علت استفاده از هدرز چیست؟

به رخ کلی می توان گفت درصورتیکه به دنبال افزایش توان پیشرانه با اندکی تغییر و تحول صدا هستید، هدرز به تیتر یک عدد از بهترین گزینهها سفارش میشود. طراحی این قطعه اساسی دقت به مشخصات و داده ها ماشین و موتور آن رخ میگیرد در واقع به جهت هر موتور هدرزی مناسب آن طراحی میشود. هدرز (Header) در فی مابین علاقمندان به صنعت اتومبیل و تیونینگ موتور در درون و خارج از کشور، کلمه ای ناشناس نیست هر چند در بین عموم چندان نیز دیتاها زیادی در گزینه آن وجود ندارد. اکثر به این دلیل که هر دو آن ها مشابه گروه ای از لوله ها هستند. هدرز به انگلیس headers قطعه ای فنی برای تیونینگ و تقویت موتور هست که گوشه ای از سیستم اگزوز خودرو محسوب می شود . به طور کلی در خصوص پیشرانه ماشین علاوه بر هوارسانی مناسب بایستی به دنبال روشی برای خروج خوبتر و سریعتر گازهای منفجر شده یا به عبارتی دود اگزوز هم بود. منیفولد چدنی ، استاندارد پیشرانه غالبا به روش ریخته گری ساخت می شود و به این استدلال از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار می باشد که در روند خروج گاز های آلاینده از فضای احتراق اخلال تولید می نمایند ، اما هدرز به شیوه خم کاری ظریف لوله ها رخ می گیرد و دارای ساختار یک نواخت و صیقلی خویش ، موجب خروج آسان تر گاز های آلاینده ، تنفس بهتر پیشرانه ، ارتقاء توان و کمتر مصرف سوخت می شود ، البته مقدار کاهش مصرف سوخت در ازای ارتقاء توان موتور چندان چشم گیر نمی باشد و از این رو از هدرز معمولا به تیتر یک قطعه کارایی و تیونینگ یاد خواهد شد . البته میزان این تاثیر به سیستم تغذیه هوای اتومبیل ها بستگی دارد. هر یک‌سری که همین قطعه به مقدار مضاعف ناچیزی در صدای پیشرانه تغییر تولید می کند ولی این تغییر‌و تحول خوشایند و دیدنی است. یک عدد از حساس ترین قسمت های موتور ماشین سیستم تخلیه می باشد .به حداکثر رساندن جریان اگزوز عنصری حیاتی در به دست آوردن حداکثر کارایی از هر موتور پربازده است. خلل مهم هدرز را می قدرت فقط صدای ناهنجار آن دانست که در بعضا از نوع ها واقعا ناهنجار بوده و در سطح شهر به هیچ وجه قابل به کار گیری نیستند. همین گونه برای مسابقات درگ و رسیدن به حداکثر شتاب ، مضاعف تأثیرگذار می باشد و برای این مراد گزینه استعمال قرار می گیرد . به این خصوصیت می توان علاوه بر مزایای دیگری همچون سهولت در کارگزاشتن لوله ها ، عملکرد عالی و ایجاد صدای خوش ، حساس نوستالژیک را هم بیشتر تیوفایو خاکستری کرد . اگرچه هدرز تا حدودی در ده سال 60 و 70 متداول بودند ، البته تعداد معدودی از تولیدکنندگان ماشین خویش را مهم هدرهای اگزوز مستقیم از سوله مجهز می کنند. نسبتاً همگی کارخانجات خودروسازی از کارگزاری آن بر روی محصولات مناسب ارزش ومصرفی شهری خویش اجتناب کرده و انجام این کار را به متخصصان مرکزها تیونینگ واگذار میکنند. Gibson: همین شرکت آمریکایی در اوایل ده سال 90 میلادی شروع به فعالیت کرده و به صورت تخصصی روی طراحی سیستم اگزوز اتومبیل کار می کند. بعضا گزارشها حاکی از وجود صداهای غیرمعمول در سرعتهای بالا بوده و از طرفی ورود صدای موتور به داخلکابین هم آزاردهنده تعریف شدهاست. مزیت این دسته نسبت به دسته هایی که هر لوله از خروجی سیلندر در یک نقطه حساس ۳ لوله ی دیگر تلاقی پیدا می کند در همین هست که با اعتنا به قطر بیشتر به جهت هرسیلندر وترکیب ۲ تایی و آنگاه ۴ تایی حساس یکدیگر، گشتاور را در دورهای میانی تا دورهای بالای نهایی در دسترس قرار می دهد . به علت معمولی بودن طراحی همین نوع از محبوبیت زیادی در دربین علاقمندان به مسابقات برخوردار است. چرا خویش کمپانی مادر به جای منیفلد دود چدنی از هدرز به کارگیری نمیکند؟ هرچند که بعضا از خودروسازان پر اسم و رسم مانند بنز، بامو، آئودی و … به این ترتیب طراحی و ایجاد هدرز یک مراحل وقت گیر و پر هزینه محسوب می شود.از همین رو نسبتاً کلیه کارخانجات خودروسازی از کارگزاشتن هدرز بر روی محصولات مناسب ارزش و شهری خود صرف نظر کرده و انجام همین فعالیت را به متخصصان مرکز ها تیونینگ واگذار میکنند.البته عدم کارگزاری هدرز فابریک برای همه خودروها درست گو نیست و همواره شماری از ماشین های اسپورت مانند ب ام و های M POWER ، آئودی های سری S و… آئودی های سری S و… تا از فی مابین طرح های ارایه دیتا شده، برنامه ای که بهترین مطابقت مهم درخواست های فوق را داراست گزینش گردد. قبل از خرید کردن هدر ، تیم عده کننده و / یا این که صدا خفه کن خود ، باید بسیاری از عوامل را تحلیل کنید. علاوه بر صدا خفه کن و مبدل کاتالیزوری ، از چند زیرمجموعه تشکیل شده است. همچنین اشخاصی که علاقهمند به تغییر تحول صدا در اگزوز اتومبیل هستند، باید بدانند که تغییر و تحول صدای ایجادشده از هدرز دوچندان کم میباشد و درصورتیکه دنبال صدای بیشتری هستند، می بایست علاوه بر هدرز، کیت اگزوز را نیز کارگزاشتن کنند. البته اگر همچنان قصد ارتقاء صدای خروجی از اگزوز را دارید علاوه بر خرید کردن هدرز میتوانید کیت اگزوز نیز تهیه و تنظیم کنید و به روی خودروی خویش کارگزاشتن کنید. سنسور موقعیت دریچه گاز حسگری است که روی دریچه گاز و نزدیک استپر بسته می شود . وظیفه این سنسور این است که وقتی شما پدال گاز ماشین خویش را فشار می دهید ، به میزانی که پولکی روزنه گاز باز می شود . آیتم دوم مربوط به اتومبیل های توربوشارژر میشود.نیروی محرک پره های توربو در خودروهایی که از این تکنولوژی به کار گیری می نمایند توسط دود خروجی از سیلندر تامین می شود.این افزایش ناگهانی فشار و تراکم گاز خروجی، باعث اعمال نیروی مضاعف به پرههای توربین شده و می تواند به قسمت های روغنکاری و شفت توربو صدمه بزند . در اینجا بخش اعظم به بررسی وب وبسایت پارس تیوفایو گاز برقی.