پیستون خودرو چیست و چطور کار میکند؟

همین قطعات دارای هم به عنوان تیم پیستون شناخته می شوند. ما حتی پنج، شش قلم از همین 10 مورد را کمک کردیم که شرکت های دیگر ایجاد کنند، به این معنی که آمدیم مثال دادیم، تکنیکال شیت و داده ها دادیم، آن‌گاه نمونهای که ایجاد کردند، بردیم آزمایش کردیم، به آن‌ها فیدبک دادیم و تمامی این کارها سبب ساز به همین شد که توانستند حساس آن کیفیتی که گزینه تایید استانداردها و موردنظر ما است، فرآورده ساخت نمایند و امروز ما از واردات همین اقلام خودکفا شدیم. شایان ذکر است که در‌حالتی که ، پیستون و سیلندر نسبت به نیز خلاصی نداشته باشند و یا به عبارتی دیگر ، اصطکاک میان سیلندر و پیستون بیش از حد باشد ؛ عملا حرکت رفت و برگشتی به سختی انجام شده و سبب ساز به جراحت های جدی به سیلندر و پیستون خواهد شد . وb : وجود پله برروي لبة خارجي رينگ روغني ، در اين شکل بايد پله به سمت پايين قرار گرفته و سبب به جاروي خوبتر روغن از روي ديوارة سيلندر مي شود . در عمده موتورها برای هر چه خوبتر پاک نمودن روغن رینگ سوم را از جور روغنی قرار می دهند. همین حلقه اکثر روغن به جا باقیمانده را از جداره پاک می کند و به کارتر باز می گرداند. بعضا از رینگ های پیستون (کرومی) چنان سختند که نمی توانند فعالیت درزبندی را به درستی انجام دیتا و موتور پیش از ساییده شدن رینگ ها، روغن شرکت پیستون اتومبیل تبریز را می سوزاند. همچنین برخی زمان ها اهمیت توجه به توشه جانبی بر بر روی شافت، پیستون ساییده شده و فشار موضعی بر روی قطر داخلی سیلندر وارد می شود. تعداد همین رینگها اکثر وقت ها 3 تا 5 است و گاهی تایم ها حتی به 7 عدد هم میرسد. وقتی پیستون اتاقک بیضوی سرد است ، رخ بیضوی دارد.وقتی همین جور پیستون گرم می شود دامنه پیستون انبساط می یابد و پیستون گرد می شود. زمانی پیستون در کورس های دانسیته و تخلیه به سمت بالا می رود، رینگ ها تمایل به عبور از بر روی لایه روغن را دارند. این پین از انتهای ریز میله اتصال عبور می نماید و اجازه می دهد پیستون بچرخد. این قطعه، نیروی ناشی از احتراق را از شیوه میله اتصال به سمت زیر و به سوی میل لنگ حرکت می دهد. در خودروهایی که سیستم تایمینگ و سوپاپ آنان متغیر می باشد ( در بخش تایمینگ به توضیح آن پرداخته ایم ) به جهت خودداری از بازخورد سوپاپ ها به پیستون ، شیارهایی بر مطابق شکل سوپاپ در پیستون ایجاد کرده اند تا اگر سوپاپ در زمان بالا بودن پیستون ، پایین بود ، حیاتی پیستون عکس العمل نکند. قطر پیستونهای موتور ماشین در بین ۷۶ تا ۱۲۲ میلیمتر (۳ تا ۴ اینچ) متغیر است. اکثر حلقه های روغن سه تکه بوده و به طور معمول در آن ها دو بغل رینگی فولادی آب کروم شده به عمل رفته است. در عمده موتورهای نو رینگ حجمی بالایی را حساس کروم یا این که مولیبدن اندود می کنند. این رینگ ها سبب ساز می شوند که فشار ناشی از تراکم و احتراق در محفظه سیلندر حبس شده و مانع رد کردن کمپرس شود. در نتیجه پوشش کاری پیشانی حلقه پیستون با کروم یا کروم سخت، سایش جدار سیلندر به مقدار زیادی کمتر می یابد. دامنه یا نصیب پایین پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کمتر یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ باز شود . هنگامی پیستون در نقطه مرگ بالایی و پایینی جهت حرکت خویش را تغییر تحول می دهد پیشانی گرد رینگ اندکی تکان می خورد البته برخلاف رینگ های دیگر خط تماس این حلقه پیستون به طور لحظه ای جدا نمی شود به علاوه تکان تناول کردن حلقه پیستون سبب کمتر شتاب کناره انداختن (پله کردن) در بالای سیلندر می شود.وقتی پیستون در کورس مکش رو به تحت می رود حاشیه پایینی رینگ تراکم، روغن اضافی به جا باقی مانده پس از عبور حلقه روغن را جمع می کند. به‌این ترتیب که در درون پیستون نواری از فولاد یا یک فلز مخصوص (که فلز غیر قابل تغییر تحول نامیده میشود) قرار می‌دهند و روی آنان را اصلی ماده دارای یا آلیاژهای آلومینیوم پوشش میدهند. پیستون یکی از قطعاتی میباشد که در انواع موتور احتراقی چشم می شود و جزء جداییناپذیر آن‌ها به شمار میرود. همین ترک که در ارتفاع پیستون و قسمت دامنه تولید می شود انبساط پیستون را در اختیار گرفتن میکند. درصورتیکه از تایپ کردن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در آیتم قیمت پیستون تبریز پراید لطفا از صفحه ما بخواهید.