از آنجایی که رفتار مشتری به طور مداوم تغییر می کند، بازاریابان برای همگام شدن با مخاطبان خود با چالشی مداوم مواجه می شوند. شخصیسازی و برآورده کردن نیازها برای موفقیت هر کمپین بازاریابی ضروری است و ناتوانی در درک آنچه مشتریان شما میخواهند میتواند منجر به از دست دادن درآمد برای کسب و کار شما شود.
بازاریابان باید با رفتارها و ترجیحات مشتری در حال تحول در ارتباط باشند تا مطمئن شوند که کمپین های آنها با مشتریان خود طنین انداز می شود. در این پست وبلاگ، چالشهای اصلی بازاریابان در درک مخاطبان را از گزارش وضعیت بازاریابی 2023 خود HubSpot برجسته میکنیم تا نکاتی مبتنی بر داده را برای غلبه بر آنها ارائه دهیم.
چالش هایی که بازاریابان در درک مخاطبان با آن روبرو هستند
1. شناسایی مخاطبان هدف.
بازاریابان مورد بررسی گزارش کردند که بزرگترین چالش های رسانه های اجتماعی آنها ایجاد مداوم محتوای جذاب (22٪)، به دست آوردن و حفظ دنبال کنندگان (22٪) و دستیابی به مخاطبان هدف آنها (21٪) است.
نکته ویژه در مورد این چالش ها این است که دو مورد اول مشروط به سومی هستند.
ایجاد محتوای جذابی که باعث افزایش فالوور شما شود بدون درک مخاطب هدف تقریبا غیرممکن است. دانستن اینکه دقیقاً برای چه کسی محتوا تولید می کنید، درک اساسی بازاریابان است.
بازاریابان میتوانند تحقیقات بازار دقیقتری را برای جمعآوری دادهها در مورد مخاطبان هدف خود انجام دهند تا به درک مختصرتری دست یابند. آنها می توانند از این داده ها برای ایجاد پرسونای خریدار و برنامه ریزی محتوا برای مشتری ایده آل شما استفاده کنند. این شخصیت ها باید بر اساس داده ها و بینش های اخیر از نظرسنجی ها، مصاحبه ها و سایر روش های تحقیق قابل اعتماد باشد.
2. درک رفتار مشتری.
چالش دیگری که بازاریابان با آن مواجه هستند، درک رفتار مشتریانشان است. برای ایجاد کمپین های بازاریابی موثر، درک اینکه آنها وقت خود را در کجا می گذرانند، چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند ضروری است. شما میخواهید ببینید که چگونه آنها ترجیح میدهند محتوای شما را ببینند، فرکانسهایی که این کار را انجام میدهند و چه چیزی باعث میشود آنها به کسب و کار شما بازگردند.
برای غلبه بر این چالش، بازاریابان میتوانند از ابزارهایی مانند Google Analytics یا Heat Maps برای جمعآوری دادههای رفتار مشتری استفاده کنند. آنها می توانند از این داده ها برای تجزیه و تحلیل اقدامات وب سایت مشتریان خود، پیگیری تعامل و شناسایی زمینه های بهبود استفاده کنند. بازاریابان همچنین می توانند از ابزارهای شنیداری اجتماعی مانند Hootsuite برای نظارت بر مکالمات پیرامون برند خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنند.
3. ایجاد محتوایی که با مخاطب طنین انداز شود.
ایجاد محتوایی که با مخاطبان طنین انداز شود، چالش مهمی برای بسیاری از بازاریابان است. آنها ممکن است برای یافتن موضوعاتی که مخاطب هدفشان به آنها علاقه دارد مشکل داشته باشند یا ممکن است ندانند چگونه محتوایی بنویسند که با آنها صحبت کند.
برای مثال، بسیاری از مشتریان در سالهای اخیر به دنبال برندهایی بودهاند که محتوایی را به اشتراک بگذارند که مسئولیت اجتماعی شرکت را در موضوعاتی مانند عدالت اجتماعی، پایداری، یا شیوههای اخلاقی در محل کار منعکس کند. مصرفکنندگان کنونی، بهویژه Millennials و Gen Z، میخواهند از شرکتهایی خرید کنند که ارزشها و هدفی را به نمایش میگذارند که با آنها طنینانداز شود.
پتانسیل ثابت شده ای در اشتراک گذاری محتوای ارزشی با مشتریان وجود دارد. بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی HubSpot، 16٪ از بازاریابان قصد دارند امسال برای اولین بار شرکت خود را در مورد ارزش ها صحبت کنند و 89٪ از کسانی که قبلاً این کار را انجام داده اند قصد دارند سرمایه گذاری خود را در این رویکرد افزایش یا حفظ کنند.
بازاریابان می توانند از داده های جمع آوری شده در مورد مخاطب هدف خود برای ارتباط بهتر با مشتری برای ایجاد محتوایی که منافع و ارزش های آنها را بیان می کند استفاده کنند. و برای آسانتر کردن کارها، آنها همچنین میتوانند از ابزارهایی مانند نظرسنجی یا بازخورد مشتری استفاده کنند تا ببینند از محتوای بازاریابی شما چه میخواهند. پس از شناسایی موضوعات مورد علاقه مخاطبان هدف خود، محتوای باکیفیت مانند پست های وبلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیک ها یا کتاب های الکترونیکی را بر اساس پاسخ ها ایجاد کنید.
4. سنجش موفقیت کمپین های بازاریابی.
اندازه گیری موفقیت کمپین های بازاریابی چالش دیگری است که بازاریابان با آن مواجه هستند. بدون ردیابی عملکرد کمپین های آنها، نمی توان فهمید که آیا آنها به طور مؤثری برای مخاطبان خود هدف قرار گرفته اند یا خیر.
بازاریابان می توانند اهداف کمپین مشخص، قابل اندازه گیری و قابل دستیابی را تعیین کنند. آنها می توانند از ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل بازاریابی HubSpot برای ردیابی عملکرد کمپین های خود استفاده کنند و در صورت لزوم آنها را برای رسیدن به اهداف خود تنظیم کنند. با نظارت بر شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) مانند ترافیک وبسایت، تبدیلهای سرنخ، نرخ کلیک و تعامل رسانههای اجتماعی، بازاریابان میتوانند موفقیت کمپینهای خود را اندازهگیری کنند و استراتژیهای خود را بر این اساس بهینه کنند.
5. همگام با آخرین روندهای بازاریابی
در نهایت، همگامی با آخرین روندهای بازاریابی می تواند برای بازاریابان خسته کننده باشد. نوآوری و اخبار دیجیتال مارکتینگ دائماً در حال تغییر است، و بازاریابان باید برای اطمینان از مرتبط بودن و مفید بودن کمپین هایشان برای مخاطبانی که سعی در دستیابی به آن دارند، ادامه دهند.
برای همگام شدن با این روندها، بازاریابان می توانند وبلاگ های صنعتی و حساب های رسانه های اجتماعی را دنبال کنند تا از آخرین تحولات در جایگاه خود مطلع شوند. با به روز نگه داشتن آخرین روندهای بازاریابی و اجرای بهترین شیوه ها، بازاریابان می توانند از رقبا جلوتر بمانند.
درک مخاطبان به شما کمک می کند تا به آنها رسیدگی کنید.
درک مخاطب برای موفقیت هر کمپین بازاریابی بسیار مهم است. با غلبه بر این موانع، بازاریابان می توانند کمپین هایی ایجاد کنند که با مخاطبان هدف آنها طنین انداز شود و به طور بالقوه باعث ایجاد تعامل و تبدیل شود. به یاد داشته باشید که تحقیقات بازار را انجام دهید، رفتار مشتری را زیر نظر داشته باشید و از آخرین روندهای بازاریابی به روز باشید. بازاریابان می توانند با پیروی از این بهترین شیوه ها و دستیابی به موفقیت بازاریابی بر این چالش ها غلبه کنند.