امروزه به نظر می رسد که هر ساعت یک شرکت جدید شروع به کار می کند.
در حالی که راه اندازی یک شرکت ممکن است اکنون بیش از هر زمان دیگری ساده به نظر برسد ، کارآفرینان از لحظه شروع یک کسب و کار نبرد سختی دارند. به طور متوسط ، یک کسب و کار جدید با 25 رقیب رقابت می کند تا در صنعت خود برجسته و شکوفا شود.
صاحبان مشاغل مشتاق که بدون برنامه مشخص و عملی برای بازاریابی ، استخدام ، امور مالی و عملیات کور می شوند ، با چالش های مهمی روبرو هستند. به همین دلیل است که تهیه یک طرح تجاری یک گام اساسی در فرایند کارآفرینی است.
در این پست ، ما مراحل تکمیل الگوی طرح کسب و کار شما ، مانند این نسخه رایگان و قابل ویرایش را به شما آموزش می دهیم:
قالب طرح کسب و کار یک صفحه ای رایگان و قابل ویرایش را بارگیری کنید.
ما می دانیم که وقتی به صفحه خالی روی صفحه لپ تاپ نگاه می کنید ، ایده نوشتن طرح کسب و کار شما غیر ممکن به نظر می رسد. با این حال ، اگر می خواهید رویاهای تجاری خود را به واقعیت تبدیل کنید ، گامی اجباری است.
به همین دلیل ما یک قالب طرح کسب و کار برای شما تهیه کرده ایم که می توانید آن را بارگیری کرده و برای ایجاد شرکت جدید خود استفاده کنید. می توانید آن را به صورت رایگان از اینجا بارگیری کنید. این شامل اعلاناتی برای تمام بخشهای اساسی یک طرح تجاری است که همه آنها در زیر شرح داده شده است.
به این ترتیب ، شما می توانید به آنها نشان دهید که ایده تجاری شما چقدر سازماندهی شده و دقیق است و به هر س questionsالی که ممکن است داشته باشند پاسخ دهید.
منبع ویژه: قالب طرح کسب و کار رایگان
ایجاد یک طرح تجاری موفق
در بخش بعدی ، ما اجزای یک طرح تجاری ، مانند خلاصه اجرایی و شرح شرکت را پوشش خواهیم داد. اما قبل از رسیدن به آن ، بیایید در مورد عناصر کلیدی صحبت کنیم که باید به عنوان اجزای سازنده برنامه شما عمل کنند.
در اصل ، برنامه تجاری شما باید به دو س answerال پاسخ دهد: چرا کسب و کار شما و چرا اکنون؟
سرمایه گذاران می خواهند بدانند چرا کسب و کار شما وارد بازار می شود ، یعنی چه مشکلی را حل می کند و چه تفاوتی با آنچه در حال حاضر وجود دارد دارد. آنها همچنین می خواهند بدانند چرا اکنون زمان مناسب برای نوع محصول یا خدمات شما است.
اغلب اوقات ، برنامه های تجاری بیش از حد آرمانی هستند و به اندازه کافی واقع بینانه نیستند. در حالی که داشتن چشم انداز مهم است ، برنامه شما باید در تحقیقات و داده ها ریشه داشته باشد.
بنابراین به س ofال چرا و چرا در حال حاضر بازگردیم – سه چیز را در نظر بگیرید:
- صنعت شما – محصول یا خدمات شما چگونه در صنعت شما قرار می گیرد؟ آیا طاقچه خاصی را هدف قرار می دهید؟ به نظر شما صنعت در 5 تا 10 سال آینده به کجا می رود؟
- مخاطبان هدف شما – چه کسانی را هدف قرار می دهید؟ آنها با چه چالش هایی روبرو هستند؟ محصول یا خدمات شما چگونه در زندگی روزمره به آنها کمک می کند؟
- پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) – چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟ آیا ویژگی های محصول/خدمات شما است؟ ارزش شرکت شما؟ قیمت؟
هنگامی که پاسخ این س questionsالات را می دانید ، برای پاسخ به این س beال مجهز خواهید شد: چرا کسب و کار شما و چرا در حال حاضر.
چگونه یک طرح کسب و کار بسازیم
- جلد
- خلاصه اجرایی
- شرح کسب و کار
- خط تولید و خدمات
- تحلیل بازار
- برنامه ی بازاریابی
- طرح فروش
- نکات حقوقی
- ملاحظات مالی
- ضمیمه
منبع ویژه: قالب طرح کسب و کار رایگان
1. صفحه جلد
طرح کسب و کار شما باید با یک صفحه جلویی چشم نواز پیش نویس شود. این بدان معناست که شامل یک تصویر با وضوح بالا از لوگوی شرکت خود و به دنبال آن نام ، آدرس و شماره تلفن شرکت خود باشید.
از آنجا که این طرح تجاری به احتمال زیاد تغییر می کند و توسط چندین سرمایه گذار دیده می شود ، شما همچنین باید نام ، نقش خود در تجارت و آدرس ایمیل خود را در صفحه جلد وارد کنید.
در انتهای این صفحه ، همچنین می توانید بیانیه محرمانگی را برای محافظت در برابر افشای جزئیات کسب و کار خود اضافه کنید. این بیانیه می تواند به شرح زیر باشد: “این سند حاوی اطلاعات محرمانه و اختصاصی است که توسط [your company name]به هنگام دریافت این سند ، شما موافقت می کنید که محتویات آن محرمانه بماند و فقط می توانید آن را با اجازه کتبی صریح کپی و یا به اشتراک بگذارید [your company name]. “
2. خلاصه اجرایی
خلاصه اجرایی طرح کسب و کار شما نمای کلی یک تا دو صفحه ای از کسب و کار شما را ارائه می دهد و مهمترین بخش های برنامه شما مانند اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را برجسته می کند.
خلاصه اجرایی در اصل یک نسخه خلاصه از کل برنامه تجاری شما است ، بنابراین به یاد داشته باشید که این بخش را به طور کامل و فقط با اطلاعات ضروری پر کنید.
به طور معمول ، این بخش مختصر شامل موارد زیر است:
- بیانیه ماموریت
- تاریخچه و مدل رهبری شرکت.
- مروری بر مزایای رقابتی
- پیش بینی های مالی
- اهداف شرکت.
- درخواست از سرمایه گذاران بالقوه
3. شرح شرکت و کسب و کار
در این بخش ، توضیحات دقیق تری درباره اینکه شرکت شما چیست و چرا وجود دارد ارائه دهید.
بخش عمده ای از نوشته های این بخش باید در مورد هدف شرکت شما باشد – شامل مواردی که کسب و کار خواهد فروخت ، شناسایی بازار هدف و تعیین مسیر موفقیت.
در این بخش از طرح تجاری خود ، می توانید در مورد شرکت خود نیز توضیح دهید:
- بیانیه ماموریت
- ارزشهای اصلی
- ساختار تیمی و سازمانی
3. خط تولید و خدمات
در اینجا می توانید ترکیب محصولات و/یا خدمات کسب و کار خود را پوشش دهید. شما باید نام هر محصول یا خدمات ، هدف آن و شرح نحوه عملکرد آن (در صورت لزوم) را ارائه دهید.
در مرحله بعد ، با مشخص کردن مدل قیمت گذاری و مبالغ قابل توجه ، به استراتژی فروش خود رنگ بدهید.
اگر محصولات ملموس می فروشید ، باید تولید و هزینه ها را نیز توضیح دهید و انتظار دارید چگونه این عوامل با افزایش مقیاس تغییر کنند.
4. تحلیل بازار
بخش تجزیه و تحلیل بازار جایی است که شما جزئیات مربوط به مخاطبی را که در حال بازاریابی کسب و کار خود هستید ارائه می دهید. این باید شامل کل بازار قابل آدرس دهی شما ، اطلاعات جمعیتی و روانشناسی بازار شما و تجزیه و تحلیل مکان برای فضای عملیاتی کسب و کار شما باشد.
در این قسمت به مرجع اسناد تحقیقات بازار خود ، مانند تجزیه و تحلیل پنج نیرو Porter یا تجزیه و تحلیل SWOT (الگوهای نمونه های موجود در اینجا) کمک می کند. همچنین می توانید آنها را در ضمیمه خود قرار دهید.
اگر شرکت شما از قبل دارای شخصیت خریدار است ، باید آنها را در اینجا نیز قرار دهید. اگر نه ، می توانید آنها را همین حالا با استفاده از ابزار Make My Persona ایجاد کنید.
5. برنامه بازاریابی
بر خلاف بخش تجزیه و تحلیل بازار ، بخش برنامه بازاریابی شما باید توضیحی برای رویکرد تاکتیکی برای دستیابی به مخاطبان فوق الذکر باشد. کانالهای تبلیغاتی ، روشهای بازاریابی ارگانیک ، پیام رسانی ، بودجه و هر گونه تاکتیک تبلیغاتی مربوطه را لیست کنید.
اگر شرکت شما یک برنامه بازاریابی کامل دارد ، می توانید آن را در ضمیمه برنامه تجاری خود ضمیمه کنید. اگر نه ، این الگوی برنامه بازاریابی رایگان را بارگیری کنید تا استراتژی خود را مشخص کنید.
6. برنامه فروش
فرقی نمی کند که بخش فروش شما یک دفتر پر از نمایندگان توسعه کسب و کار (BDR) باشد یا ده ها فروشگاه که محصولات شما در قفسه های خود قرار دارند.
نکته این است: همه برنامه های فروش متفاوت است ، بنابراین باید برنامه خود را به وضوح در اینجا مشخص کنید. نکات رایج صحبت شما شامل موارد زیر است:
- ساختار تیم فروش و دلیل انتخاب این ساختار
- کانال های فروش.
- ابزارها ، نرم افزارها و منابع فروش.
- استراتژی آینده نگری
- اهداف فروش و بودجه.
مانند برنامه بازاریابی خود ، ممکن است منطقی باشد که برنامه فروش کامل خود را به ضمیمه برنامه تجاری خود ضمیمه کنید. می توانید الگویی را برای ساختن طرح فروش خود در اینجا بارگیری کنید.
7. نکات حقوقی
سرمایه گذاران شما ممکن است بخواهند ساختار قانونی کسب و کار شما را بدانند ، زیرا این امر می تواند مستقیماً بر ریسک سرمایه گذاری آنها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، اگر به دنبال شرکای تجاری برای مشارکت غیر شرکتی یا LLC هستید ، این بدان معناست که آنها می توانند بیش از سرمایه گذاری واقعی خود در خط مشی باشند.
از آنجا که این توضیحات اغلب مورد نیاز است ، توضیح دهید که آیا شما و/یا قصد دارید به عنوان یک مالک انحصاری ، مشارکت ، شرکت ، LLC یا سایر شرکت ها تبدیل شوید.
همچنین باید قدم هایی را که برای فعالیت قانونی برداشته اید (یا باید انجام دهید) بیان کنید. این شامل مجوزها ، مجوزها ، ثبت نام ها و بیمه است.
آخرین چیزی که سرمایه گذار شما می خواهد پس از ارسال بخش بزرگی از تغییرات بشنود این است که بدون تأیید مناسب دولت محلی ، ایالتی یا فدرال فعالیت می کنید.
8. ملاحظات مالی
در نهایت ، سرمایه گذاران می خواهند دو چیز را بدانند:
- چه زمانی آنها پول خود را پس می گیرند.
- زمانی که آنها بازده سرمایه گذاری اولیه خود را مشاهده کنند.
با این وجود ، در این بخش واضح ، حساب شده و قانع کننده باشید. باید شامل موارد زیر باشد:
- هزینه های شروع.
- پیش بینی فروش برای چند ماه/سه ماه آینده.
- تجزیه و تحلیل سرعتی برای زمان و دلار.
- صورت سود و زیان پیش بینی شده (P&L).
حقایق و ارقام در اینجا کلیدی هستند ، بنابراین تا آنجا که ممکن است با هر مورد و طرح خط مشخص باشید. علاوه بر این ، “چرا” پشت هر یک از این بخش ها را توضیح دهید.
با این حال ، به خاطر داشته باشید که اضافه بار اطلاعات یک خطر است ، به ویژه وقتی که به داده ها می آید. بنابراین ، اگر صفحاتی با صفحات نمودارها و صفحات گسترده برای این بخش دارید ، آنها را به یک یا دو صفحه تقطیر کنید و بقیه برگه ها را در ضمیمه قرار دهید. این بخش فقط باید بر روی داده های کلیدی تمرکز کند.
9. ضمیمه
یک طرح تجاری دقیق و توسعه یافته می تواند از 20 تا 50 صفحه ، و برخی از آنها حتی به 80 صفحه نیز برسد.
در بسیاری از موارد ، پیوست طولانی ترین بخش است. چرا؟ زیرا شامل مواد حمایتی است که در بخشهای قبلی ذکر شد. برای جلوگیری از ایجاد اختلال در جریان طرح کسب و کار با تصاویر ، نمودارها و صفحات گسترده ، صاحبان مشاغل معمولاً آنها را در قسمت آخر یعنی پیوست اضافه می کنند.
گذشته از آنچه قبلاً ذکر کردیم – برنامه بازاریابی ، برنامه فروش ، بودجه بخش ، اسناد مالی – همچنین ممکن است بخواهید موارد زیر را در پیوست ضمیمه کنید:
- مواد بازاریابی
- داده های تحقیقات بازار
- مستندات صدور مجوز
- نام تجاری دارایی ها
- نقشه های طبقه برای مکان شما
- ماکت محصولات شما
- تصاویر فضای اداری یا طراحی مکان شما
افزودن این قطعات به ضمیمه ، درک خواننده از کسب و کار شما را تقویت می کند و ثابت می کند که کار را بدون توجه به نکات اصلی در طول برنامه در برنامه تجاری خود قرار داده اید.
برای شروع از الگوی طرح کسب و کار استفاده کنید
نوشتن یک طرح تجاری نباید مانعی غیر قابل حل برای راه اندازی یک کسب و کار باشد. متأسفانه ، برای همه ، چنین است.
به همین دلیل توصیه می کنیم از الگوی طرح تجاری رایگان خود استفاده کنید. برای همه موضوعات موجود در این پست وبلاگ ، پیش از موعد با بخش های مشروح قسمت های کامل توضیح داده شده است ، ما مطمئن هستیم که این الگو طرح کسب و کار شما را در مسیر درست آغاز می کند.
یادداشت ویراستار: این پست در ابتدا در ژوئن 2017 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.