خوش آمدید به شکستن طرح – یک سری وبلاگ جدید که به چالش ها و فرصت های تجاری منحصر به فرد صاحبان و کارآفرینان مشاغل سیاه پوست می پردازد. بیاموزید که آنها چگونه کسب و کار خود را رشد داده اند یا توسعه داده اند، سرمایه گذاری های کارآفرینی را در شرکت های خود کاوش کرده اند، یا چالش های جانبی ایجاد کرده اند، و چگونه داستان های آنها می تواند الهام بخش و به موفقیت شما باشد.
در طول یک سال و نیم گذشته، کارآفرینان مجبور شدهاند استراتژیهای بازاریابی خود را برای هدایت کسبوکار در طول یک بیماری همهگیر اصلاح کنند. این تغییر به خصوص برای صاحبان مشاغل سیاه پوست آسان نبوده است. بر اساس یک مطالعه H&R Block، بیش از نیمی از مشاغل کوچک متعلق به سیاهان حداقل 50٪ کاهش درآمد را در طول همه گیری تجربه کردند.
به عنوان یک زن سیاه پوست که در یک سال و نیم گذشته دو کسب و کار راه اندازی کرده است، مجبور شدم استراتژی بازاریابی خود را دوباره مرور کنم تا از این افت درآمد جلوگیری کنم. هدف من توجه دقیق به مخاطبانم، پیگیری معیارهای عملکرد و ایجاد محتوای جذاب بدون اتلاف وقت یا هزینه بود. نکته کلیدی این بود که از ابزارهای بازاریابی استفاده کنیم که شرکت ما را بیشتر متمرکز بر استراتژی و داده محور کند.
اگر تیم کوچکی دارید، همیشه مجبور نیستید افراد بیشتری را برای به حداکثر رساندن نتایج استخدام کنید – می توانید روی ابزارها و سیستم هایی سرمایه گذاری کنید تا استراتژی های بازاریابی خود را ساده کنید. برای کشف هفت ابزار با کیفیت بالا که کاربر پسند، مقرون به صرفه هستند و می توانند به شما در موفقیت کمک کنند، بخوانید.
7 ابزار بازاریابی برای مشاغل سیاه پوست
1. HubSpot
بهترین برای: مدیریت ارتباط با مشتری
قیمت: از 45 دلار در ماه شروع می شود
اگر استراتژی بازاریابی شما درست باشد، سرنخها به راحتی وارد میشوند. ردیابی این سرنخ ها می تواند به شما بگوید چه چیزی آنها را به خریدار تبدیل کرده است – این برای دانستن اینکه چه چیزی در استراتژی بازاریابی شما کار می کند، کلیدی است.
تیم ما از ابزار CRM HubSpot برای پیگیری تبدیل ها استفاده می کند و هنگام بازبینی استراتژی بازاریابی خود، به دو مورد ضروری نگاه می کنیم:
- رهبر چگونه در مورد ما شنید
- به چه خدمات/محصولی علاقه دارند
استراتژی بازاریابی شما باید شامل یک نمای کلی از سفر خریدار شما، از آگاهی تا تصمیم گیری باشد. داشبورد مراحل معامله HubSpot این داده های مهم را در خود جای داده است. به این ترتیب، میتوانید هر مرحله را ردیابی کنید و با محتوای مرتبط، سرنخها را بهتر پرورش دهید.
منبع تصویر
2. Mailerlite
بهترین برای: بازاریابی ایمیلی
قیمت: رایگان، سپس 10 دلار اگر کمتر از 1000 مشترک دارید
شرکت من Perfeqta امسال استفاده از Mailerlite را آغاز کرد و مزایای آن بی پایان است. با ابزاری که تیم من توانسته است:
- به راحتی صفحات فرود و کمپین های خبرنامه را با ویرایشگر کشیدن و رها کردن طراحی کنید.
- ایجاد پنجره های بازشو و جاسازی فرم ها برای افزودن به وب سایت شرکت ما.
- فهرست مشترکین را زیر نظر بگیرید و آنها را به گروه های علاقه مند تقسیم کنید.
- دسترسی سریع به گزارش های کمپین برای درک نتایج.
منبع تصویر
برنامه آکادمی Mailerlite برای کسانی که کمتر در بازاریابی ایمیلی مهارت دارند، شما را در عملکردهای اصلی خود راهنمایی می کند تا بتوانید در عرض چند روز شروع به ساخت کمپین های ایمیل کنید. به دلیل طرح رایگان، این یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای همه ویژگی های آن است.
3. بافر
بهترین برای: بازاریابی رسانه های اجتماعی
قیمت: رایگان برای سه کانال اجتماعی – 10 دلار در ماه برای هر کانال اجتماعی برای کانال های نامحدود
Buffer یک ابزار رسانه اجتماعی همه کاره است که تیم من از آن برای مدیریت 12 حساب مختلف استفاده می کند. داشبورد فوقالعاده کاربرپسند است و زمانبندی (مانند تصویر زیر)، بررسی و انتشار محتوا بدون نیاز به تغییر صفحه یا تغییر حساب آسان است.
منبع تصویر
در اینجا مزایای کلیدی وجود دارد که به تیم من اجازه داده تا زمان خود را به حداکثر برساند:
- ابزار تأیید که به شما امکان می دهد پست ها را قبل از انتشار مرور کنید.
- گزینه ای برای ایجاد کمپین و مشاهده تجزیه و تحلیل در یک نقطه.
- جمعیت شناسی مخاطبان، تا بدانید چه کسی را هدف قرار می دهید.
- گزارش ها را به صورت نمودار و تصاویر دانلود کنید تا با تیم به اشتراک بگذارید.
- یک ابزار مدیریت جامعه که به شما امکان می دهد به نظرات پاسخ دهید و با دنبال کنندگان از دسکتاپ خود درگیر شوید.
و در اینجا یک امتیاز دیگر وجود دارد: اگر شما یک سازمان تحت مالکیت یا رهبری سیاه پوستان یا POC هستید که در کار ضد نژادپرستی شرکت می کنید، Buffer 50٪ تخفیف ارائه می دهد.
4. گوگل آنالیتیکس
بهترین برای: ردیابی وب سایت
قیمت: رایگان
بدون توجه به اندازه کسب و کار شما، ردیابی تجزیه و تحلیل وب سایت برای موفقیت شرکت ضروری است. دلیلی وجود دارد که چرا بسیاری از شرکتها از Google Analytics برای ردیابی دادههای مشتری استفاده میکنند – درک آن آسان است، حتی اگر با معیارها آشنایی کافی نداشته باشید.
در اینجا نحوه استفاده تیم من از Google Analytics برای هدایت استراتژی بازاریابی ما آمده است:
- ما میتوانیم ببینیم کدام صفحات منجر به تبدیل میشوند و مردم را دور میکنند، که به ما امکان میدهد تغییرات موثری ایجاد کنیم.
- ما می توانیم جمعیت شناسی مخاطبان را ببینیم که به ما درک بهتری از اینکه مشتریان و مشتریان ما چه کسانی هستند، کجا زندگی می کنند و چگونه با محتوا ارتباط برقرار می کنند، می بینیم.
- ما میتوانیم برای کمپینهای بازاریابی آینده برنامهریزی کنیم و اهداف قابلدستیابی را تعیین کنیم، زیرا دادههای روشنی برای ارجاع داریم.
منبع تصویر
همانطور که کسب و کار خود را مقیاس بندی می کنید، می خواهید رشد را تا حد امکان از نزدیک دنبال کنید، بنابراین می دانید چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و محتوایی را که آنها با آنها درگیر هستند ارائه دهید.
5. کانوا
بهترین برای: تولید محتوا
قیمت: رایگان – 12.99 دلار در ماه برای حساب Pro
Canva که زمانی یک نرم افزار ساده برای گرافیک های سریع و مبتنی بر متن بود، به یک مجموعه طراحی تمام عیار تبدیل شده است. تیم من از Canva برای ایجاد محتوا برای پستهای اجتماعی، تابلوهای ارائه، آگهیها، پیشنهادات و موارد دیگر استفاده میکند — فقط با 13 دلار در ماه.
منبع تصویر
اگر طراح ندارید، می توانید از قالب های Canva برای الهام گرفتن استفاده کنید و آنها را بر اساس دستورالعمل های برند خود سفارشی کنید. با یک حساب حرفه ای، همچنین می توانید:
- فونت های برند خود را وارد کنید و پالت های رنگی برند را ایجاد کنید.
- از عکسهای استوک Canva استفاده کنید، که در بازنمایی قومی متنوعتر شدهاند.
- با تیم خود همکاری کنید و بازخورد خود را مستقیماً روی پست ها نظر دهید.
- محتوای خود را برنامه ریزی کنید و آن را مستقیماً در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
- برای پیگیری محتوا، فایل ها را در پوشه ها سازماندهی کنید.
- فرمت های مختلف فایل از جمله png، jpeg، pdf، gif و غیره را صادر کنید.
این پلتفرم همچنین دارای ویرایشگر ویدیویی است که به حذف ساعات زیادی که برای ایجاد پستهای سریع و 60 ثانیهای در رسانههای اجتماعی صرف میشود، کمک میکند.
6. آسانا
بهترین برای: ایجاد یک استراتژی بازاریابی
قیمت: رایگان – 24.00 دلار در ماه
ارتباطات موثر و مدیریت پروژه برای اداره دو شرکت با اعضای تیم متعدد حیاتی است. آسانا ترسیم کمپین های بازاریابی، تعیین وظایف به افراد مسئول، نظارت بر سررسیدها و پیوند دادن فایل ها به پروژه های خاص را برای من بسیار آسان کرده است.
منبع تصویر
تیم من با تهیه لیست ها، کارت ها و تقویم پروژه برای هر مرحله، گردش کار بصری را برای استراتژی های بازاریابی ما ایجاد می کند. در اینجا نحوه تجزیه برخی از تابلوهای خود آمده است:
- تحقیق و کشف: این بخش شامل پیوندها و فایلهایی به تحقیقات خارجی و یادداشتهای طوفان فکری ما است.
- محتوا: ما پیوندهایی را به پوشههای مربوطه تحت وظایف خاص به اشتراک میگذاریم، بنابراین به راحتی میتوان داراییهای رسانههای اجتماعی را جمعآوری کرد و مستقیماً به Google Docs پیمایش کرد، جایی که نسخه خود را مینویسیم.
- پشتیبانی فنی: ما یادآوریهای متخصص فنی خود را ارسال میکنیم تا اطمینان حاصل کنیم که او با بهروزرسانیهای منظم وبسایت همراه است و کمپینهای ما را قبل از انتشار آنها آزمایش میکند.
- گزارش دهی: اینجا جایی است که ما نمودارهای بصری ایجاد می کنیم تا به ما کمک کند پیشرفت را در سطح فردی و تیمی پیگیری کنیم.
آسانا همچنین سازگار با موبایل است، بنابراین همه بهروزرسانیهای پروژه را مستقیماً به تلفن و ایمیل خود ارسال میکنند.
7. Moz Pro
بهترین برای: سئو و تحقیق کلمات کلیدی
قیمت: از 99 دلار در ماه شروع می شود
اگر مخاطبان هدف شما آن را نبینند، صرف ساعتهای بیپایان برای ایجاد محتوا ارزشش را ندارد – Moz Pro کمک میکند تا اطمینان حاصل شود که این اتفاق نخواهد افتاد. از این ابزار برای ارائه محتوا به مخاطبان خود و رتبه بالاتر در نتایج جستجو، هدایت ترافیک به وب سایت و نظارت بر کمپین های سئو استفاده کنید که همه اینها برای رشد کسب و کار شما و افزایش دید ضروری هستند.
در اینجا مزایای کلیدی Moz Pro آورده شده است:
- رتبه بندی کلمات کلیدی و امتیاز مشاهده جستجو برای دیدن آنچه که مخاطبان شما به دنبال آن هستند.
- تحقیقات پیوند برای افزایش تعداد لینک های با کیفیت بالا که به وب سایت شما اشاره می کنند.
- ممیزی های فنی سایت برای اطمینان از اینکه مسائل فنی سئو مورد توجه قرار نمی گیرند.
- بینش و گزارش سئو، بنابراین بتوانید در هنگام استراتژی برای محتوای چند رسانه ای از بینش های مبتنی بر داده استفاده کنید.
منبع تصویر
Moz همچنین دارای تعداد زیادی راهنما برای کمک به شما در درک معیارهای پیوند و تجزیه و تحلیل به طور کلی است.
به عنوان صاحبان مشاغل سیاه پوست، داشتن ابزار و سیستم هایی ضروری است که فرآیندهای بازاریابی شما را ساده می کند و در عین حال از رشد کسب و کار و رشد تیم شما نیز پشتیبانی می کند.
به یاد داشته باشید، لازم نیست در هر زمینه ای از کسب و کار خود متخصص باشید. از منابعی که قبلاً توسط متخصصان ایجاد شده است استفاده کنید تا بتوانید بر آنچه که بهترین انجام می دهید تمرکز کنید – ساخت محصولات و خدمات شگفت انگیزی که مردم دوست دارند.