گوگل در جستجوی محتوای مرتبط بر اساس جستجوی شما بسیار خوب است. اما گاهی اوقات شما به چیزی آنقدر خاص نیاز دارید که یک عبارت کلیدی کلی واقعاً این کار را برای شما انجام نمی دهد ، به خصوص اگر شما در جستجوی یک محتوا خاص هستید.
اینجاست که جستجوی سایت مفید است.
جستجوی سایت در موتور جستجو انجام می شود و به شما امکان می دهد یک دامنه – نه کل اینترنت – را برای یک عبارت جستجو کنید.
در مورد دلایل مفید بودن جستجوهای سایت و نحوه انجام آنها در بخشهای زیر بیشتر صحبت خواهیم کرد.
نحوه جستجو در یک سایت با استفاده از Google
- به Google.com بروید.
- در کادر جستجو ، سایت: www.website.com را با عبارت جستجوی خود وارد کنید.
- جستجوی خود را اصلاح کنید
نحوه جستجوی Google در یک وب سایت با استفاده از جستجوی سایت
1. به Google.com بروید.
2. در کادر جستجو ، سایت: www.website.com را با عبارت جستجوی خود وارد کنید.
هنگام جستجوی سایت مطمئن شوید دامنه و زیر دامنه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر عبارت “SEO” را در www.hubspot.com و www.blog.hubspot.com/marketing جستجو کنم ، دو مجموعه متفاوت از نتایج دریافت می کنم.
اول نتایجی را نشان می دهد که شامل تمام زیر دامنه ها می شود در حالی که دومی فقط نتایج مربوط به زیر دامنه وبلاگ را نشان می دهد.
همین امر در مورد مسیر نیز صادق است: www.hubspot.com/about نتایج متفاوتی نسبت به www.hubspot.com/pricing ارائه می دهد.
با در نظر گرفتن این نکته ، مهم است بدانید که عبارت جستجوی خود را در کجا جستجو می کنید.
3. جستجوی خود را اصلاح کنید.
به عنوان مثال ، در مرحله 2 ، وبلاگ ما را برای یک موضوع گسترده جستجو کردم: SEO. موضوعات فرعی مختلفی مطرح شد ، از استراتژی های وبلاگ نویسی SEO گرفته تا نکات متخصصان SEO.
از آنجا ، می توانم نتایج خود را بر اساس موضوع یا حتی تاریخ فیلتر کنم.
در مثال زیر ، “2021” را به زمان جستجوی خود اضافه کردم تا نتایج خود را اصلاح کرده و داده های جدیدتر را بدست آورم.
جستجوی سایت بهترین روش ها
وقتی صحبت از جستجوی سایت می شود ، یک قاعده خوب این است که کم کم شروع به کار کنید و کم کنید.
با این کار می توانید آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا کنید و از باریک شدن زودهنگام جلوگیری کنید. به عنوان مثال ، بگویید که می خواهید در سایت یک رقیب مطالب مرتبط با SEO را جستجو کنید.
برای مشاهده طیف وسیعی از موضوعات فرعی که پوشش می دهند ، با جستجوی SEO شروع کنید. از آنجا می توانید به هر یک از موضوعات فرعی بپردازید و بررسی کنید که کدام یک بیشتر پوشش می دهند و کدام یک زیاد نیستند.
این روش به شما کمک می کند تا ایده هایی برای محتوای خود بیابید و در SERP رقابت کنید.
اکنون ، بگویید که در نقطه مقابل هستید – شما یک وب سایت دارید و می خواهید جستجوهای سایت را برای بازدیدکنندگان خود آسان کنید.
به ویژه در تجارت الکترونیک ، جستجوی سایت بسیار مهم است ، زیرا به مصرف کنندگان کمک می کند محصولات مورد علاقه خود را پیدا کنند.
در این مورد ، چند نکته وجود دارد:
- محتوای خود را در پشت زمینه طبقه بندی کنید تا نتایج جستجو دقیق تر شود.
- هنگام تایپ در کادر جستجو از تکمیل خودکار و تصحیح خودکار برای کمک به بازدیدکنندگان استفاده کنید.
- اگر پرس و جو نتیجه ای نداشت ، س quالات مرتبطی را ارائه دهید که کاربر به آنها علاقه مند است یا آنها را به جای دیگری هدایت می کند.
- شرایط را در سایت خود بهینه کنید تا زبان مصرف کنندگان هدف شما را منعکس کند. به عنوان مثال ، بگویید که شما کالاهای کودک می فروشید و مخاطبان اصلی شما در انگلستان زندگی می کنند ، وب سایت شما احتمالاً از عبارت “تختخواب” به جای “تختخواب” استفاده می کند.
چگونه سایت: جستجو می تواند زندگی شما را به عنوان بازاریاب آسان کند
موارد استفاده زیادی برای این ابزار وجود دارد ، اما در اینجا رایج ترین موارد است.
- جستجو برای داده ها – من دوست دارم از داده ها برای پشتیبانی و تقویت محتوای خود استفاده کنم. با جستجوی سایت ، می توانم به سرعت آماری را که هفته ها یا ماه ها قبل در مقاله ای خوانده بودم ، بیابم. به عنوان مثال ، می توانم در وبلاگ خودمان یا سایر سایتهایی که از آنها بازدید می کنم جستجو کنم ، مانند eMarketer.
- جستجو برای ایده های موضوع جدید – فرض کنید می خواهید ایده مقاله را مطرح کنید و تأیید کنید که زاویه شما قبلاً در سایت شما پوشش داده نشده است. می توانید یک سایت را جستجو کرده و تمام مقالات مربوط به موضوع را بخوانید. اگر نویسنده مستقل هستید ، می توانید قبل از اینکه داستانی را به ناشر بسپارید ، از این روش استفاده کنید تا مطمئن شوید اصل است و با استراتژی محتوای آنها مطابقت دارد.
- محتوای مرتبط با سطح برای پیوند به – اگر می خواهید به قسمتی از محتوا در محتوای خود پیوند دهید ، جستجوی سایت راهی عالی برای ظاهر شدن مجدد آن یا حتی یافتن قطعات جدیدی از محتوا است که نمی دانستید وجود داشته است.
- هدایت تحلیل رقابتی – بازبینی محتوای رقبا نقش مهمی در توسعه استراتژی محتوای شما دارد. جستجوی سایت به شما امکان می دهد ببینید چگونه رقبای شما موضوعات خاصی را پوشش می دهند ، از زاویه تا طول و استفاده از رسانه.