20 مهارت فنی که هر بازاریابی به آن نیاز دارد

به طور سنتی ، حوزه بازاریابی بر تفکر خلاق بر مهارت های فنی تأکید داشت. اما برای ایجاد یک شغل موفق به عنوان یک بازاریاب امروز ، شما به چیزی بیشتر از مهارت در ارائه ایده ها و ارائه نسخه هوشمند نیاز دارید.

این همان جایی است که مهارت های فنی به وجود می آید. این مهارتها از تجربیات یا آموزش (فکر می کنم ، تجزیه و تحلیل داده ها ، مدیریت پروژه و برنامه نویسی رایانه) به دست می آید.

to برای بارگیری درس های رهبری از بنیانگذار HubSpot ، دارمش شاه ، اینجا را کلیک کنید [Free Guide]به

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ، کارفرمایان بر مهارت های شجره نامه تأکید دارند. داده های LinkedIn از سال گذشته نشان می دهد a افزایش 20 درصدی مدیران که مدرک چهار ساله سنتی ندارند. این روند فشار به سمت استخدام مبتنی بر مهارت را برجسته می کند ، که توانایی های افراد را بر اعتبارنامه آنها اولویت می دهد.

استخدام برای داشتن مهارت به جای مدرک تحصیلی یک قدم خوب برای همه است و عاقلانه است که از نیروهای خود در هنگام انجام وظیفه یا ارتقاء جدید استفاده کنید. به همین دلیل است که می خواهید از مهارت های فنی مناسب برای مسیر شغلی خود برای رقابت و پیشرفت در حرفه خود اطمینان حاصل کنید.

بیایید تمام آنچه را که باید در مورد مهارتهای فنی بدانید و مهارتهایی را که باید به عنوان یک بازاریاب توسعه دهید ، بدانید.

مهارت های فنی چیست؟

اغلب به عنوان شناخته می شود مهارت های سخت، مهارت های فنی به راحتی قابل تعریف و اندازه گیری شایستگی هایی است که شما از طریق آموزش یا آموزش کسب می کنید. آنها به شما امکان می دهند یک کار خاص را انجام دهید و اغلب از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است.

در حالی که مهارتهای فنی معمولاً برای مهندسان ، تحلیلگران تجاری ، ریاضی دانان و دانشمندان مورد نیاز است ، صنایع بیشتر از هر زمان دیگری به کارمندانی با دانش فنی نیاز دارند. در واقع ، گارتنر دریافت که 58 درصد از نیروی کار به مهارت های جدید نیاز دارد تا با موفقیت کارهای خود را انجام دهند. این عمدتا به دلیل تحول دیجیتالی و افزایش گسترده داده ها است ، که به افرادی نیاز دارد که بتوانند از فناوری برای تفسیر داده ها استفاده کنند و برای پیشبرد یک شرکت اقدام کنند.

قبل از وارد شدن به یک دوره تجزیه و تحلیل داده ها ، مهم است بدانید که ده ها مهارت فنی وجود دارد که نیازی به شما ندارد که بخشی از بازاریاب باشید ، بخشی از دانشمند کامپیوتر. اجازه دهید نگاهی به انواع مختلف مهارت ها بیندازیم تا بدانید کدام برای شما مناسب است.

انواع مهارتهای فنی

با پیشرفت سریع فناوری ، تقریباً هر نقشی به نوعی مهارت فنی نیاز دارد. در اینجا انواع مختلفی وجود دارد که ممکن است در دنیای بازاریابی با آن روبرو شوید.

منبع تصویر

در حالی که مهارتهای مرتبط با خلاقیت ، مذاکره ، مدیریت استرس ، ارتباطات و سخنرانی عمومی معمولاً مورد توجه قرار می گیرد.مهارت های نرم، “دسته هایی مانند فناوری و تفکر تحلیلی شامل مهارت های فنی است.

مشابه مهارتهای فنی ، مهارتهای نرم با تجربه یا آموزش آموخته می شود. اندازه گیری این مهارت ها سخت تر است ، اما برای برقراری ارتباط با تیم ، مذاکره در مورد مهلت پروژه ، ارائه ایده های خلاقانه و اولویت بندی حجم کار به آنها نیاز دارید.

به عنوان مثال ، یک مدیر پروژه ممکن است نگرش مثبت و مهارتهای مدیریت زمان عالی (هر دو مهارت نرم) داشته باشد ، اما درک نکات و جزئیات سیستم CMS شرکت (یک مهارت فنی) برای تحویل به موقع و پروژه های موفق بسیار مهم است.

در اینجا مروری بر انواع مهارت های فنی مورد نیاز برای نقش های مختلف بازاریابی وجود دارد.

رسانه های دیجیتال و طراحی

  • نرم افزار طراحی گرافیک (Adobe InDesign ، Photoshop ، Illustrator ، After Effects ، Premiere)
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • مدیریت تصویر و فایل
  • تدوین محتوا

مدیریت پروژه

  • نرم افزار مدیریت پروژه (مانند Asana ، Trello یا ClickUp)
  • برنامه ریزی بودجه
  • مدیریت ریسک
  • برنامه ریزی پروژه
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • مدیریت کارها

بازاریابی و تولید محتوا

  • تحلیل داده ها
  • مدیریت کمپین
  • بودجه بندی
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • مصاحبه
  • مدیریت فروشنده
  • قدم زدن
  • کپی نویسی
  • ویرایش
  • تحقیق و گزارش
  • SEO/SEM
  • مدیریت تبلیغات دیجیتال
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • استراتژی محتوا

مهارتهای فنی در محیط کار

اکنون که می دانید چه نوع مهارت های فنی در زمینه شما کاربرد دارد ، چگونه می دانید که کدام را توسعه دهید؟ برای درک اینکه کدام مهارتها برای آینده مهمتر هستند ، LinkedIn مطالعه ای را برای یافتن آن انجام داد مهارت های مورد نیاز– تعدادی از آنها برای بازاریابان کاربرد دارد.

مهارتهایی که شرکتها بیشترین نیاز را دارند

منبع تصویر

مهارتهای فنی مانند استدلال تحلیلی ، بازاریابی وابسته و تجزیه و تحلیل کسب و کار برای موفقیت به عنوان یک بازاریاب ضروری است. اما برای ساختن یک حرفه پر رونق به بیش از آنهایی که نیاز دارید نیاز خواهید داشت. برای درک مهارتهای مورد نیاز در محل کار ، با مشاهده شرح شغل برای موقعیتهایی که اکنون می خواهید – و در آینده شروع کنید.

مدیران استخدامی اغلب لیستی از مهارتهای “مورد نیاز” و “توصیه شده” ایجاد می کنند که می خواهند نامزدها داشته باشند. مهارتهای مورد نیاز اغلب مهارتهای فنی هستند که برای انجام خوب کار پس از استخدام به آنها نیاز دارید ، در حالی که مهارتهای توصیه شده قابلیتهایی هستند که شرکت مایل است به شما در آموزش کمک کند.

هنگامی که شرح مشاغل را بررسی کردید و لیستی از مهارتهای فنی که کارفرمایان به دنبال آن هستند را ایجاد کردید ، صحبت کردن با مدیر خود در مورد مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت شغلی نیز هوشمندانه است. آنها باید بتوانند جهت پیشرفت فردی شما را در جهت درست راهنمایی کنند.

اگر در یک شرکت حمایتی کار می کنید ، ممکن است مدیر شما منابعی را برای کمک به شما در جهت دستیابی به این مهارت ها ارائه دهد. این می تواند شامل هزینه های کتاب ، دوره ، گواهینامه یا تحصیل باشد. یا ممکن است به معنای قرار دادن شما در پروژه هایی باشد که به شما تجربه عملی می دهند ، مانند مدیریت بودجه برای یک کمپین اجتماعی یا طراحی تصاویر بصری برای خبرنامه ایمیل هفتگی.

مهارت های فنی در بازاریابی بر حسب نقش متفاوت است ، بنابراین مهم است که قبل از کمک از مدیر خود ، تحقیقات خود را انجام داده و مسیر شغلی خود را در نظر بگیرید. اگر آنها ندانند که می خواهید به کدام سمت بروید ، نمی توانند مهارت های خاصی را که برای رسیدن به آن نیاز دارید ، ارائه دهند.

به مثالهای زیر نگاه کنید تا مهارتهایی را که در حال حاضر دارید برجسته کنید و در مورد مهارتهایی که ممکن است نیاز داشته باشید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نمونه هایی از مهارت های فنی در محل کار

رسانه های دیجیتال و طراحی

  • طراحی گرافیک و وب (Adobe InDesign ، Photoshop ، Illustrator ، After Effects ، Premiere)
  • تحقیق و طراحی UX/UI
  • مدیریت رسانه های تعاملی
  • سیستم های مدیریت محتوا (Notion، Asana، Monday، Trello، WordPress، Squarespace، Wix)
  • HTML ، CSS ، جاوا یا سایر زبان های برنامه نویسی
  • تجسم داده ها
  • تولید ویدئو و صدا
  • تایپوگرافی
  • کادر بندی
  • نمونه سازی
  • نظریه رنگ
  • مدل سازی کاربر

مدیریت پروژه

  • مایکروسافت آفیس
  • Google Suite
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • نرم افزار مدیریت پروژه
  • برنامه ریزی بودجه
  • مدیریت ریسک
  • برنامه ریزی پروژه
  • مدیریت کارها

بازار یابی

  • مدیریت کمپین
  • مدیریت بودجه
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • مدیریت فروشنده
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • هدف گیری تبلیغات
  • استراتژی محتوا
  • موقعیت یابی و استراتژی برند
  • مدیریت رسانه های پولی
  • تست A/B
  • استراتژی دیجیتالی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تجزیه و تحلیل وب
  • نرم افزار اتوماسیون
  • بهینه سازی نرخ تبدیل
  • استراتژی Omnichannel
  • برنامه ریزی رویداد
  • مدیریت تولید

ایجاد محتوا

  • کپی نویسی
  • نگارش فنی
  • ویرایش
  • قدم زدن
  • تحقیق و گزارش
  • کپی نویسی UX
  • دانش SEO/SEM
  • استراتژی و مدیریت محتوا
  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی

تجزیه و تحلیل

  • تحلیل داده ها
  • گزارش جمعیت شناسی
  • آزمایش رسانه های دیجیتال
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • مایکروسافت اکسل و پاورپوینت
  • متلب
  • پایتون
  • SQL و NoSQL
  • شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد
  • تعیین معیارهای اندازه گیری
  • جبر خطی و حساب
  • تجسم داده ها
  • پاکسازی داده ها
  • کار با API ها
  • برچسب زدن

مهارت های فنی برای تهیه رزومه

پس از اسکن لیست های بالا ، ممکن است مهارت های فنی بیشتری نسبت به آنچه تصور می کنید داشته باشید. بنابراین کدام باید در رزومه شما ثبت شود؟

شما می خواهید مهارت هایی را که در حال حاضر دارید یا می توانید به راحتی توسعه دهید ، بیشتر مرتبط با موقعیت قرار دهید. لیستی از 10-20 مهارت را با ترکیبی از مهارت های نرم و فنی هدف بگیرید. به مهارت های ذکر شده در بخش “مورد نیاز” در شرح شغل توجه کنید زیرا ذکر آنهایی که در رزومه شما وجود دارد شما را به یک کاندیدای رقابتی تر تبدیل می کند.

اگر یک مهارت فنی منحصر به فرد برای رشته خود دارید که کارفرما به دنبال آن است (مثلاً شما مدیر رسانه های اجتماعی و یک Adobe InDesign هستید) ، آن را در بالای لیست مهارت های خود قرار دهید تا رزومه شما برجسته شود.

به خاطر داشته باشید که مهارت های خاص بیشتر از دیگران تقاضا دارند. در اینجا هستند 20 مهارت برتر با توجه به راستی ، باید به رزومه خود (در صورت داشتن آن) اضافه کنید.

  1. پردازش ابری
  2. هوش مصنوعی
  3. رهبری فروش
  4. تحلیل و بررسی
  5. ترجمه
  6. توسعه برنامه موبایل
  7. مدیریت مردم
  8. تولید ویدئو
  9. تولید صدا
  10. طراحی UX
  11. بازاریابی SEO/SEM
  12. بلاک چین
  13. طراحی صنعتی
  14. خلاقیت
  15. همکاری
  16. تطبیق پذیری
  17. مدیریت زمان
  18. اقناع
  19. روزنامه نگاری دیجیتال
  20. انیمیشن

البته ، شما نمی خواهید بیش از حد از توانایی های خود استفاده کنید. مطمئن شوید که در واقع همه مهارت های ذکر شده در رزومه خود را دارید. اگر یک کارفرمای آینده شما را دروغ بگوید ، این پایان فرصت شما برای دستیابی به شغل است – و می تواند شهرت شما را برای نقش های آینده نیز خدشه دار کند.

اهمیت مهارتهای فنی

بازاریابی ، به ویژه بازاریابی دیجیتال ، حول داده ها می چرخد. این بازار داده های بازاریابی جهانی پیش بینی می شود که در سال 2021 به 52/3 میلیارد دلار برسد و تقریبا 62 درصد از متخصصان ارشد صنعت از راه حل اشتراک داده برای حمایت از تیم های خود استفاده می کنند. بازاریابی و تبلیغات تلاش ها.

بازاریابان از داده ها برای ارتباط با مخاطبان ، ایجاد کمپین های نوآورانه ، تبدیل افراد به مشتریان و جلوگیری از بازگشت خریداران استفاده می کنند. اما استفاده از داده ها به مهارت خاصی نیاز دارد.

داشتن مهارت های فنی مورد نیاز به شما امکان می دهد در کار خود برتری داشته باشید و شما را به کاندیدای رقابتی تری برای نقش های آینده تبدیل می کند. هرچه مهارت های بیشتری داشته باشید ، فرصت های بیشتری برای تصدی پست های سطح بالاتر و دریافت حقوق بیشتر خواهید داشت.

تفاوت بین برآورد دستمزد ملی اداره آمار کار آمریکا برای متخصصان بازاریابی در مقابل مدیران بازاریابی را در نظر بگیرید. مدیران بازاریابی که دارای تجربه و مهارت های فنی بیشتری هستند ، سالانه 80،500 دلار بیشتر از متخصصان بازاریابی درآمد دارند.

برآوردهای ملی برای تحلیلگران تحقیقات بازاریابی

منبع تصویر

برآوردهای ملی برای مدیران بازاریابی

منبع تصویر

همبستگی بین درآمد و مهارت های فنی با سایر صنایع همخوانی دارد. در سال 2021 ، بزرگترین حق بیمه متوسط در صنعت فناوری آمریکای شمالی تقریبا 24،969 دلار برای تخصص اتوماسیون فناوری اطلاعات تخمین زده شده است ، پس از آن هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با 14،175 دلار و fintech با 13،799 دلار.

نیازی به گفتن نیست که یادگیری مهارت های فنی یکی از راه های افزایش درآمد شما است. اما این تنها چیزی نیست که شما برای موفقیت شغلی طولانی مدت به آن نیاز دارید.

مهارتهای نرم در مقابل مهارتهای فنی

خلاقیت ، تفکر انتقادی ، همکاری ، حل مسئله و هوش هیجانی از مهارت های نرم رایج هستند که به اندازه مهارت های فنی برای دستیابی به شغل و رشد شغلی شما مهم هستند.

چه متخصص شبکه های اجتماعی باشید و چه تحلیلگر رسانه های دیجیتال ، برای تکمیل دانش فنی خود و انجام کار به مهارت های نرم خاصی نیاز دارید. هر نقش بازاریابی شرایط خاص خود را دارد ، بنابراین همان تحقیق را که برای مهارت های فنی انجام داده اید انجام دهید. در صورت گیر افتادن ، مهارتهای نرم مورد نیاز زیر را در نظر بگیرید.

  • توانایی رعایت مهلت ها
  • تصمیم گیری
  • رسیدگی به انتقادات
  • توجه به جزئیات
  • تفکر انتقادی
  • کار گروهی
  • مدیریت زمان
  • چند وظیفه ای
  • مهارت های سازمانی
  • اولویت بندی
  • حل مسئله
  • مستقل کار می کند
  • کار از راه دور
  • همکاری
  • اقناع
  • تطبیق پذیری
  • هوش هیجانی

مهارتهای فنی در گذر زمان

تسلط بر مهارت های فنی مورد نیاز شما به عنوان بازاریاب هرگز انجام نمی شود. تکنولوژی پیشرفت می کند ، الگوریتم ها تغییر می کنند و شبکه های اجتماعی جدید اغلب ظاهر می شوند.

برای اینکه بتوانید بازی خود را حفظ کنید ، باید مهارت های فنی خود را قوی نگه دارید. تا آنجا که ممکن است از آنها استفاده کنید و در صورت نیاز مهارت های جدیدی را به دست آورید. من موقعیت های زیادی را مشاهده کرده ام که در آن یک استخدام بازاریابی جوان یک یا دو چیز را در مورد تدوین استراتژی رسانه های اجتماعی یا نحوه دستیابی به مخاطبان خاص آموزش می دهد.

تقویت مهارت های فنی شما یک فرایند مادام العمر است. بنابراین هرگز تصور نکنید که می توانید بدون آموختن چیزهای جدید به عقب برگردید و در کار خود خوب عمل کنید. و هنگامی که مهارت جدیدی را به دست می آورید یا مهارت خود را تقویت می کنید ، آن را به رزومه و مشخصات LinkedIn خود اضافه کنید.

از آنجا که برای هر نقشی ، کارفرمایان متقاضیانی را می طلبند که دارای مهارت های لازم برای انجام م effectivelyثر کار خود و رشد شرکت باشند.

دعوت جدید برای اقدام