روابط عمومی چیست؟ تعریف روابط عمومی در 100 کلمه یا کمتر

تصویر جنبه مهمی از آگاهی از نام تجاری است که بر اینکه آیا مشتریان احتمالی شما به شما اعتماد دارند یا دوست دارند یا اعتماد می کنند ، تأثیر می گذارد. در جایی که تبلیغات خارج از کنترل یک نام تجاری است ، روابط عمومی (PR) یک راه م effectiveثر برای مشارکت در گفتگو است.

اکنون بارگیری کنید: قالب انتشار مطبوعات رایگان

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد: “تبلیغات چیزی است که شما برای آن هزینه می کنید. تبلیغات چیزی است که شما برای آن دعا می کنید. “

روابط عمومی تعریف حرفه ای ساده ای نیست. در واقع ، در سال 2012 ، انجمن روابط عمومی آمریکا (PRSA) چند مورد را پذیرفت هزار موارد ارسالی قبل از توافق نهایی در مورد یکی:

روابط عمومی چیست؟  تعریف رسمی از PRSAبنابراین چگونه یک سازمان می تواند روابط سودمند خود را با عموم مردم داشته و آن را به مطبوعات خوب تبدیل کند؟ آیا واقعاً برای چیزی “دعا” می کنید ، مانند ضرب المثل قدیمی ، اگر از یک فرایند استراتژیک برای به دست آوردن نتیجه استفاده می کنید؟

اگر روابط عمومی پلی برای آن رابطه است ، متخصصان روابط عمومی هستند پل سازانبه بیایید کمی دقیق تر در مورد آنها صحبت کنیم:

متخصص روابط عمومی چیست؟

یک متخصص روابط عمومی مسئول ایجاد و اجرای یک استراتژی روابط عمومی است ، به یک کسب و کار یا فرد کمک می کند تا شهرت مثبتی را از طریق کانال ها و قالب های مختلف بدون دستمزد یا کسب درآمد ، از جمله مطبوعات ، رسانه های اجتماعی و مشارکت های حضوری کسب کند. آنها همچنین به مشتریان در دفاع از شهرت خود در زمان بحران هایی که اعتبار آنها را تهدید می کند ، کمک می کنند.

برای درک این موضوع ، ابتدا باید دو طرف روابط عمومی را در نظر بگیرید: جنبه مثبت قصه گویی و جنبه منفی کنترل-کنترل.

روابط عمومی مثبت

روابط عمومی: استراتژی های روابط عمومی مثبتاگر سازمانی در مورد تصویر خود فعال باشد ، احتمالاً در روابط عمومی مثبت سرمایه گذاری می کند ، جایی که یک متخصص روابط عمومی به شهرت ، ایده ، محصول ، موقعیت یا دستاوردهای مارک تجاری در جهت مثبت کمک می کند.

بنابراین ، به یک معنا ، می توانید متخصصان روابط عمومی را قصه گو بدانید. برخلاف تبلیغ کنندگان ، که داستان ها را از طریق روش های پولی می گویند ، متخصصان روابط عمومی داستان های خود را از طریق رسانه های بدون دستمزد یا کسب درآمد بیان می کنند.

این راههای بدون پرداخت یا درآمد عبارتند از:

  • اخبار و مطبوعات
  • گسترش رسانه ها
  • رسانه های اجتماعی
  • مشارکت های گفتاری

به خاطر داشته باشید که یک متخصص روابط عمومی فقط سعی نمی کند به مشتری پرداخت کننده برسد … آنها سعی می کنند با همه تماس بگیرند.

نمونه ای از روابط عمومی مثبت

فرض کنید شما در یک شرکت طراحی داخلی کوچک کار می کنید و کسب و کار شما فقط یک جایزه به دست آورد: “بهترین شرکت طراحی داخلی در شیکاگو”. یک متخصص روابط عمومی ممکن است یک بیانیه مطبوعاتی تهیه کند و با خبرنگاران ارتباط برقرار کند تا در مورد این دستاورد داستان بنویسد تا اخبار را در اختیار مردم قرار دهد.

در کنار ایجاد شهرت معتبر برای کسب و کار طراحی داخلی ، متخصص روابط عمومی نیز به مردم کمک می کند تا اطلاعات مربوط به این افتخار را دریافت کنند. اگر من مصرف کننده ای هستم که به دنبال طراح داخلی هستم ، این اعلامیه می تواند به من نیز کمک کند.

روابط عمومی به دولت نیز کشیده می شود. متخصصان روابط عمومی می توانند کمپین های سیاسی را اجرا کنند یا سیاست جدید دولت را برای مردم توضیح دهند. در این مورد ، می توانید ببینید که متخصصان روابط عمومی چگونه برای حفظ رابطه سالم و مولد بین مشتری خود (دولت) و عموم مردم ، که حق دارند در مورد سیاست های جدید بشنوند ، کار می کنند.

کنترل آسیب در روابط عمومی (روابط عمومی منفی)

روابط عمومی: استراتژی های روابط عمومی منفی

روابط عمومی فقط برای قصه گویی مثبت استفاده نمی شود. همچنین برای کاهش هر گونه خسارتی که می تواند شهرت مشتری را تضعیف کند ، استفاده می شود.

اگر گفتمان عمومی پیرامون یک نام تجاری خاص دارای احساسات منفی باشد ، شاید در نتیجه تبلیغات یا اخبار منفی ، وظیفه یک متخصص روابط عمومی این است که به سازمان در مورد نحوه ادامه کار مشاوره دهد.

به هر حال ، اگر مکالمه ای انجام می شود ، یک سازمان باید طرف خود را در داستان به اشتراک بگذارد. با این حال، چگونه پاسخ می دهند بر ادراک عمومی تأثیر خواهد گذاشت. اگر ضعیف انجام شود ، می تواند وضعیت را بدتر کند.

سپس یک متخصص روابط عمومی وظایف زیر را بر عهده خواهد داشت:

مثال کنترل آسیب در روابط عمومی

در اوایل دهه 1980 ، بطری های متعددی از محصول تایلنول جانسون و جانسون توسط شخص ناشناس با سیانور پوشانده شد و هفت نفر را کشت. این منجر به وحشت گسترده ای شد و می تواند منجر به پایان محصولات Tylenol شود.

جانسون و جانسون اقدامات تهاجمی روابط عمومی را برای کاهش خسارت انجام دادند: ابتدا ، این شرکت تمام محصولات تایلنول خود را از قفسه ها بیرون کشید و بیانیه ملی صادر کرد و به مصرف کنندگان هشدار داد که تایلنول را خریداری یا استفاده نکنند. سپس ، جانسون و جانسون یک مهر و موم جدید مقاوم در برابر دستکاری ایجاد کردند و به 2000 نفر از پرسنل فروش دستور دادند تا برای معرفی مجدد این بطری های جدید و ایمن تر Tylenol ، ارائه هایی را به جامعه پزشکی ارائه دهند.

این استراتژی موثر روابط عمومی شهرت جانسون و جانسون و محصول آنها را نجات داد – در حقیقت ، سهام تایلنول تنها شش هفته پس از بحران سیانور تا 24 درصد افزایش یافت.

در مورد جانسون و جانسون ، یک کمپین تبلیغاتی ساده کارساز نبود. در عوض ، روابط عمومی ضروری بود: متخصصان روابط عمومی توانستند داستانی را پخش کنند که جانسون و جانسون را به عنوان شرکتی معرفی می کند که مصرف کنندگان را بر سود مقدم می دارد. در کنار کاهش خسارت به شهرت جانسون و جانسون ، روابط عمومی برای نجات افراد بیشتر از مصرف تایلنول با روکش سیانور استفاده شد و سپس برای اطلاع عموم از استفاده مجدد تایلنول از آن استفاده شد. یک برد-برد-برد.

روابط عمومی به عنوان یک استراتژی مهم بازاریابی

در این مثالها می توانید مشاهده کنید که متخصصان روابط عمومی در مدیریت انواع مختلف شرایط خوب و بد مهارت دارند و باید به این رویدادها بپردازند تا عموم و مشتری بتوانند رابطه مفیدی را حفظ کنند. متخصصان روابط عمومی همچنین در مشاوره مدیریت در مورد بهترین تصمیمات یا اقدامات سیاستی برای انجام و اجرای برنامه ها ، مانند جمع آوری کمک های مالی یا رویدادهای شبکه ای ، نقش دارند تا به مردم در درک اهداف سازمان کمک کنند.

روابط عمومی فقط برای تأثیرگذاری بر یک داستان پس از وقوع آن استفاده نمی شود – بلکه برای نوشتن آن داستان در وهله اول استفاده می شود.

نکته ویراستار: این پست در اصل در آوریل 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت جدید برای اقدام