نحوه محاسبه ROI در بازاریابی [Free Excel Templates]

ماه جدیدی است ، همه! زمان آغازهای جدید فرا رسیده است. کمپین های جدید ایمیل ، پست های وبلاگ و استراتژی های رسانه های اجتماعی در افق هستند.

اما ، آیا ما چیزی را فراموش نمی کنیم؟ با انجام فعالیت های ماه گذشته ، باید یک ثانیه مکث کنیم تا بررسی کنیم چه چیزی کار کرده و چه چیزی نه. شما نمی توانید این کار را فقط با گفتن فعالیت های ماه گذشته “عالی” انجام دهید – زیرا “عالی” صورت حساب ها را پرداخت نمی کند.

اگر بتوانید ثابت کنید که فعالیت های بازاریابی شما در واقع بر تجارت شما تأثیر گذاشته است ، فرصت های بیشتری در اختیار خواهید داشت. بودجه بیشتر برای بازی ، استخدام احتمالی برای به کار بستن ، و ایده های بیشتر برای اجرا. به نظر می رسد رویای هر بازاریابی است ، درست است؟

بنابراین چگونه می توانید ابتدا معیارهای مناسب برای استفاده را پیدا کنید و دوم اینکه ROI بازاریابی خود را به رئیس خود ثابت کنید؟ چرا ، البته با قالب گزارش ماهانه بازاریابی. با کلیک روی اینجا ، قالب های پاورپوینت و اکسل کاملاً بازسازی شده ما را بارگیری کنید ، به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه می توانید ROI خود را در بازاریابی از طریق Excel محاسبه کنید و از آنها در زندگی واقعی استفاده کنید.

→ بارگیری رایگان: قالب های گزارش بازاریابی رایگان [Access Now]

قالب های گزارش بازاریابی

به عنوان مثال ، اگر سه ماه است که یک کمپین 800 دلاری را اجرا کرده اید و به طور متوسط ​​رشد فروش 5 درصد در ماه و 10000 دلار رشد فروش نسبت به ماه قبل را مشاهده می کنید ، محاسبه ROI شما می تواند این روند را ارزیابی کند: (10000 – (.05*10000) – 800)/800

علاوه بر این ، اگر مشتری HubSpot هستید ، می توانید به ماشین حساب ROI برنامه ریزی شده با همان فرمول در CRM ما دسترسی داشته باشید. اما بیایید جلو برویم و نحوه انجام آن در Excel را برای شما با و بدون روند فروش موجود تجزیه کنیم.

نحوه محاسبه ROI در اکسل

وارد کردن فرمول ها در Excel یک راه سریع و آسان برای حل هر معادله است و محاسبه بازده سرمایه گذاری می تواند در عرض چند ثانیه انجام شود. برای یک معادله بدون روند فروش از پیش موجود ، معادله ROI ساده را می توان به راحتی در Excel به شرح زیر متصل کرد: (رشد فروش – هزینه بازاریابی)/هزینه بازاریابی

هنگامی که میزان رشد فروش جمع آوری شده و مبلغ جمع آوری شده برای بازار جمع آوری شده است ، متغیرها را در سطرها یا ستون های خود وارد کنید. پس از تکمیل ، یک سلول رایگان برای تایپ فرمول با استفاده از داده های خود انتخاب کنید.

محاسبه اکسل از فرمول ROI ساده

با انجام این مراحل ، “ENTER” را فشار دهید و ROI خود را محاسبه کنید. اگر فرمول به طور خودکار آن را به عنوان درصد محاسبه نمی کند ، با انتخاب برگه صفحه> شماره> درصد ، مطمئن شوید نتیجه به این صورت ثبت می شود.

محاسبه کامل ROI ساده در Excel

نحوه محاسبه ROI در بازاریابی

تعیین بازده سرمایه گذاری با عوامل بیشتر – یا نتایج واقع بینانه – لزوماً کار دشواری نیست.

به عنوان مثال ، در طول یک کمپین 12 ماهه ، تیم شما ممکن است روند فروش موجود در رشد ارگانیک را شناسایی کرده و از آن برای تعیین بازده دقیق سرمایه گذاری استفاده کند. این متغیر را به همراه عوامل اصلی وارد کرده و با استفاده از این معادله بازگشت سرمایه وارد کنید: (رشد فروش – میانگین رشد فروش ارگانیک – هزینه بازاریابی)/هزینه بازاریابی

فرمول ROI برای بازاریابی در Excel

برای محاسبه درصد ، “ENTER” را فشار دهید و ROI دقیق تری خواهید داشت تا تصمیمات بازاریابی خود را برای آینده پایه گذاری کنید.

محاسبه کامل ROI برای بازاریابی در Excel

اکنون که ما چند مثال را بررسی کردیم ، بیایید نحوه استفاده از داده های شما و نحوه استفاده از منابع HubSpot را در گزارش دهی بازاریابی شما به عنوان یک تکه بررسی کنیم.

کدام معیارها را باید دنبال کنید؟

اولین چیزها – در درجه اول باید به کدام معیارها توجه کنید؟ همه معیارها یکسان ایجاد نشده اند ، و اگر می خواهید توجه رئیس خود را با این پاورپوینت جلب کنید ، باید داستان خود را به طور کارآمد از طریق داده ها بیان کنید. روی الگوی معیارهای بازاریابی ما کلیک کنید و نکاتی را در مورد چگونگی جمع آوری دسته گزارش بازاریابی خود دریافت کنید.

چگونه می توانید گزارش معیارهای بازاریابی خود را ایجاد کنید

بنابراین اکنون می دانید که به چه معیارهایی نیاز دارید ، اما در مورد سفارشی کردن اسلایدهای پاورپوینت که متناسب با کسب و کار شما باشد ، چطور؟ این چهار مرحله را دنبال کنید تا اسلایدهای جذاب ، دقیق و مختصر داشته باشید تا به رئیس خود نشان دهید.

1. قالب های گزارش ماهانه بازاریابی ما را برای Excel و PowerPoint بارگیری کنید.

نحوه محاسبه ROI در الگوهای رایگان بازاریابی

2. Excel را باز کنید و معیارهای موردنظر را برای ردیابی پر کنید.

معادلات و نمودارها بر اساس معیارهایی که اضافه می کنید به طور خودکار ظاهر می شوند.

قالب گزارش ماهیانه رایگان بازاریابی

3. نمودارها را کپی کرده و در پاورپوینت جایگذاری کنید.

نمودارهای قالب بازاریابی رایگان در پاورپوینت

4. نمودارها و نمودارهای خود را متناسب با موضوع شرکت خود سفارشی کنید.

پس از خرد کردن تعدادی از اعداد ، احتمالاً به هر حال به یک استراحت خلاقانه نیاز دارید. برای سفارشی کردن عناصر موجود در نمودار ، روی آنها کلیک کنید. اگر واقعاً می خواهید با ارائه خود جذاب شوید ، این پنج نکته ساده پاورپوینت را بررسی کنید.

نمودارهای سفارشی از قالب های بازاریابی ماهانه رایگان در پاورپوینت

5. برای تهیه پشتیبان از نمودارهای خود ، نمونه های مربوطه را اضافه کنید.

اگر واقعاً می خواهید موفقیت تیم بازاریابی خود را در ماه گذشته توضیح دهید ، فراموش نکنید که اسلایدی را در اینجا یا آنجا قرار دهید که نمونه های خاصی را لمس می کند. به عنوان مثال ، اگر یک پست وبلاگی دارید که تعداد دیوانه کننده امتیازات را در یک ماه به همراه داشته است ، می توانید آن اسلاید نمونه را با چند مورد از نقاط ضعف بعد از اسلاید “Leads Generated by Marketing” قرار دهید. این مثالهای خاص به ارائه شما رنگ می بخشد و زمان صرف شده برای پروژه های آینده را توجیه می کند.

پاورپوینت شامل نتایج جمع آوری شده از قالب های گزارش ماهیانه رایگان بازاریابی

قالب های ROI Excel

Excel یکی از بهترین ابزارهایی است که هنگام ردیابی و محاسبه ROI به طور منظم استفاده می شود.

قالب های گزارش ماهانه بازاریابی ما را برای Excel و PowerPoint بارگیری کنید.

در مجموعه الگوهای گزارش بازاریابی فوق ، باید مطالب زیر (و موارد دیگر) را متناسب با شرکت خود پر کنید:

1. رسیدن

قالب Excel محاسبه میزان بازاریابی

در این الگو می توانید میزان بازاریابی خود را محاسبه کنید. به عنوان مثال ، می توانید میزان دسترسی وبلاگ ، ایمیل یا رسانه های اجتماعی خود را محاسبه کنید.

سپس ، نمودارهای زیر به تبدیل داده های شما به یک نمودار بصری کمک می کند.

2. بازدید

نمودارهای محاسبه بازدید از وب سایت

با استفاده از این الگو ، می توانید بازدیدهای خود را محاسبه کنید. این شامل بازدید از چندین منبع و کانال از جمله ترافیک پولی ، ترافیک مستقیم و ارجاع به رسانه های اجتماعی می شود.

سپس ، نمودار زیر تصویری از داده های شما ایجاد می کند.

3. منجر می شود

نمودار Excel محاسبه سرنخ های بازاریابی

در این الگو ، می توانید تعداد سرنخ هایی که با کمپین های بازاریابی شما ایجاد می شود را وارد کنید.

در نمودار زیر ، بسته به منابع ، می توانید سرنخ های خود را تجسم کنید.

4. مشتریان

نمودار Excel برای محاسبه مشتریان

در این الگو ، می توانید مشتریان خود را از طریق منبع ترافیک محاسبه کنید. در نمودار زیر می توانید مشتریان خود را تجسم کنید.

5. نرخ تبدیل

قالب Excel برای محاسبه نرخ تبدیل

در این الگو ، با وارد کردن اطلاعات خود می توانید نرخ تبدیل را محاسبه کنید.

پیگیری بهتر بازاریابی خود را در Excel انجام دهید

Excel ابزاری است که به شما در کسب و کار شما کمک می کند و راهی سازمان یافته برای ردیابی موفقیت تیم شما است. مطمئن شوید که از آن به نفع خود استفاده می کنید ، و چه کسی می داند ، پس از چند ماه این کار ممکن است بودجه بالاتری داشته باشید یا یک بازاریاب جدید در کار داشته باشید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در سپتامبر 2013 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

  قالب های گزارش بازاریابی