فناوری های نوظهور همیشه موشکافی و تجزیه و تحلیل انتقادی را تشویق می کنند و فناوری تبلیغات نیز تفاوتی ندارد.
این رشته چند سالی است که وجود دارد ، اما اخیراً مورد توجه آژانس های فناوری تبلیغاتی باهوش قرار گرفته است. در عصر داده های بزرگ ، آنها تشخیص داده اند که داشتن روابط تجاری با شرکت تبلیغاتی آنها را برای مشتریان قوی تر و جذاب تر می کند.
عصر رسانه های اجتماعی ، آژانس ها را وادار کرده است تا راه های نوآورانه ای را برای تعامل با کاربران مربوطه ، به جای تکیه بر خریدهای معمولی پخش یا رسانه های دیجیتال مورد بررسی قرار دهند. و مزایای آژانس های سرمایه گذاری در فناوری تبلیغات فراوان است. تبلیغات جهانی با رشد 10.4 درصدی پیش بینی می شود که کل هزینه 634 میلیارد دلار را منعکس می کند
اما هنوز یک مسئله وجود دارد: بسیاری از آژانس های تبلیغاتی جوان هنوز در تلاش هستند تا بفهمند فناوری تبلیغات دقیقاً چیست – و چگونه می توانند به بهترین نحو از آن به نفع خود استفاده کنند.
Ad Tech چیست؟
فناوری تبلیغاتی (مخفف فناوری تبلیغات) عبارت چتر نرم افزار و ابزارهایی است که به آژانس ها و مارک ها کمک می کند تا تلاش های تبلیغاتی دیجیتالی خود را مورد هدف قرار داده ، ارائه و تحلیل کنند.
اگر تا به حال با اصطلاحات “برنامه ای” یا “omnichannel” سر خود را خراش داده اید ، احتمالاً قبلاً کمی درباره عملکرد فناوری تبلیغات شنیده اید (اگرچه ممکن است حتی متوجه آن نشده باشید). به عنوان مثال ، تبلیغات برنامه ای ، به جای بازه های زمانی ، مخاطبان هدف را خریداری می کند: به جای خرید یک نقطه پخش تلویزیونی در زمان اصلی و امیدوار بودن افراد مناسب ، به فکر خرید فضای تبلیغاتی که در هر کجا که باشد به یک جمعیت خاص می رسد.
بازاریابی Omnichannel به مصرف کنندگان هدف در تمام کانال ها – تلفن همراه ، ویدئو ، رومیزی و موارد دیگر – در زمینه نحوه تعامل آنها با یک نام تجاری می رسد (کسانی که برای اولین بار آگهی را مشاهده کردند ، پیام متفاوتی از کسانی که با آن درگیر شده اند دریافت می کنند. نام تجاری چندین بار) Omnichannel و programmatic تنها دو ابزار در زمینه فناوری تبلیغات نیستند ، اما دو ابزار انقلابی هستند.
که گفت ، فناوری تبلیغات برای کمک به تبلیغ کنندگان برای استفاده بهتر از بودجه خود طراحی شده است. روش های فناوری تبلیغات محتوای مناسب را در زمان مناسب به مصرف کنندگان مناسب ارائه می دهد ، بنابراین هزینه های بیهوده کمتری وجود دارد.
امروزه روش های فناوری تبلیغات که توسط داده های تأثیرگذار پشتیبانی می شود به آژانس ها اجازه می دهد تا مکان های عاقلانه تری را در نظر بگیرند که به طور م advertisثر تبلیغات را در زمان و مکان مورد نیاز بیشتر قرار می دهد. این به کاهش تلاش های تلف شده کمک می کند و تبلیغات را در نقاط حساس حساس به کاربران می رساند ، به این معنی که هم برای مارک ها و هم برای مصرف کنندگان مفید است.
آژانس های تبلیغاتی می توانند به جای خریدهای استاندارد از محل خرید ، تبلیغات خود را با استفاده از داده ها و فناوری سطح بالا ادغام کنند. این یک گام بعدی منطقی به سوی یکپارچه سازی یکپارچه و مکانهای با ارزش و دارای ارزش افزوده بالا است. و دوباره تعریف می کند که چگونه تیم های برنامه ریزی و استراتژی آژانس به رسانه نگاه می کنند.
مزایای فناوری تبلیغات (AdTech)
فناوری تبلیغات دارای قسمت های متحرک زیادی است ، به این معنی که فرصت های بیشماری برای آژانس ها وجود دارد که خود را از هم جدا کنند. تنوع داده های فناوری تبلیغات امکان هدف گذاری و یکپارچگی دقیق تر و مرتبط را فراهم می کند. همچنین برای استفاده بیشتر از هر کمپین تبلیغاتی ، تکیه بر راه حل ها و سیستم عامل های معتبر فناوری تبلیغات را ضروری می سازد.
یکی از تأثیرات عمده برای آژانس ها و مشتریان آنها ، بهبود محسوس تعاملات احتمالی است. به لطف فناوری تبلیغاتی ، مارک ها اکنون می توانند تمام کانال های تبلیغاتی را به یکدیگر متصل کنند. این یعنی گفتن خداحافظ تبلیغات ناخوشایند و غیرطبیعی که باعث تحریک کاربران و ناامیدی آژانس ها و مشتریان آنها می شود. بجای، یکنواختی بین پلت فرم تضمین می کند که مارک ها به طور مداوم و منطقی به کاربران دسترسی دارندبه
فناوری تبلیغات همچنین به هدف گیری مجدد این امکان را داده است که از محبوبیت روزافزون برخوردار شود – آنقدر که حدود 90 درصد از کل هزینه های تبلیغات را شامل می شود. به عبارت دیگر ، از بین نمی رود.
مشکل این است که می تواند بیش از حد مزاحم باشد ، که منجر به کاهش اثربخشی می شود. با استفاده از گزینه های RTB که توسط داده های فناوری تبلیغات تأمین می شود ، آژانس ها می توانند فقط مخاطبانی را که احتمالاً تغییر می دهند ، مورد بررسی قرار داده و آنها را مورد هدف قرار دهند ، بدون آنکه به کسانی که نیستند توجه کنند.
اتصال نقاط بین شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی
آژانس ها و شرکت های فناوری تبلیغاتی با دانستن این که به یکدیگر احتیاج دارند ، مأموریت مشترکی دارند تا نحوه ایجاد روابط طولانی مدت را بیابند. ارتباطات عمیق به طور طبیعی از طریق ارتباطات منظم ، انتظارات واقع بینانه و سفارشی سازی متفکرانه رخ می دهد.
ارتباطات
لمس منظم پایه و کار شفاف بین هر دو طرف ضروری است. دیگر نمی توان در صنعت تبلیغات آنلاین نگرش “تنظیم و فراموش کردن آن” وجود داشته باشد.
با ادغام جدید بین داده ها ، فناوری و محتوا ، باید از ابتدا تا انتها مشارکت مداوم حزب وجود داشته باشد. به همین منظور ، ناشران رسانه ای بیش از هر زمان دیگری با شرکای نمایندگی خود درباره محتوا و سایر تلاش های خلاقانه بحث می کنند. این امر برای سازمان ها و آژانس های فناوری تبلیغاتی ضروری است که سیاست “درهای باز” داشته باشند.
انتظارات
تحولات سریع یکی دیگر از عوامل کلیدی است که باید در روابط بین آژانس ها و متخصصان فناوری تبلیغات مراقب باشید. همه خواهان چرخش سریع هستند ، اما گاهی اوقات وقتی اتفاقات زیادی در یک زمان رخ می دهد ، همه چیز از بین می رود و گاهی اوقات کیفیت به خطر می افتد.
آیا می خواهید چیزی متوسط باشد که فردا به پایان برسد یا چیزی که در پایان هفته چشمگیر باشد؟ شما احتمالاً دومی را می خواهید. مدیریت پروژه کمک می کند تا جریان بین فناوری تبلیغات و آژانس ها هموار شود و کمپین های موفق تری را تضمین می کند.
سفارشی سازی
تصور کنید شما یک مصرف کننده هستید که به تازگی تبلیغ موبایلی را مشاهده کرده اید که توجه شما را برانگیخته است. وقتی برای مرور در لپ تاپ خود می روید ، همان تبلیغ را مشاهده می کنید. سپس دفعه بعد که در YouTube هستید ، همان را مشاهده می کنید ، سپس قبل از جلسه پرخوری بعدی Hulu. دیدن محتوای مشابه دقیقاً آزاردهنده می شود و علاقه شما ناگزیر کاهش می یابد.
با این اوصاف ، نمی توان محتوا و استراتژی را در همه کانالها تغییر داد-این رویکرد دوران دایناسورهاست که به نتیجه معکوس می انجامد. آژانس ها و مارک ها متوجه شده اند که باید دارایی های خلاقانه را برای هر کانال و ادغام سفارشی کنندبه در مورد رسانه ها دیگر داشتن ذهنیت “چمدان همسان” قابل قبول نیست. آژانس ها می توانند دست به دست با یک شریک فناوری تبلیغاتی کار کنند تا از طریق تفسیر داده ها به نتایج استثنایی برسند.
گرایش های فناوری تبلیغات
1. AI AdTech
تبلیغات برنامه ای به رشد خود ادامه داده است و یکی از تحولات این فرآیند استفاده از هوش مصنوعی خودکار است. هوش مصنوعی می تواند فرایند خرید آگهی را به صورت خودکار انجام دهد تا تبلیغ کنندگان بتوانند جمعیت شناسی خاصی را مورد هدف قرار دهند.
با پیچیده تر شدن فناوری تبلیغات ، تقاضا برای خودکار شدن آن همچنان افزایش می یابد. نه تنها خرید رسانه را آسان تر می کند ، بلکه هوش مصنوعی می تواند تنظیمات بلادرنگ را در همه کانال ها انجام دهد.
2. سلف سرویس AdTech
یکی از آخرین روندهای فناوری تبلیغات ، پذیرش فناوری های جدیدی است که گزینه های خود سرویس ارائه می دهند. به عنوان مثال ، با استفاده از AdVendio کاربران می توانند هزینه های عملیاتی و زمان مورد نیاز برای مدیریت مشتریان را با ارائه یک پلت فرم مارک دار برای مدیریت کمپین تبلیغاتی به صورت کامل کاهش دهند. این بدان معناست که تبلیغ کنندگان با بودجه کم می توانند تلاش های تجاری خود را افزایش دهند.
این امر به تبلیغ کنندگان کنترل بیشتری می دهد و راه اندازی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی را برای تبلیغ کنندگان ساده تر می کند.
3. مناقصه سربرگ
مزایده سربرگ یک فناوری حراج خودکار است که به ناشران اجازه می دهد موجودی خود را از طریق بسیاری از بسترهای تقاضا (DSP) به تبلیغ کنندگان بفروشند در حالی که پیشنهادات خود را از چندین تبلیغ کننده به طور همزمان دریافت می کنند.
با مناقصه سرصفحه ، ناشران می توانند پیشنهادات را از چندین تبلیغ کننده به طور همزمان دریافت کنند. ما پیش بینی می کنیم این روند بزرگتر شود زیرا تضمین می کند که تبلیغ کنندگان قیمت پایه تقاضای مناسب برای موجودی تبلیغات خود را دریافت می کنند.
راه حل های AdTech
موبایل AdTech
وقتی نوبت به یافتن راه حل های تبلیغات می رسد ، ممکن است نوع تبلیغاتی را که انجام می دهید تقسیم کنید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید فقط در دستگاه های تلفن همراه تبلیغ کنید ، می توانید از راه حل های تبلیغات تلفن همراه استفاده کنید.
یک راه حل فناوری تبلیغات تلفن همراه Basis است. با استفاده از این نرم افزار می توانید کمپین های تبلیغاتی تلفن همراه خود را برنامه ریزی ، خرید ، تحلیل و ساده سازی کنید. این نرم افزار دارای هوش تجاری قوی ، اتوماسیون گردش کار است و از هوش مصنوعی پشتیبانی می کند.
نمونه دیگری از فناوری تبلیغات تلفن همراه Celtra است. با Celtra ، تیم های بازاریابی می توانند دارایی های دیجیتال را برای کمپین های تبلیغاتی تلفن همراه خود طراحی ، تأیید و ارائه دهند.
فناوری تبلیغات آنلاین
فناوری تبلیغات آنلاین راه حلی است که بدون توجه به نوع دستگاه به شما در تبلیغات آنلاین کمک می کند. یک مثال عالی در این مورد AdRoll است. با استفاده از این راه حل فناوری تبلیغاتی ، می توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید ، روابط سودآور ایجاد کنید ، از اطلاعات مشتریان خود محافظت کنید و نتایج تبلیغات خود را بهبود ببخشید.
منبع تصویر
نمونه دیگری از فناوری تبلیغات آنلاین ، Google Marketing Platform است. شما می توانید تمام کمپین های خود را مدیریت کنید ، از تبلیغات نمایش داده شده در موتورهای جستجو ، تا هدف گیری مجدد ، کمپین های نمایش و ویدیو.
فناوری تبلیغات ویدئویی
وقتی کمپین های تبلیغاتی خود را ایجاد می کنید ، مهم است که خلاق باشید و فراتر از تبلیغات جستجوی نمایشی فکر کنید. می توانید از راه حل های تبلیغات ویدیویی مانند تبلیغات Tik Tok استفاده کنید. با استفاده از این راه حل ، می توانید از راه حل های مشارکت منحصر به فرد و قالب های همهجانبه استفاده کنید تا خلاقانه و اصیل با مخاطبان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.
منبع تصویر
مثال دیگر StackAdapt است. StackAdapt یک پلت فرم تبلیغاتی خود سرویس است که در راه حل های چند کاناله از جمله تبلیغات اصلی ، صفحه نمایش ، فیلم ، تلویزیون متصل و تبلیغات صوتی تخصص دارد.
فناوری تبلیغات بومی
تبلیغات بومی زمانی است که تبلیغات پولی با ظاهر ، احساس و عملکرد قالب رسانه ای که در آن ظاهر می شوند مطابقت داشته باشد. یک راه حل فناوری تبلیغاتی برای تبلیغات بومی Taboola است. با Taboola ، می توانید به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و تبلیغات خود را در قالب رسانه ای مشابه تبلیغ خود قرار دهید.
مثال دیگر Outbrain است. این بستر تبلیغاتی به مارک های نوظهور جهانی کمک می کند تا از طریق قالب های تبلیغاتی که الهام بخش عمل هستند با مصرف کنندگان در وب باز ارتباط برقرار کنند.
دستیابی به اهداف برتر با فناوری تبلیغاتی
فناوری تبلیغات به سرعت رشد کرده است و هیچ نشانه ای از کند شدن آن را نشان نمی دهد.
با گسترش خود ، آژانس ها قادر خواهند بود از فرصت های فناوری تبلیغات برای توسعه یکپارچگی بیشتر ، به اشتراک گذاری داده بیشتر ، دسترسی گسترده در همه کانال ها و ادغام های پاکتر در برابر محتوا استفاده کنند.
هنگامی که فناوری تبلیغاتی و آژانس ها با یکدیگر همکاری می کنند ، تجربیات کاربران به طور فزاینده ای جلا و مثبت می شود و آژانس ها پاداش تعهد خود را در مورد پذیرش مزایای یک رابطه پایدار با ارائه دهندگان فناوری تبلیغات دریافت می کنند.