احتمالاً شنیده اید که حفظ قیف پر و جریان برای یک کسب و کار بسیار مهم است. اما این به چه معناست و چگونه می دانید که در مسیر درستی هستید؟
گزارش قیف برای درک عملکرد داخلی کسب و کار شما کلیدی است. با گزارش دقیق قیف ، می توانید ببینید مشتریان در هر مرحله از فرآیند فروش کجا هستند. گزارش قیف می تواند نشان دهد که چه تعداد سرنخ ایجاد می کنید ، چه معاملاتی در حال مذاکره است ، چه قراردادهایی در حال نهایی شدن است و در نهایت ، چه تعداد فروش در حال انجام است.
دانستن قیف در هر زمان می تواند به شما اطمینان دهد که قیف خشک نشود و شما را بدون سرنخ یا فروش مداوم رها کند. بنابراین ، بیایید در مورد گزارش دقیق قیف و نحوه ایجاد گزارش قیف صحبت کنیم.
گزارش قیفی چیست؟
قبل از درک گزارش قیف ، باید قیف را درک کنید. این قیف برای ترسیم نقشه سفر مشتریان به خرید ، از آگاهی از مارک تجاری تا فروش ، ضروری است. نگه داشتن قیف پر از سرنخ های مداوم برای یک تجارت پررونق مهم است.
به این ترتیب ، یک گزارش قیف می تواند بینشی راجع به چگونگی کشف نام تجاری توسط مشتری و آنچه باعث می شود او یا از طریق قیف برای خرید حرکت کند یا در طول مسیر رها شود ، ارائه دهد.
گزارش قیف می تواند میزان کارآیی بازاریابی شما ، تعداد افرادی که وارد قیف می شوند و نرخ تبدیل را تعیین کند. این گزارش همچنین می تواند بینش تولید و فروش مداوم سرب را ارائه دهد ، بنابراین می توانید ببینید چه تعداد سرنخ ایجاد می کنید و چه تعداد در حال امضای قرارداد یا خرید هستند.
مراحل یک قیف
- اطلاع
- علاقه
- تصمیم گیری
- عمل
1. آگاهی
همانطور که مشتری برای اولین بار وارد قیف شما می شود ، از طریق آگاهی خواهد بود. راه های زیادی وجود دارد که یک مشتری بالقوه می تواند در مورد نام تجاری شما بشنود ، خواه از طریق دهان به دهان در مورد محصول شما بشنود ، یا تبلیغاتی در اینستاگرام ببیند یا در هنگام رانندگی به محل کار ، بیلبورد شما را رد کند.
2. علاقه
هنگامی که مشتری نام تجاری شما را پیدا کرد ، اگر از آنچه می بیند خوشش بیاید ، احتمالاً شروع به حفاری می کند. به احتمال زیاد در این مرحله خواندن نظرات ، بررسی بخش سوالات متداول و مقایسه شما با رقبا اتفاق می افتد.
3. تصمیم گیری
در حال حاضر ، مشتری بالقوه واقعاً تصمیم به خرید می گیرد. آنها ممکن است با یک نماینده فروش مشورت کنند یا از قیمت ها بخواهند.
4. عمل
هنگامی که مشتری از طریق قیف حرکت می کند ، از اطلاعات جمع آوری شده از مراحل قبلی برای تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید استفاده می کند. به همین دلیل است که سرمایه گذاری بر روی نام تجاری عالی ، بازاریابی و خدمات به مشتریان بسیار مهم است ، زیرا هر کدام از آنها در کل فرآیند قیف تأثیر می گذارد و در نهایت می تواند وضعیتی برای مشتریان بالقوه ایجاد کند.
برای شروع گزارش آماده اید؟ در اینجا نحوه ایجاد گزارش قیف ارائه شده است. این گزارش ها معمولاً از طریق ابزارهایی مانند Google Analytics ایجاد می شوند. برای سهولت کار ، Dashboard & Reporting Software را در نظر بگیرید، که همه تجزیه و تحلیل ها ، گزارش ها و داشبوردهای شما را در یک فضا برای حرکت آسان قرار می دهد.
نحوه ایجاد گزارش قیف
- داده های ورودی
- فیلتر کردن
- سازماندهی در گروه ها
- تجسم کنید
- به نقاط قوت و ضعف توجه کنید
1. داده های ورودی
اول از همه ، شما باید داده ها را وارد کنید ، از تعداد مشتریانی که روی پیوند وب سایت شما کلیک می کنند تا تعداد فروشهای انجام شده و همه چیز بین آنها. این چیزی است که می تواند برای شما به صورت خودکار و از طریق Google Analytics یا HubSpot کشیده شود. شما تعداد بلوک های ساختمان را برای متمایز کردن مراحل مختلف نیز تنظیم می کنید.
2. فیلتر کنید
در مرحله بعد ، می توانید داده های مورد نیاز خود را فیلتر کنید. پلتفرمی که برای ایجاد گزارش قیف خود استفاده می کنید ، گزینه های اولیه و/یا قابل تنظیم فیلتر را ارائه می دهد.
3. سازماندهی به گروه
برای تجزیه و تحلیل بهتر گزارش ، می توانید قیف را با روش های مختلف بازاریابی یا محصولات در حال فروش سازماندهی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است یک خرابی قیف ایجاد کنید که انواع بازاریابی مورد استفاده را از هم جدا می کند.
4. تجسم کنید
اکنون ، پلت فرم گزارش قیف را بر اساس فیلترها و خرابی های شما نمایش می دهد. شما می توانید ببینید چند نفر وب سایت شما را پیدا کرده اند ، سپس آن را مقایسه کنید تا بگویید ، چند نفر درخواست کرده اند ، در خبرنامه شما ثبت نام کرده اند و/یا محصولات یا خدمات شما را خریداری کرده اند.
5. به نقاط قوت و ضعف توجه کنید
با قیف خود در جلوی خود ، تبدیل ها را یادداشت کنید. ببینید مشتریان از کجا خارج می شوند و از کجا می آیند. ممکن است گزارش قیف شما افراد زیادی را از شبکه های اجتماعی نشان دهد ، علیرغم بیشتر تلاش شما در بازاریابی ایمیلی ، جایی که افراد کمتری به فروش تبدیل می شوند. توجه به مشاهدات شما می تواند به شما در تنظیم استراتژی های بازاریابی آینده کمک کند.
نمونه های گزارش قیف
- تبدیل مرحله بعد
- تبدیلات تجمعی
- گرایش ها
- زمان تبدیل
- فرکانس
1. تبدیل مرحله بعد
یکی از ساده ترین گزارش های قیف مربوط به تبدیل مرحله بعدی است. این گزارش قیف نرخ تبدیل بین مراحل را نشان می دهد. بنابراین اگر 500 نفر آگهی رسانه های اجتماعی خود را مشاهده می کنند و 100 نفر روی وب سایت شما کلیک می کنند ، تبدیل این مرحله 20 درصد است.
2. تبدیل تجمعی
به طور مشابه ، گزارش های تجمعی قیف تبدیل نیز تبدیل را تجسم می کند ، اما آنها اعداد هر مرحله را با مرحله شروع مقایسه می کنند. این امر هنگام مقایسه با رقبا یا گزارش های قیف قبلی بسیار مفید است.
3. روندها
روند قیفی تغییرات نرخ تبدیل را با گذشت زمان ، به بهتر یا بدتر ، تجسم می کند. این می تواند به شما کمک کند توجه داشته باشید که چه استراتژی های بازاریابی کار می کند و کدامیک در طول زمان موثر نیست.
4. زمان تبدیل
چقدر طول می کشد تا یک مشتری بالقوه از مرحله آگاهی تا مرحله اقدام به خرید کند؟ یک قیف زمان تبدیل نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا مشتری از هر مرحله از قیف عبور کند.
5. فرکانس
گزارش قیف فرکانس می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام مرحله در ترسیم مشتریان موفق تر است یا جایی که مشتریان تمایل به خروج دارند.
برای بهبود استراتژی های بازاریابی از گزارش های قیف استفاده کنید
گزارش قیف یک ابزار ارزشمند برای ردیابی پیشرفت مشتریان احتمالی به خریداران است. دانستن اینکه مشتریان چگونه از مارک شما آگاه می شوند و چه چیزی منجر به کنار گذاشتن یا خرید آنها می شود می تواند به شما در تقویت مهارت های بازاریابی کمک کند.
گزارش قیف به شما این امکان را می دهد تا نقاط ضعیف استراتژی های بازاریابی خود را برای بهبود آنها تجسم کنید و در عین حال اجزای موفق قیف را-که بعضاً به طرز شگفت آوری بسیار-مورد توجه قرار می گیرد ، مورد توجه قرار دهید.