چگونه اعتصاب نویسنده می تواند بر بازاریابی و تبلیغات تأثیر بگذارد

به اخبار بازاریابی HubSpot خوش آمدید! برای غواصی عمیق کمپین، آخرین اخبار صنعت بازاریابی، و بینش های آزمایش شده و واقعی تیم رسانه ای HubSpot ضربه بزنید.

چگونه اعتصاب WGA در سال 2023 می تواند بر بازاریابی و تبلیغات تأثیر بگذارد

فیلمنامه نویسان هالیوود اکنون دو هفته از اعتصاب خود علیه شبکه های بزرگ و شرکت های پخش جریانی می گذرد.

این اعتصاب که انتظار می‌رود تا تابستان ادامه داشته باشد، پس از شش هفته مذاکرات ناموفق بین انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) که نماینده بیش از 11000 فیلم‌نامه‌نویس فعال است، و اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) در 2 می آغاز شد. که از طرف شرکت های سرگرمی بزرگ از جمله دیزنی، پارامونت و آمازون مذاکره می کند.

طبق گزارش WGA، متوسط ​​دستمزد هفتگی نویسنده و تهیه کننده در دهه گذشته 23 درصد کاهش یافته است. یکی از عوامل اصلی این کاهش، افزایش پلتفرم‌های استریم است که در مقایسه با تلویزیون شبکه‌ای، فصول کوتاه‌تری برای نمایش‌ها و امنیت شغلی کمتری برای نویسندگان می‌خواهند.

خواسته های این اعتصاب شامل افزایش حقوق، ثبات شغلی و ملاحظات پیرامون استفاده از هوش مصنوعی است.

شبکه ها در حال آماده سازی برای تاثیر هستند

برنامه های زنده از جمله شنبه شب زنده و برنامه های گفتگوی آخر شب بلافاصله تحت تأثیر اعتصاب، پخش مجدد یا قطع کامل پخش قرار گرفتند. این اعتصاب همچنین تولید بسیاری از نمایشنامه های فیلمنامه را به تعویق انداخت.

فراتر از تولید، این اعتصاب می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر سود نهایی صنعت تلویزیون داشته باشد.

بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های استریم برای کسب درآمد به تبلیغات متکی هستند، که اگر محتوای تازه‌ای برای پخش وجود نداشته باشد، ممکن است تهدید شود. در حالی که برخی از سرویس‌های پخش محتوای ذخیره‌شده برای انتشار دارند، ممکن است بسته به مدت زمان اعتصاب، تمام شوند یا شاهد هجوم اشتراک‌های لغو شده باشند.

اگر شبکه‌ها و سرویس‌های پخش قادر به پخش محتوای جدید نباشند، تبلیغ‌کنندگان ممکن است به دنبال انتقال دلار به جای دیگری باشند.

به نظر آشنا…

این اولین باری نیست که فیلمنامه نویسان از این کار کناره گیری می کنند.

در سال 1988، اعضای WGA به دلیل اختلاف نظر با AMPTP بر سر پرداخت های باقیمانده، حقوق خلاقانه و کاهش هزینه های تولید، به مدت 153 روز اعتصاب کردند. اخیراً، از سال 2007 تا 2008، نویسندگان WGA به مدت 14 هفته اعتصاب کردند و خواستار غرامت برای رسانه های جدید (عمدتاً محتوای آنلاین) و باقیمانده های فروش DVD شدند.

اعتصاب اخیر منجر به اختلال و لغو تعدادی از نمایشنامه های محبوب شد و 2.1 میلیارد دلار به اقتصاد کالیفرنیا خسارت وارد کرد. در این دوره، شبکه‌ها به سمت تولید برنامه‌های واقعیت تلویزیونی بدون فیلمنامه متمایل شدند تا دلارهای تبلیغاتی خود را افزایش دهند و مخاطبان را جذب کنند.

این بار، تبلیغ‌کنندگان و مخاطبان گزینه‌های بیشتری دارند.

از زمان پایان آخرین اعتصاب در سال 2008، دیگر اشکال رسانه‌ها شروع به کار کردند و به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. بین تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، قرار دادن پادکست‌ها و بازاریابی تأثیرگذار، اگر اعتصاب فعلی ادامه یابد، تبلیغ‌کنندگان مکان‌های زیادی برای خرج کردن بودجه خود دارند.

و با توجه به برنامه‌هایی مانند TikTok و YouTube که برای برترین پلتفرم‌های سرگرمی رقابت می‌کنند، مخاطبان مکان‌های دیگری برای جلب توجه دارند.

جاهای دیگر در بازاریابی

آخرین اخبار بازاریابی و بینش استراتژی.

توییتر رئیس جدید دارد لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی سابق NBCUniversal، مدیرعامل جدید این اپلیکیشن است.

متا به تازگی یک ابزار تبلیغاتی جدید معرفی کرده است که هوش مصنوعی را برای اجرای کمپین های کارآمدتر به خدمت می گیرد.

گوگل لیست انتظار برای چت ربات هوش مصنوعی Bard خود را برداشت و ویژگی های جدیدی از جمله پشتیبانی از چند زبان و قابلیت های صادرات را معرفی کرد.

اتحادیه اروپا اجرای حفاظت از امنیت سایبری سختگیرانه برای شرکت های غیر اتحادیه اروپا از جمله آمازون، گوگل و مایکروسافت را در نظر می گیرد.

ByteDance سرعت عرضه پلتفرم خرید درون برنامه ای TikTok را کاهش می دهد.

دعوت به اقدام جدید