبی برای بستهبندی مجدد محتوا هستند. این می تواند نگرانی یا مشکلی را ایجاد کند که همچنان در حین اضافه کردن نکات جدید مرتبط است. این رویکرد می تواند یک بعد کاملاً جدید به یک موضوع بدهد. همچنین امکان تجزیه و تحلیل دقیق تری از اطلاعات قدیمی را فراهم می کند.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک شرکت قهوهسازی هستید و مقالهای مرتبط با «نوشیدنیهای عالی برای عجله صبحگاهی» دارید، میتوانید «نوشیدنیهای عالی برای عصر» را دنبال کنید. سپس می توانید به مقاله قبلی رجوع کنید و در عین حال برخی از محصولات دیگری را که می فروشید برای ایجاد محتوای جدید و جالب برجسته کنید.
13. دیگران را به تجربه دعوت کنید
ارسال مهمان در بسیاری از وبلاگ ها استاندارد است. محتوای خود را با نظرات و دیدگاه های جدید افراد خارج از شرکت خود تجدید کنید. این رویکرد چیزها را بدون قربانی کردن اهداف یا ایده های اصلی تازه نگه می دارد.
به عنوان مثال، یک نانوای متخصص ممکن است چیزهای خوبی در مورد شرکت پذیرایی شما اضافه کند. میتوانید از برخی نکات و ایدههای آنها در محتوای جدید استفاده کنید و آن را با ارجاع به محتوای قدیمیتر همراه کنید.
14. با استفاده از ایده های قدیمی کمپین های جدید ایجاد کنید
شرکت ها اغلب این کار را برای تقویت مجدد بازاریابی انجام می دهند. این رویکرد از استراتژیهای بازاریابی جدید مانند ویدیوی ویروسی برای جذب مشتریان با محتوای قدیمی و آزمایش شده استفاده میکند.
نمونهای از این میتواند شامل شرکتهایی باشد که برای مدتی محدود ظاهری «رترو» ارائه میکنند یا هدایایی را تولید میکنند که شامل کالاهای قدیمی میشود. کسب و کارها می توانند کمپین های جدید و محکمی پیرامون این ایده ها ایجاد کنند.
15. بازنویسی و ارسال مجدد
عبارتهای نامناسب، املاییهای غلط و رتبهبندی پایین سئو میتواند به پتانسیل رتبهبندی شما آسیب برساند، اما در محتوای قدیمی رایج است. ویرایش با سرویس هایی مانند Grammarly می تواند برخی از این مشکلات را برطرف کند. بهعلاوه، بهروزرسانی آمار و جایگزینی اطلاعات قدیمی میتواند دنیایی متفاوت برای پتانسیل ترافیک شما ایجاد کند.
16. پست های قدیمی را ترکیب کنید
اگر کتابخانه محتوای شما به اندازه کافی بزرگ شود، پست ها ممکن است شروع به همپوشانی کنند. تولید محتوای جدید می تواند به سادگی گرفتن پست های مشابه و ترکیب آنها در یک پست باشد. این روش میتواند ایدههای عالی را به ارمغان بیاورد و در عین ایجاد انسجام، آنها را برای مخاطبان جدید به کار گیرد.
دسترسی به محتوای خود را بهبود بخشید
بهبود دسترسی به محتوای شما می تواند به معنای فروش بیشتر و پایگاه مشتری بزرگتر باشد. می توانید محتوای قدیمی را به روش های جدید بازیافت و تغییر کاربری دهید. خلاق باشید و از محتوای خود نهایت استفاده را ببرید. نتیجه یک حضور آنلاین قوی تر و بهتر است.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژوئن 2011 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.